rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Vakuutusyhtiöt  (Luettu 11598 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
Vs: Vakuutusyhtiöt
« Vastaus #30 : 30.12.2012 kello on 23:46 »
Onhan sinulla jonkinlainen päätös, jossa myönnetään virhe ja korvausvelvollisuus . Vie asia eteenpäin vakuutuslautakuntaa n.

Kannattaa muuten huomioida se että monesti noihin ajoneuvovakuutuksii n kuuluu oikeusturvavakuutus, joka korvaa oikeuskuluja. Eli paras tapaus olisi että saat sen päätöksen joka on sinulle vastainen, laitat sen vahinkolautakuntaan (minkä käsittelyn muuten kohteena oleva vakuutusyhtiö maksaa) josta saa sinulle myönteisen lausunnon. Tämän jälkeen jos vakuutusyhtiö ei suostu, niin viet asian oikeuteen joka päättää 99% varmuudella asian kuten lautakunta, jolloin vakuutus yhtiö maksaa korjauksen + kaikki oikeus ja käsittelykulut  ;)

nm. Tapiolalle syöttänyt omaa lääkettään ;)

Kyseessä ei ole vahinkolautakuntaan vietävä asia ja valitustie kulkee raastuvan kautta.  Tapiola hyödyntää kaikki porsaanreiät omassa käsittelyssään ja  vaatii esim. erinäisiä todistuksia asioista joita ei ole, eli heille toimitetaan kolmannen osapuolen lausunnot joista ilmenee, ettei heidän väittämiään asioita ole tehty.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
  • Epsoo
« Vastaus #31 : 31.12.2012 kello on 01:30 »
Kyseessä ei ole vahinkolautakuntaan vietävä asia ja valitustie kulkee raastuvan kautta.

Eli kyseessä ei ollutkaan vapaaehtoinen vakuutus.
No, toivottavasi sinulla on oikeusturvavakuutus (Tapiolasta)  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:01
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #32 : 31.12.2012 kello on 08:36 »
Varmaan tässä kuitenkin se ristiriita on asiakkaan ja vahinkotarkastajan välillä. Ei vakuutusyhtiö kenenkään kanssa väittele.
Asiasta enemmän tietävänä voin kertoa Ettei ole .Vaan nimenomaan korjauksesta missä ja miten :-X

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
« Vastaus #33 : 31.12.2012 kello on 16:25 »
Itse varmaan koettaisin saada vaunun korjauksen sijasta lunastukseen. Jäisi sitten huolet korjatusta vaunusta jollekin muulle.

Tämä vaihtoehto voisi tulla myös vakuutusyhtiölle edullisemmaksi.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:01
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #34 : 31.12.2012 kello on 17:05 »
Kyllä se vaunun omistajalle käy kuulemma hienosti .  Thumb ;D :D ;)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 18:00
  • Seisonta-aika
« Vastaus #35 : 3.01.2013 kello on 19:10 »
Pitääpä soitella vakuutusyhtiöön mitä tykkäävät, kun pikkupoikka mylläsi/peuhasi as.auton takaosassa ja sai rikottua valasimen ja sivuikkunan komiasti halki.

• Vieras
  • Vs: Vakuutusyhtiöt
    « Vastaus #36 : 3.01.2013 kello on 19:23 »
    Mulla on kaikki vakuutukset ollu Tapiolassa
    eikä mitään moitittavaa päin vastoin.

Kerran oli vesivahinko verstaalla ja soitin sinne
    mitäs nyt tehdään.? Pyysivät lähettämään
    listan mitä on vaurioitunut ja summan mitä maksaa.

Eivät tullu edes katsomaan vaikka sitä erikseen kysyin.

Viikon päästä oli korvaus tililläni.

No, tosin muuta vahinkoa ei onneksi ole
    tapahtunut.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #37 : 3.01.2013 kello on 19:33 »
    Tänään sain tiedon vakuutusneuvonnan lakimieheltä, että Tapiola olisi maksamassa minulle jonkinlaisen korvauksen huomenna. Sikäli mielenkiintoista, että kyseistä tietoa ei ole minulla eikä lakimiehelläni, eli päätöstä tuosta ei ole tullut.
    Ja ainoastaan osa vaatimuksesta on tuo minkä lupasivat, loppuosa vielä käsittelyssä.
    Tuollakin elää muutaman vuoden joten hyvä niin ja saa laskupinot pienenettyä siedettävälle tasolle. 

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 13:02
    « Vastaus #38 : 3.01.2013 kello on 20:03 »
    Mulla on kaikki vakuutukset ollu Tapiolassa
    eikä mitään moitittavaa päin vastoin.

Kerran oli vesivahinko verstaalla ja soitin sinne
    mitäs nyt tehdään.? Pyysivät lähettämään
    listan mitä on vaurioitunut ja summan mitä maksaa.

Eivät tullu edes katsomaan vaikka sitä erikseen kysyin.

Viikon päästä oli korvaus tililläni.

No, tosin muuta vahinkoa ei onneksi ole
    tapahtunut.
    Tätä voi komppailla. Yhdellä puhelinsoitolla on hommat ratkennut ja korvaukset olleet sitä mitä pitääkin. Viimeisimpänä olen saanut uuden läppärin vanhan tilalle, joka mystisesti lopetti toimimasta. Olin jopa hieman yllättynyt että liki kolme vuotta vanhasta koneesta ei tarvinut maksaa kuin 10% ikävähennys ja 80e omavastuu.
    Monet myös pitää Tapiolaa kalliina mutta ainakin itsellä on selvästi halvempi (keskityksillä) kuin esim. OP Pohjola (keskityksillä). Tarvittaessa sujuvasta korvaustoiminnasta ainakin itse olen valmis maksamaan.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
    « Vastaus #39 : 3.01.2013 kello on 22:09 »
    Tätä voi komppailla. Yhdellä puhelinsoitolla on hommat ratkennut ja korvaukset olleet sitä mitä pitääkin. Viimeisimpänä olen saanut uuden läppärin vanhan tilalle, joka mystisesti lopetti toimimasta. Olin jopa hieman yllättynyt että liki kolme vuotta vanhasta koneesta ei tarvinut maksaa kuin 10% ikävähennys ja 80e omavastuu.
    Monet myös pitää Tapiolaa kalliina mutta ainakin itsellä on selvästi halvempi (keskityksillä) kuin esim. OP Pohjola (keskityksillä). Tarvittaessa sujuvasta korvaustoiminnasta ainakin itse olen valmis maksamaan.
    Samaa rataa ovat meilläkin hommat hoitaneet. Nyt en ole kilpailuttanu muutamaan vuoteen, mutta viimeksi - olikos lie -09, Pohjola hävisi puhtaasti eikä vähiten siksi että vaunun kasko oli reilusti tuplahintainen.
    Senverta olen hajauttanut Pohjolaan, että OP-bonukset saa tuhlattua ilmaisiin vakuutuksiin.

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #40 : 8.01.2013 kello on 18:15 »
    Sain tänään Tapiolasta korvauspäätöksen josta jo mainitsin. Olivat leikanneet jo aiemmin leikattua korvausta liki 20% ja ei sitä voi kun riitauttaa.

Edellinen lakimieheni siis sopi vuonna 2002 korvauksesta jolla vedin kanteen Tapiolaa vastaan pois ja jota käytettiin sovittaessa. Jatkokäsittelyssä, eli siinä minkä sain tänään Tapiola on omatoimisesti leikannut tuota sopimamme peruskorvausta jota piti noudattaa jatkossa.

Yhtiö ja varmasti muutkin yhtiöt maksavat kyllä pienet korvaukset pienellä väännöllä, mutta kun korvattavaa on enemmän asia viedään loppuun asti tai ainakin istuntosalin odotushuoneeseen kuten viimeksi asiasta käräjöitäessä. Sillä kertaa olin nostanut kanteen useampaa tahoa vastaan ja Tapiola siis sopi asian hetkeä ennen oikeudenkäyntiä. Ruutupaperille kirjattiin ehdot käsin.   

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:44
    « Vastaus #41 : 8.01.2013 kello on 18:40 »
    Siihen sitten viellä viivästyskorot 2002 alkaen.  ;D ;D  Alkaa herroilla hymy hyytymään. ;D ;D ;D

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #42 : 8.01.2013 kello on 20:16 »
    Siihen sitten viellä viivästyskorot 2002 alkaen.  ;D ;D  Alkaa herroilla hymy hyytymään. ;D ;D ;D

Korkojen osuus oli nyt maksettavassa melkein puolet. Veroja taas koroista menee se 30%

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:29.11.2020 kello on 08:14
    • Motto: Carpe diem...
    « Vastaus #43 : 9.01.2013 kello on 08:16 »
    Yleisesti ottaen vakuutusyhtiöt ja niiden tarjoamat vakuutukset eivät kovinkaan paljon eroa toisistaan.  Toki hinnoittelussa on nykyään eroja etenkin keskitettäessä. 
    Kuluttajan muodostama kuva vakuutusyhtiöstä,  sen huonoudesta tai hyvyydestä, muodostuu vahinkotapausten korvaus käytännöstä.  Miten korvauskäytäntö muodostuu?   Sen käytännön muodostaa usein yksi henkilö;  korvauspäällikkö.
    Jos kyseinen on henkilö "mulkero", joka on ymmärtänyt tehtävänsä väärin,  niin hän tekee kaikkensa estääkseen rahaa valumasta asiakkaalle!
    Sen sijaan oikealla asenteella ja ammattitaidolla varustettu korvauspäällikkö tekee nopean korvauspäätöksen vahinkoasiassa ja pitää asiakkaan edelleen asiakkaana.
    Kannattaa muistaa,  että "mulkerollekin" löytyy esimies joka voi tehdä korvauspäätöksen... .

Nämä näkemykseni perustuvat 30 vuoden kokemukseeni riskienhallintapääl likkönä ja voitokkaisiin kädenvääntöihin.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #44 : 20.08.2015 kello on 20:41 »
    Tapiolasta tuli lisälasku.

Liikennevakuutus:
    Kohteelle tehty Trafi-muutos: Liikenteeseen otto 20,48€

Tuon joutuu nyt maksamaan kun ottaa auton käyttöön. Tietysti myös poistosta?  ???