rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ford Transit kone  (Luettu 31851 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #30 : 8.03.2013 kello on 15:26 »
  joo, saattaa kyllä olla niinkin ettei lyhyempi henkilö tuota ongelmaa edes tunnista. Itse vaan kun olen yli 190 niin pää kolahti siten että kyllä sen muistan.
   Kertaan vielä tässä että. Yleisesti ottaen, mitä noita kaysellut olen, niin Transitin ohjaamo on matalampi kuin fiat, rellu tai mersu. Tarkoittaa sitä että ohjaamon lattia on matalammalla, noin 10 cm? Ja myös katto on matalammalla, vähintäinkin tuon saman verran. Jos ohjasmon lattia on selvästi eri korkeudella kuin asunto osan lattia, niin kyllä siinä tietty pulma on jos on kääntyvät etuistuimet. Jos nyt jollakin on transitissa ohjaamon lattia ja oleskelutilan lattia samalla korkeudella, niin saa se minun puolestani olla. Ei sitä tarvitse ruveta irti repimään ;)
   Transun ohjaamon katon mataluus tuo toisaalta etua alkovimalleissa, niissä alkoviin saa enemmän korkeutta, ja alkoviin nousukorkeuskin jää pienemmäksi, ja putoamiskiihdytysai kakin jää lyhyemmäksi;)
 
   
 

Appivanhemmilla on tollanen olikohan se -07 korinen foord-huumori. Siellä olen muutamat kerrat istunut iltaa niillä ohjaamon penkeillä, jotka on olleet taaksepäin käännettyinä, eikä minun takaraivoni mihinkään ole (havaitakseni?) osunut. Ja minulla on mittaa sen 198.

Kuten Alan esitti, olisiko se asunto-osa-valmistajakohtaista miten se pää sinne sopii?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.07.2020 kello on 20:17
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #31 : 8.03.2013 kello on 21:56 »
Vaikuttaa toimintona lähes älykkäältä! Tekevätkö muuallakin kuin Voortilla, paljonko rokottavat?

Eipä taida saada muualta kuin voortilta. Kannattaa kysyä hintaa paikallisesta ford liikkeestä. Varmaan satasen ja kahden väliin menee.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #32 : 20.03.2013 kello on 17:20 »
No niin, nyt sitten faktaa.

---lainaus alkaa---

Ford ei toimita moottorin ohjainlaitteelle päivityspakettia mikä muuttaisi alavääntöä.
 
Osat maksaa n 110 € sis 2 haarukkaa 2 pulttia 4 tiivistettä ja venttiilikopan tiiviste.
 
Vaihto työ n 400€ + tuntitöinä katkenneen pultin irroitus.

---lainaus loppuu---

Terveyden hoito on siis tässäkin tapauksessa halvempaa kuin sairaanhoito!  Nyt pitäisi sitten vielä selvittää, päivittääkö joku muu todella Voortin softaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:08
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #33 : 20.03.2013 kello on 19:35 »
Appivanhemmilla on tollanen olikohan se -07 korinen foord-huumori. Siellä olen muutamat kerrat istunut iltaa niillä ohjaamon penkeillä, jotka on olleet taaksepäin käännettyinä, eikä minun takaraivoni mihinkään ole. ...
  Onko siinä. Ford-Hymerissä asunto osan lattia samalla korkeudella kuin ohjaamon lattia? Jos on, niin sitten no problms;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #34 : 20.03.2013 kello on 19:48 »
Mulla on -09 Hymerissä ehkä tuuman kynnys... ei muista tähän hätään tarkkaa. En lyö päätäni.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #35 : 20.03.2013 kello on 19:51 »
Terveyden hoito on siis tässäkin tapauksessa halvempaa kuin sairaanhoito!  Nyt pitäisi sitten vielä selvittää, päivittääkö joku muu todella Voortin softaa.

Tämä tamperelaispaja päivitti mun softan, toimii kuten edellä kerrottua, kierrokset nousee kytkintä nostettaessa. Toimii hyvin.

Kyseessä valtuutettu Ford-huolto, vaikkakin yksityinen.

http://www.rsh.fi

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #36 : 20.03.2013 kello on 20:03 »
No niin, nyt sitten faktaa.

---lainaus alkaa---

Ford ei toimita moottorin ohjainlaitteelle päivityspakettia mikä muuttaisi alavääntöä.
 
