rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Katsastus  (Luettu 77356 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Katsastus
    « Vastaus #75 : 11.12.2014 kello on 10:09 »
    (koeajon jälkeen ei ole vain tullut halua ostaa) ja Jenkeissä vuokrannut ja ajellut pitkiäkin pätkiä.

    Hmm...koeajo ei tuottanut mitään AHAA-elämystä mutta kuitenkin niistä monista vuokraamon autoista juuri Toyotan olet aina ottanut. Miksi suotta maksaa jos edes koeajaminen ei ole ollut "kivaa".  ::)


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #76 : 11.12.2014 kello on 10:15 »
    Hmm...koeajo ei tuottanut mitään AHAA-elämystä mutta kuitenkin niistä monista vuokraamon autoista juuri Toyotan olet aina ottanut. Miksi suotta maksaa jos edes koeajaminen ei ole ollut "kivaa".  ::)
    Miksi arvelet että olen ottanut tai valinnut Camryn siitä rivistä? Jalkasin kun ei viitsi kauas lähteä ja jos hotellin vieressä olevasta vuokraamosta ei muuta löydy niin siihen on tyydyttävä... Muut ovat ehtineet valita ennen minua. Ja vuokraamot määräytyy sen mukaan mihin firmalla on sopimukset.

    Lisäksi tuo "aina ottanut" ei taida perustua tietoon vaaan mutuun... Yleensä onnistun valitsemaan jotain mielekkäämpää mutta joskus valinnan vara on vain niin surkea. Viimeiksi muutama viikko sitten New Orleansin kentän Avis ei voinut minulla tarjota kuin Kian. Sillä sitten mentiin. Pääosin noilla kentillä ei mitään kovin erikoisia kaaroja ole tarjota, yritän kuitenkin aina löytää jotain speciaalia jos sitä suinkin on tarjolla.

  • Vieras
  • Vs: Katsastus
    « Vastaus #77 : 11.12.2014 kello on 10:21 »
    Lisäksi tuo "aina ottanut" ei taida perustua tietoon vaaan mutuun...

    Jeps, ihan puhtaasti mutuun perustuu KAIKKI ulkomaihin liittyvät jutut minun osalta ja hiukka tuollaisen käsityksen ensin sain että otat vain ja ainoastaan Toyotan jos vuokraamosta on auto alleen otettava. Huonoa tuuria sen vain on oltava kun Ameriikassa on tyydyttävä Aasian ihmeisiin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:30
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #78 : 11.12.2014 kello on 10:52 »
    Toyotalla on kautta aikojen ollut oma tapansa suhtautua takuuasioihin. Aikoinaan niitten 1,3 koneessa jakopään hihnat ei kestänyt suomen oloja ja hihnat sekä hihnapyörät vaihdettiin leveimpiin. Vaimolla oli tuolloin sellainen ja se ei ollut merkkihuollossa käynyt useaan huoltoon ja oli siis vaihtamatta. Varaosamyyjä kysyi oliko nuo vaihdettu vaimon autoon kun aioin hihnan vaihtaa ja eihän se ollut. Huvikseni kysyin maahantuojalta miten tällaisessa tapauksessa ja nuo vaihdettiin ilmaiseksi merkkihuollossa. Kone tai kansiremppaa ei oltaisi kustannettu koska takuu oli ollut ummessa pitkään ja huoltoja ei oltu tehty merkkihuollossa. Tämä tapahtui 80 luvun lopussa, auto muistaakseni mallivuotta -84.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #79 : 11.12.2014 kello on 13:00 »
    Appiukolle on vaihdettu Avensikseen moottori kun auto oli 7v vanha ja 200tkm ajettu. Koko homman maksoi Toyota. Samoin naapurin Rav4 on vaihdettu moottori firman piikkiin. Noissa 06-09vm alumiinilohkoissa on ollut joku teko virhe. Vedet alkaa tulemaan ilmanputsarista pihalle. Moottorin liiallinen tyhjäkäynti ilmeisesti syypää. 09vm uudemmissa vikaa ei enään ole.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:30
    • Autossa on pyörät
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #80 : 11.12.2014 kello on 13:12 »
    Olen ihan omistanutkin Toyotan ja senkin jälkeen muutamaan otteeseen koeajanut ostomielessä (koeajon jälkeen ei ole vain tullut halua ostaa) ja Jenkeissä vuokrannut ja ajellut pitkiäkin pätkiä.
    Pitääkö vielä olla enemmän kokemusta aiheesta jotta asiasta voi kirjoittaa  :-X

    Nelivedoista en ota kantaa puoleen tai vastaan. Molemmilla taitaa päästä eteenpäin ja kummallakaan ei ole kunnollista nelivetoa Suomalaiseen maastoon, maantiellä pärjää molemmilla.
    Minullakin on ollut, useita. Töissä ajoin monilla yksilöillä. Vaikkapa suomen eka hiace oli ensimmäinen. Mun tiimissä pojat valitteli mulle että p*rse kastuu kun hiacen sisälokasuojat ruostui puhki tuossa -90 luvulla. No otin heille VW:t seuraaviksi.

    Joku kuvittelee puhuvansa viisaita vaununvedosta, vaikka on ihan harrastaja aloittelija. Viemäs raukkaa tarkoitin  :P

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:30
    • Autossa on pyörät
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #81 : 11.12.2014 kello on 13:14 »
    Huonoa tuuria sen vain on oltava kun Ameriikassa on tyydyttävä Aasian ihmeisiin.
    Mitä yhteistä on USA:lla ,Japanilla ja Venäjällä.
    Kaikissa edellämainituissa tehdään Camryja  :-*

    Suomessa ei edes myydä

  • Vieras
  • Vs: Katsastus
    « Vastaus #82 : 11.12.2014 kello on 13:17 »
    Mitä yhteistä on USA:lla ,Japanilla ja Venäjällä.
    Kaikissa edellämainituissa tehdään Camryja  :-*

    Suomessa ei edes myydä

    Joo, tiedän tuon mutta mitä siitä, me suomalaiset ollaan kansa joka haluaa sillä rahalla mitä autoonsa laittaa niin sen pitää olla jotain muuta kuin aasialaista, mieluiten Sitä Premiumia.


    Nuo sun hymiöt on aika tuhmia, laita noita hymiöitä Sipulle, Virpille ja Kaijalle, älä meille äijille...kiitos.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:30
    • Autossa on pyörät
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #83 : 11.12.2014 kello on 13:17 »
    Appiukolle on vaihdettu Avensikseen moottori kun auto oli 7v vanha ja 200tkm ajettu. Koko homman maksoi Toyota. Samoin naapurin Rav4 on vaihdettu moottori firman piikkiin. Noissa 06-09vm alumiinilohkoissa on ollut joku teko virhe. Vedet alkaa tulemaan ilmanputsarista pihalle. Moottorin liiallinen tyhjäkäynti ilmeisesti syypää. 09vm uudemmissa vikaa ei enään ole.
    Vikahan oli kai siinä että kannen pultit liian pitkät (eli porausreikä liian matala) Hesassa taksarit hiotutti kannen ja lyhensivät pultteja ette pultti jää kantamaan pohjaan.
    Heille ei nimittäin takuuseen näitä korjattu

  • Vieras
  • Vs: Katsastus
    « Vastaus #84 : 11.12.2014 kello on 13:25 »
    ....hiotutti kannen ja lyhensivät pultteja ette pultti jää kantamaan pohjaan.
    Heille ei nimittäin takuuseen näitä korjattu

    Auttoiko tuo sitten vai laittoivatko heti auton kiertoon ?

    Ei mikään ihme että Toyotaa näkee heikosti taksissa, Toyota itse on antanut hyvän syyn olla laittamatta enää Toyotaa.  :-\

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:30
    • Autossa on pyörät
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #85 : 11.12.2014 kello on 13:33 »
    Auttoiko tuo sitten vai laittoivatko heti auton kiertoon ?

    Ei mikään ihme että Toyotaa näkee heikosti taksissa, Toyota itse on antanut hyvän syyn olla laittamatta enää Toyotaa.  :-\
    Ainakin yksi teki 100.000:ssa ja piti autoa useamman vuoden.
    Eivät stadin taksit muutenkaan pidä kauaa, juuri oli 3v vanha myynnissä, juuri sisäänajettu 450.000km

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:30
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #86 : 11.12.2014 kello on 13:47 »
    Joo, tiedän tuon mutta mitä siitä, me suomalaiset ollaan kansa joka haluaa sillä rahalla mitä autoonsa laittaa niin sen pitää olla jotain muuta kuin aasialaista, mieluiten Sitä Premiumia.


    Älä nyt taas yleistä. Toyotan suosio suomessa on uskomattoman iso ja varmasti itse huomasit ettei samaa suhdetta huomaa kun rajan yli on ajanut.
    Meilläkin on perheessä tuota merkkiä ollut joitakin ja teknisesti toimivia ne on ollut, mutta pirun tylsiä.  En tiedä mitä Premiumilla tarkoitat koska aika samasta muotista ne autot nykyään on.


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #87 : 11.12.2014 kello on 14:15 »
    Toyotan perusominaisuus on vähäinen kyky aiheuttaa käyttäjässään AHAA tai VOI XittX kommentteja.

    Takuu toimii kolme vuotta erinomaisesti, tämän jälkeen tuntuu että mahdollisiin virhevastuuvaatimuk siin arvotaan lopputulos.

    Mikäli arvonnassa Toyotan Keski-Euroopan takuukäsittelyosast olla tulee myöntävä vastaus, niin välillä korjataan tehtaan piikkiin ikivanhojakin Toyotia kun vaan kehtaa kysyä.
    Mikäli takuuosaston lottokone päätyy kielteiseen vastaukseen, niin sen jälkeen korjaus ei onnistu kuin omasta lompakosta maksaen tai viranomaispäätöksen kautta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:16.02.2017 kello on 15:03
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #88 : 11.12.2014 kello on 17:36 »
    Vai vaihtaa ne takuuseen näitä vanhanakin? Vaatinee täyden huoltovihkon Toyota-leimoilla? Mä vaihdoin meitin Versoon tankin pari vuotta sitten juurikin 7 vuoden iässä, tosin metrejä oli jo 450tkm. Löytyi romikselta -09 mallin tankki vain muutaman tuhannen ajetusta autosta satasella, joten ei paha. Uus olis ollu Toyotalla liki 500€.

    Ei niitä Toyota leimoja tarvitse olla mutta isommat huollot pitäisi jollain huoltoliikkeellä tehdyn kuitenkin, en tiedä tosin tuon tankin suhteen tarvitseeko sitä varten. Toyotallahan on tapana että maineesta pidetään kiinni ja siten myös "takuu" on pitempi kuin se kolme vuotta.

    Jokainen lie kuullut niistä diesel koneista joita on vaihdettu jopa kuusi - seitsemän vuotta vanhoihin autoihin.....takuus een, eli pitäisikö tässä sanoa, takuita on kahdenlaisia ja tuo Toyotan takuu on sitten ihan omaa luokkaansa.  Thumb jeps...Toyotallahan tässä ajellaan.   ;D
    Huollot tehty ajallaan, ei kaikkia Toyotalla. Olis kai jääny tankki vaihtamatta takuuseen ellei vaimo olis käyttäny autoaan huolloissa niin tunnollisesti.
    Minulle se on edelleenkin vain netistä luettu huhu...

    En tunne tapausta ja henkilöä, joten vqik huhu minulle. Omassa tuttavapiirissä on Toyotan omistajia jokunen, heitä moinen onni ei ole potkinut.
    Vaimolta sellaiset terveiset että Tervetuloa katsomaan paikan päälle jos noin epäilyttää ;D. Voin ajaa auton ajosilloille niin pääset itse katsomaan uutta tankkia. Laita yv:tä niin saat osoitteen ja sovitaan aika! Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Katsastus
    « Vastaus #89 : 11.12.2014 kello on 17:41 »
    Huollot tehty ajallaan, ei kaikkia Toyotalla. Olis kai jääny tankki vaihtamatta takuuseen ellei vaimo olis käyttäny autoaan huolloissa niin tunnollisesti.
    Kiitä vaimoa Thumb