rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauton lukitus  (Luettu 37271 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.05.2024 kello on 22:55
Vs: Matkailuauton lukitus
« Vastaus #15 : 17.12.2012 kello on 19:14 »
Eikö siihen sitten herää jos joku nousee ovesta autoon? Johan se auto heilahtaakin jonkun verran.

  • Vieras
  • Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #16 : 17.12.2012 kello on 19:17 »
    Eikö siihen sitten herää jos joku nousee ovesta autoon? Johan se auto heilahtaakin jonkun verran.

    Ainakin meillä autossa on takatuet alhaalla ja se on silloin kun asuisi kivijalan päällä.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #17 : 17.12.2012 kello on 19:22 »
     Ja meillä,ja lisäturvana tuhti "akka"!!!

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:36
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #18 : 17.12.2012 kello on 19:27 »

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #19 : 17.12.2012 kello on 19:36 »
    Ja meillä,ja lisäturvana tuhti "akka"!!!

    Kaikilla ei oo noi hyvin että on tuhti akka joka hoitaa vartioinnin ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:05
    • Kulkija
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #20 : 17.12.2012 kello on 21:28 »
    Miksi käyttää ketjua? Kuormaliinan räikällä saa aika tiukkaan ;)

    Lasi rikki ja liina veitsellä poikki. Ketju ei ihan helposti katkea, harvalla kulkineeseen murtautujalla sentään on voimapihdit mukana.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:13
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #21 : 17.12.2012 kello on 21:31 »
    Ei oo vorot olleet riesana, mutta nythän mä vasta hokasin, että koirahan meilläkin on ollu vahtina, se pikku puudeli  :D Voihan senkin haukkua joku säikähtää  :o
    Varmasti joku vakuutavamman näköinen vahti olisi paras varkaanpelotin, uskoisin, ettei sekavakaan hörhö itseään turhaan syötä.
    Tietty lukitukset hidastaa, muttei estä.
    Ja mihinkäs sitä voi lähteä jos noita pelkää.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:05
    • Kulkija
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #22 : 17.12.2012 kello on 21:35 »
    Hurtta joo.... mikähän rotu se olisi paras julman ulkonäön, kovan vartioimisvietin ja sävyisän luonteen yhdistelmä? ::)

    Ei mahda olla se mun tähänasti ainoa vaihtoehto, jos koira olisi pakko hankkia. Eli berni.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:15
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #23 : 17.12.2012 kello on 21:37 »
    ^
    Massakin riittää pelottamaan, vaikka luonne olis kuin lampaalla  :)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 20:51
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #24 : 17.12.2012 kello on 21:39 »
    Olisikin vanha kunnon Justiina ja kaulin.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #25 : 17.12.2012 kello on 21:45 »
    Tuohon koiravahtiin voin kommentoida ihan ite,  minulla on kaksi kääpiösnautseria ja sanon vain sen että ei ole asiaa kenekään ulkopuolisen tulla metriä lähemmäs ikkunoista, käppänät pitävät siitä huolen.
    Ovat vahtiherkkiä ja rakastavat omistajaansa sielunsa kyllyydestä..istuva t kuin tatit ohjaamossa toinen kuljettajan puolella ja toinen apukuskin puolella, seuraavat silmä tarkkana,.. menoa ympäristön.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:03
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #26 : 17.12.2012 kello on 21:48 »
    Mihin käyttöön olette noita lukituksia suunnittelemassa. Asuinosan oven peittävä rauta on ok mikäli itse ei ole sisällä, se yhdistettynä johonkin jolla estää etuovien avaamisen ulkoa voi toimia mikäli itse ei ole autossa. Kaikissa Transiiteissa -00 lähtien (aikaisemmista en tiedä) ohjaamon ovissa taitaa olla kaksoislukitus joka estää oven avaamisen sisäpuolelta.