Osat maksaa n 110 € sis 2 haarukkaa 2 pulttia 4 tiivistettä ja venttiilikopan tiiviste.
 
Vaihto työ n 400€ + tuntitöinä katkenneen pultin irroitus.

---lainaus loppuu---

Terveyden hoito on siis tässäkin tapauksessa halvempaa kuin sairaanhoito!  Nyt pitäisi sitten vielä selvittää, päivittääkö joku muu todella Voortin softaa.

Tuo softa ei muuta vääntöä vaan toimii kuten Alan jo sanoi, nostaa kierroksia liikkeellelähdössä. Ja on Fordin oma ohjelma.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #37 : 20.03.2013 kello on 20:07 »
Tuo softa ei muuta vääntöä vaan toimii kuten Alan jo sanoi, nostaa kierroksia liikkeellelähdössä. Ja on Fordin oma ohjelma.

Kiitos. Myös Alanille. Ilmeisesti kysymystä ei ymmärretty, tai tietoa ei ollut... Paljonko uusi softa kustansi?

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:18.07.2021 kello on 18:39
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #38 : 20.03.2013 kello on 20:13 »
Oireita ei ollut, mutta pulttien vaihto oli pieni homma. Toivottavasti murheet ainakin siirtyivät kauemmaksi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #39 : 20.03.2013 kello on 20:14 »
Raskoneella Helsingissä puhuivat runsaasta satasesta viime kesänä, en ottanut kun nimenomaan alavääntöä haluan esim. tyhjäkäynnillä peruuttamiseen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #40 : 20.03.2013 kello on 21:08 »
Kiitos. Myös Alanille. Ilmeisesti kysymystä ei ymmärretty, tai tietoa ei ollut... Paljonko uusi softa kustansi?

Multa ei otettu mitään, erikseen voi maksaa jotain. Muistankohan oikein, että jostain luin että 70 euroa... mutta tätä ei Käyttöauto Jyväskylässä mullekaan myöntänyt olevan edes olemassa.

Käyhän Tampereella ohi ajaissa. :)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:18.07.2021 kello on 18:39
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #41 : 14.04.2013 kello on 23:34 »
Aiemmat luettuani ihmettelin omaa autoani. Sellainen ominaisuus että kun kytkintä nostaa niin kierrokset nousee hiukan.
Ihan hyvä ominaisuus.
Siihen on siis tehty joku päivitys kun se ei ollut ihan uusi ostettaessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #42 : 15.04.2013 kello on 13:48 »
Tämä tamperelaispaja päivitti mun softan, toimii kuten edellä kerrottua, kierrokset nousee kytkintä nostettaessa. Toimii hyvin.
Kyseessä valtuutettu Ford-huolto, vaikkakin yksityinen.
http://www.rsh.fi

No niin. Soitin ensin Raskoneelle. Toisessa ei ollut edes testetriä, toisessa sanoivat, ...ai jaa, ei siihen kyllä mitään ole...  Sitten soitin RSH:lle.  Sanoivat että juu, pitää vaan lyödä piuhat kiinni, jotta näkee että varmasti päivittää. Pitää sovitella matka Tampereen kautta ja ilmeisesti homma onnistuu, jos Sullakin.
85€

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #43 : 25.01.2018 kello on 19:21 »
Vanha ketju, mutta laitanpas kyselyn tähän kun kerta Fordia käsitellään.

Tuli törmättyä itseäni miellyttävään -06 malliseen puoli-integroituun, jossa eniten mietityttää Fordin 2.0 tdci kone. Jaksaako tommonen maitopurkki oikeasti liikuttaa alle 6 metristä ja alle kolmetonnista koria? Jos ei muuten niin käyn koeajamassa viikonloppuna jyväscaravanilla vastaavantyyppistä autoa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Ford Transit kone
« Vastaus #44 : 25.01.2018 kello on 21:12 »
^
Saattaahan siinä olla jopa 125hp - mikä enemmän mitä 90/00-luvun fiiujen 2.5..2.8td.itd.jtd masiinoissa, ja väännössäkin
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#2.0

Matka/caravanmessuilla potkin uuden Bürstner Avianon renkaita, alustana sitikka ja 2.0 BlueHDI (163hp/350Nm) 169g/km CO2
..että jaksaako - vähä epäilytti. Koeajoa kyselin, mutta eihän Tissi-Jupilla ole kuin tuo esittelyauto..