Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut Fenix 29 Dec 2012
  • Tulit sitten vähän puunanneeksi pahimpia pölyjä pois vanhasta vaunusta. :D Hienoa jälkeä.  Thumb
  • #17 kirjoittanut Pro ´55 29 Dec 2012
  • Thanks  ;D
    Ps. Kuvissa näkyvä veturi on vain sijaisveturi. Oikee on vielä rakenteilla.
  • #18 kirjoittanut kuusaan.matti 29 Dec 2012
  • Just tuommosissa vanhoissa vaunuissa ihmisestä lähtevää kosteutta ei ole huomioitu, eikä se tuolla etelämmässä ole ropleemi kun voi tuulettaa aina. Kosteus häviää läpikin.
    Parissa ekassa vaunussa oli tuommonen umpinainen istuinlaatikko, missä näky kosteudesta merkkejä, oli tummaa vaneria.
    Tuohonkin museovaunuun  voi laittaa ne rimat alle, ei näy ja toimii!
    Sitä saa semmosessa nauhassa ja jos ei saa niin tekee ite, tuuletus on tärkeää!
    m

    PS
    linkistä siepattu kuva, komea vaunu! Jos vaan kestäis sielu, niin noihin istuinlaatikkoihin olis hyvä tehdä muutama reikä. Jos on vastoin tahtoa/museosäännöksiä, niin vähintään verkko tai rimat alle.
    Sitten kestää!
  • #19 kirjoittanut 88k5 29 Dec 2012
  • Hieno custom-vaunu!
    Muhkeat munkit, ämpärivanteet ja "kavennettu perä"  Thumb

    Melkein olin ehdottamassa sälepohjaa kunnes hogasin, että punkat varmaan tehdään "pöydälle" - eli selkä-pers sen päällä  :P
    Eiku tuo verkkomatto -patjanalus väliin vaan, helpoin ratkaisu..

    EDIT: Eikö katsuri käskenyt laittaa kolmioheijastimia perään?
  • #20 kirjoittanut 0yxxy0 30 Dec 2012
  • Renkaan vaihdossa ei taida olla ylimääräisiä milleja vai joutuuko tiputtamaan akselin alas että saa renkaan irti.  Komia peruskorjattu vaunu.
  • #21 kirjoittanut Roksis 30 Dec 2012
  • Hieno. :D
  • #22 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 30 Dec 2012

  •  Niin, mistä se kosteus siihen patjaan tulee - vastaus: nukkujasta, ja umpipohja ei vaan päästä sitä pois.  :-X

    Alkovi autossa kosteus tulee patjan alle, kun alkovin pohjan eristys kyky on huonompi kuin patjan. Ohut polyuretaanilevy (saman eristyksen tekee myös siihen tarkoitettu Patjanalusta ACS 10) patjan alle niin murhe poistuu. Alas laskettavissa sängyissä ei tätä murhetta ole, enkä usko että myöskään istuinryhmän vuoteissa, jos alla oleva tila ei ole kylmä.  :)
  • #23 kirjoittanut Pro ´55 30 Dec 2012
  • Hieno custom-vaunu!
    Muhkeat munkit, ämpärivanteet ja "kavennettu perä"  Thumb

    Melkein olin ehdottamassa sälepohjaa kunnes hogasin, että punkat varmaan tehdään "pöydälle" - eli selkä-pers sen päällä  :P
    Eiku tuo verkkomatto -patjanalus väliin vaan, helpoin ratkaisu..

    EDIT: Eikö katsuri käskenyt laittaa kolmioheijastimia perään?

    Jes, takapunkka tulee pöydän päälle ja siksi pöytään en poraa mitään reikiä. Enkä edes istuimiinkaan, koska ne on valmistettu jostakin oikein ultrakevyestä materiaalista ja reijät vaikuttaa takuulla kestävyyteen. Ulkonäöstä puhumattakaan.

    Veturin rakentelukaavasta nappasin ton reseptin muhkeat munkit, ämpärivanteet ja kavennettu perä, sekä värin. Huom. Noihin alkuperäisiin 13 tuuman (halk.) pyöräkoteloihin mahtuis rapiat 300mm leveä rengas, mutta sellasia ei nykypäivänä löydy enää 13 tuumaisina mistään.

    Ja vaunun takajalat on alunperinkin suunniteltu niin, että niillä saa koko vaunun nousemaan tarpeeksi korkealle ilmaan renkaan vaihtoa ajatellen. Tyhjänä toi 235 mahtuu luiskahtamaan helman välistä, mutta pitää täyttää paikallaan ollessa.

    Vaunu painaa vain rapiat 400 kiloa, ja on siis kevytperävaunu. Ei siis tarvitse katsastella. Ja toisekseen, mä en välittäis katsurin mielipiteistä heijastimien suhteen muutenkaan. Ja sen ne minut tuntien tietävätkin.
    Heijastimien puute vs tiellä liikkuviin runkomätiin hevosvaunuihin (kuormineen) ja jarruttomiin ryssärekkoihin verrattuna on varsin pieni synti.
  • #24 kirjoittanut mike 30 Dec 2012
  • Mä laitoin lattialämmityskalvo n alkovi auton patjan alle omalla virransäädöllä. Ja selkä tykkää!!
    Tähän tarkoitukseen ei oikein kyl sovi.
  • #25 kirjoittanut seppoko 30 Dec 2012
  • Alkovi autossa kosteus tulee patjan alle, kun alkovin pohjan eristys kyky on huonompi kuin patjan.

    Niissä alkoviautoissa, mitkä minulla on ollut, on ilmaväli patjan ja pohjan välissä. Lisäksi siellä on lämmitys, lämmitystätavasta riippumatta.

    Meni vähän OT:yksi.
  • #26 kirjoittanut Pro ´55 30 Dec 2012
  • Mä laitoin lattialämmityskalvo n alkovi auton patjan alle omalla virransäädöllä. Ja selkä tykkää!!
    Tähän tarkoitukseen ei oikein kyl sovi.

    Toi olis viileillä keleillä aika kähee juttu kyllä, mutta ei toikeen toimi kesälämpimillä... siitäkään huolimatta, että suomalaisista poiketen nukun aina vaan paremmin, mitä kuumempi on. En silti pidä mielekkäänä ideana +25 ja sähköllä lämmitettyä sänkyä.

    Lueskelin noiden veneilijöiden sivuilta, että useimmat olivat saaneet mieleisen tuloksen tollasella alusverkolla ja jotkut olivat laittaneet sellaisen kaksin kerroin tuplatakseen tehokkuuden. Olen varma että tolla pääsen haluamaani ratkaisuun.
    Kiitos siis kaikille.

    Seuraavaksi otankin tapetille muutaman pikkujutun sähköpuolella ja rakentelen lämppärille uudet kaasuputket. Sitten vaunu on täysin valmis ensikesän rientoihin.
  • #27 kirjoittanut migel 30 Dec 2012
  • Sairaan siisti vaunu sulla Thumb Thumb

    KOSKAS SAADAAN KATSELLA KUVIA SUN -55:sesta?       Vaunun vuosimalli on ainaski aivan nappi!!!

    Mulla oli aikoinaan Käkkylä 1955 Elvisraato. Mainio peli sekin. Nyt on Chevyn tekeleitä pihalla muutama! Hienot tilat sulla on tehdä Thumb

    Yllättävän kevyt toi sun vaunus on! Tsemiä!    t migel
  • #28 kirjoittanut Pro ´55 01 Jan 2013
  • Tack!
    Kaikki aikanaan, kaikki aikanaan.. :)
Sivuja:
Toiminto