    Meillä asuinosan ovi sidotaan narunpätkällä oven sisäpuolella olevaan kahvaan, sen saa tiukaksi ja voi laittaa vetosolmulle jos itse kokee tarpeelliseksi sellaisen yöksi laittaa. Me käytetään sitä kun ei olla autossa ja ohjaamon kaksoislukitus lisäksi.

    Yöksi ei mielestäni kannata tehdä autosta loukkua josta ei itse pääse ulos ilman työkaluja tai aikaa, esim räikkä kuljetushihna etuovien välissä on sellainen, ja ehdottomasti ei tuota kaksoislukitusta yöksi.

    Lapsille rakennetaan monesti kaikenlaisia esteitä, etteivät tippuisi sängystä/alkovista. Usein sellaisia ettei lapset niitä itse saa auki.

    Autoon vaunuun pääsee helposti sisälle oli ovet miten vaan lukossa ja useimmissa autoissa katolle on tikkaat ja kahdella potkulla pääsee luukusta sisään vielä niin ettei murtoa välttämättä näe sen tapahduttua ulkoapäin.

    Ei kai kukaan kotonakaan lukitse turvalukkoja yöksi, yhtälailla kulkimissa ei sellaisia lukituksia pitäisi olla jotka hidastavat ulospääsyä.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:13
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #27 : 17.12.2012 kello on 21:56 »
    Mukavasti rönsyilee, mutta ei haittaa.
    Vahtiominaisuus ei tosiaan ole koosta kiinni ja useimmiten pienempi koira on tilanteessa äkäisempi.
    Berninkoiran kokoa kyllä kunnioittaa! Meikäkin on isojen koirien kanssa tottunut olemaan, mutten kyllä uskalla vieraan koiran alueelle mennä luvatta. Tuommonen Berni nallekin päästi sisään kotikeikalle, mutta ulos ei ennenku omistaja tuli  :-[

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:05
    • Kulkija
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #28 : 17.12.2012 kello on 22:14 »
    ^

    Oli sitten uros, uskoisin.  Missäs niitä bernikauppoja on? ;D

    -----------------------------

    Mulla lukitusajattelu perustuu siihen, että voro ei keskellä päivää näkyvällä paikalla ryhdy tekemään keikkaa vaan etsii helpomman.

    Esimerkkikohteita ovat jonkun nähtävyyden parkkialue tai ostoskeskuksen/ruokakaupan piha. Muualla voi käydä alueelta käsinkin.

    Heikoin kohta on asunto-osan kulkuovi, sen kun näkyvästi suojaa niin suurin osa varkaista siirtyy helpompaan kohteeseen. Ellei osaa tiirikoida ohjaamon lukkoja, Fordissa pitäisi olla aika vaikeaa (vai onko?)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:03
    Vs: Matkailuauton lukitus
    « Vastaus #29 : 17.12.2012 kello on 22:26 »


    Heikoin kohta on asunto-osan kulkuovi, sen kun näkyvästi suojaa niin suurin osa varkaista siirtyy helpompaan kohteeseen. Ellei osaa tiirikoida ohjaamon lukkoja, Fordissa pitäisi olla aika vaikeaa (vai onko?)

    Ei ole jos kytkennät ja johtojen sijainnin tuntee. Ulkoa muutamassa hetkessä mitään rikkomatta ja jälkiä jättämättä pääsee muutaman ruuvin irrotuksella. Toki tämä ruuvailu ja osien irrottaminen voi näyttää epäilyttävältä ulkopuoliselle. (Tuttu huoltomies antoi ohjeet kun vaimon autoon ei kauppareissulla päästy, ei avaimella eikä kaukosäätimellä)

    Itse olen kanssasi samaa mieltä, mutta kun varkaat vaan on härskejä. Tuttavalla murtauduttiin vaunuun jossa häly ja tarra hälystä. Irtainta vietiin ja häly äänilaitteineen lyötiin palasiksi. Pisassa isolla parkkipaikalla, keskellä päivää kesäsesonkina.