Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Slaavilaista yrityskulttuuria?
vesako:
--- Lainaus käyttäjältä: RR - 12.12.2012 kello on 19:19 ---Tottahan tuo on aika monen yrityksen kohdalla.
Asiakkaiden priorisointi on kuitenkin pienyrittäjän pakko tehdä. Muutama vakiasiakas menee satunnaisten soittelijoiden ohi.
Mutta ihan hulluksi on mennyt kyllä asiakkaiden vaatimuksetkin. Torstai-iltapäivänä pyydetään töihin eikä kelpaa kun menee seuraavan viikon alkuun. Tai perjantaiaamuna. Sukulaiset on pahimpia. Itsenäisyyspäivänä 20.45 soitti ja olisi halunnut seuraavaksi päiväksi työmaalle. En edes vastannut. Seuraavan kerran soitti sunnuntaina ja sen jälkeen maanantaiaamuna. Maanantaiaamuna vastasin.
Jos 35% koko vuoden liikevaihdosta tulee yhdestä osoitteesta ja rahat eräpäivänä tilille joka kerta niin sitten voi ruveta vaatimaan mahdottomia, mutta se on kyllä yleensä muilta aina pois.
Toinen asia mikä asiakkaiden on kuitenkin syytä muistaa, on se, että jos ostaa asennustarvikkeet itse tai tinkaa viimeiseen asti, on turha odottaa yrittäjän pitävän kovin kovaa kiirettä. Työmaalla tai sinne tullessa.
--- Lainaus päättyy ---
Thumb Hyvä, noinkin päin asia on.
On itselläkin asiakas jolla ei olekaan rahaa kun
työ on tehty. No. odottaa verstaalla kunnes rahat löytyy.
Ja yksikin asiakas jonka tuolin hain, niin 2.5 vuotta kesti kunnes
sai /viitsi tulla valitsemaan kankaan. Pari kertaa siinä
välillä kyllä soitti ja kysyi vieläkö tuoli on tallella.
Jotta kyllä asiakkaatkin on joskus hankalia.
Näin meillä.
Toki pääsääntöisesti asiakas on aina oikeassa. ;)
hannulii:
Joopa, kun rakennutin talon niin oli tietenkin maksupostiaikataulu sopimuksessa. Vaan eipä valmistuminen edennyt aikataulun mukaisesti, maksut sidottu valmistumisasteesee n myös. Sen mukaisesti maksoin. Kun urakka oli valmis lähetti urakoitsija 12000 FIM viivästyskorkolasku n, en tietenkään maksanut. Laittoi perintätoimiston asialle. En maksanut. Perintäbyroo haastoi käräjille, palkkasin lakimiehen ja kas, urakoitsija hävisi jutun 6-0! Katkera oli minulle asiasta. Yritti sitä iltalypsyä tosissaan. Mutta kun ei ollut perusteita lypsylle! KJON!
winemaker:
Tuo slogan, asikas on aina oikeassa, ei pidä paikkaansa. Asiakkaan vain annetaan luulla olevansa oikeassa.
??? ???
winemaker:
--- Lainaus käyttäjältä: hannulii - 12.12.2012 kello on 19:31 --- Mutta kun ei ollut perusteita lypsylle! KJON!
--- Lainaus päättyy ---
hannulii, onkos sulla asiaa minulle? KJON.
hannulii:
Joo, olis mulla, siis asiaa Sulle Winemaker! Ootahan kun tässä ehdin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta