Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauton lukitus

<< < (18/31) > >>

Captainkidd:
Kovastipa harvoin näitä tyhjennyksiä sattuu silloin kun milloin missäkin yövytään. Toki joku hörhö saattaa tokkuroissaan pyrkiä kyläilemään oveen koputtamati.

Itse olen tässäkin ketjussa, kuten niin monissa vastaavissa aiemminkin, korostanut tätä jyrkästi yleistyvää autojen ja myös vaunujen putsaamista silloin kun väki on marketissa ostoksilla.

Vaikka tästä olen monien muidenkin tavoin vuosikaudet varoitellut, niin edelleen on paljon tuota asennetta " lukkoja en tarvi, en ketjujen kilinöitä, kun ei oo ennenkään kämppärillä yöpyessä kukaan sisään tullut "

Näitä markettiparkkipaikk aryöstöjä sattuu suomalaisille toistakymmentä vuodessa, vähintään. Eikä kellään ollut ostoskäynnillä mitään ylimääräistä lukitusta. Näin kertoilivat Fennian korvauspuolelta.

Vaan eikun leuka tanaan, - minullehan ei tuommosta satu - asenne päälle ja eikun kohti uusia riskinottoja joka kaupassakäynnin ajaksi...

Seuraavalle reissulle voikin sitten korvausrahoillaan hankkia kunnon turvalukot.

Ihan oikein Alan totesi, että täälä etelän ja välimeren maissa on meininki hiukka erilaista kuin keskieuroopassa tai skandinaviassa. Jo pelkkä ilmoitus poliisille omalle kohdalle sattuneesta rosmouksesta on kuulemma aika kornahtavaa. Kysyvät ensin oliko auto/vaunu kunnolla lukittu (= turvalukittu) ja jos ei, niin sitten ei voi mitään tehdä, paitti kopion ilmoituksesta ojentaa. Hymyilevät vielä läksiäisiksi sillai kivan vinosti ; taas yksi hölmö sinisilmä putsattu ..

Useimmiten nämä putsatut ovat niitä, joiden mielestä rosvohan tulee sisään jos haluaa, sitävarten on aina pesäpallomaila ja varmuuden vuoksi myös räpylä punkan vieressä. Sillä kun kerran humauttaa, niin loppuu ryöväriltä touhut siähen paikkaan. - Seurauksena vaan on aina syyte pahoinpitelystä.

Toinen yleinen puolustelu on se, että lapsirosvo nostetaan katolle, ja tämä sitten leikkaa kattoikkunaan aukon ja avaa ovet sisältäpäin. Näitä on lusti kuunnella.

Cowboy:
Tavallista ketjua myydää turvaketjun nimissä just just. Toi ketju ei varmaan mene poikki mutta kiinnitykset antaa periksi jos on vähänkin löysää, koska ne ruuvit on kiinni 0,5mm pellissä ja toinen heikko lenkki on noi lukot noissa ketjuissa.
Katselin livenä tota oven ulkopuolelle tulevaa lukko sydemii eikä oikein vakuuttanut mua ;D
Haukku cd huuhaa juttu ;D
Semmosta autoa / järjestelmää ei oo tehty etteikö vorot pääsis auton sisään, kylmä tosi asia.
Toiset sydeemit hidastaa enemmän kuin toiset  Thumb
Mut jokainen hidaste on parempi kuin ei mitään, saapa voro tehä vähän enemmän töitä Thumb
Ps: jokainen lukitsee autonsa ihan miten parhaaksi näkee.
Mitäs muita lukitus sydeemejä porukalla on kuin ketju, cd, ja toi oven ulkopuolinen lukko?

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Cowboy - 22.12.2012     kello on 21:36 ---Haukku cd huuhaa juttu ;D

--- Lainaus päättyy ---

En omista tuollaista enkä niitä myy, joten voin objektiivisesti sanoa, että et kykene mitenkään perustelemaan, miksi tuo on huuhaata. Vastakkaisia perusteluja on esitetty senkin edestä. Ei se cd lukkoja korvaa, mutta ihan hyvä lisuke se on muiden keinojen ohella.

Ketjustakin taisi olla puhetta jo... ei varmaan kestä, jos rautakangella väänetään, mutta normaali kukkakeppinarkkari pysyy ulkona.  ;D

Cowboy:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 22.12.2012     kello on 21:40 ---En omista tuollaista enkä niitä myy, joten voin objektiivisesti sanoa, että et kykene mitenkään perustelemaan, miksi tuo on huuhaata.

--- Lainaus päättyy ---

Ihan aikuisten oikeesti tartteko tätä perustella.
Noh okei monista kajareista ei tuu tollanen vakuuttavasti, toiseksi koira yleensä liikkuu kun räksyttää ja sit koiraa ei näyt mut ääni kuluu selvästi auton ovesta ;D ym ym
Täytyy narkkarin olla tosi pilvissä jos menee tollanen haukku cd läpi :o
En millään pahalla meinaa näitä kirjotuksia vaan yritän antaa ajattelemisen aihetta onko ne nyt niin hyviä sydeemjä. vai voisko tehä paremmat Thumb

Aakku:
Mulla on sellainen ajatus, että jos rosvot ovat tunkeutumassa autoon, niin auto pitää saada nopeasti liikkeelle, tai sieltä pitää päästä nopeasti ulos.
Yöllä pidän avaimen virtalukossa, tai aivan käden ulottuvilla.
Tuollaiset ajoa estävät kettingit ratin ympärillä olisivat vain esteenä itselle.

En myöskään tiedä,mitä niin ihmisiä arvokkaampaa matkalla olisi mukana autossa, että siitä pitäisi tehdä kassakaappi.
Ainoa varokeinoni on siinä että laitan ovet lukkoon. Hälytin menee automaattisesti päälle samalla. Jos auton vierellä kiehaa joku liian pitkään, niin se antaa hiljaisen varoituksen. Pyyhkijän, jos kopauttaa niin alkaa kiljunta.
Siihen kiljuntaan ei varmaaankaan ketään ulkopuolinen reagoi, mutta itse kuulen sen vaikka kauppaan asti, jos olen laittanut itkuhälytyksen radiopuhelimeen päälle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View