Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut ea 05 Dec 2012
  • Tuossa kuulin radiosta, että:

    Suomi on ainoa maa, jossa itsenäisyyspäivänä juhlitaan sotia,
    siis näitä kahta viimeistä jotka käytiin Suomen rajoilla.
    Niinpä se taitaa olla, kun kansanedustajien puheitakin kuunteli.

    Useasti maailmalla sotien päättymistä ja niiden sankareita juhlitaan
    erikseen eikä itsenäisyyspäivänä, jollei itsenäisyyttä ole saavutettu
    sotimalla.

    Tämä vapaasti tulkittuna haastattelusta...
  • #2 kirjoittanut Ossi66 05 Dec 2012
  • Suomalaisille ei kuitenkaan ole epäselvää, oltaisinko itsenäisiä jos oltas jätetty sodat sotimatta.

    Kunnia niille joille se kuuluu.
  • #3 kirjoittanut migel 05 Dec 2012
  • Kyllä hiljaiseksi vetää,,,,,,,,,,,,,, isoisäni taisteli kaukopartiojoukoiss a koko sodan ajan ja haavoittui kaksi kertaa ja heti takaisin toimiin kun vaan tolpillaan pysyi!

    Ei tuollaisia miehiä enään ole,,,,,,,,,,,,,,nöyrä kumarrus ja hiljainen kiitos heidän suunnattomille ponnisteluilleen. Se mitä nuo kunniakkaat miehet taistelivat itsenäiseksi Suomeksi,nyt typeröiden,,,siis todella typeröiden ja itseensä tyytyväisten politiikkojen toimesta annetaan ilmaiseksi ja vielä kultaisen kädenpuristuksen kera karvakäsille!

    Arvostan suuresti kreikkalaisia omana kulttuurinaan ja hispaniooneja, niin kauan kun ei käy minun lompakollani!

    Nytten viedään yhteiskunnan varat keinottelijoiden paratiisiin samalla kun Suomen poliittisilla päättäjillä ei ollut tahtoa ja muka varaa tukea reumasairaalaa kahdella millssillä!!!!

    Mutta falafelin tekijöille annetaan kernaasti mitä vaan he kehtaavat pyytää-ja sen he totisevasti osaavat-nimittäin kerjäämisen!

    Mutta silti olen ylpeä Suomen itsenäistymisestä ja toivonkin saman henkistä yhdenmukaisuutta ettemme anna Kataisten ja Urpilaisten kaltaisten tätä komeaa kansanperinnettä köyhdyttää!!!!

    Hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille isänmaan ystäville!!!!!!                      t migel          :D :D :D
  • #4 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 05 Dec 2012
  • Kotosalla tuntematonta katsellessa ja illala kyntilöitten polttoa Thumb
  • #5 kirjoittanut "Masi" 05 Dec 2012
  • Tuossa kuulin radiosta, että:

    Suomi on ainoa maa, jossa itsenäisyyspäivänä juhlitaan sotia,
    siis näitä kahta viimeistä jotka käytiin Suomen rajoilla.
    Niinpä se taitaa olla, kun kansanedustajien puheitakin kuunteli.

    Useasti maailmalla sotien päättymistä ja niiden sankareita juhlitaan
    erikseen eikä itsenäisyyspäivänä, jollei itsenäisyyttä ole saavutettu
    sotimalla.

    Suomella oli aikanaan ongelma juhlia näitä sotien päättymisiä, kun oli se sovjet unioni siinä vieressä, eikä se sellaista sietänyt.
    Ja niimpä suomalaiset osasivat oikealla tavalla yhdistää nuo kaksi juhlaa, sotien päättymiset sekä itsenäisyyden jonka aikanaan saivat tuolta idän karhulta.
    Mutta kaikki kunnia huommenna noille miehille jotka varmistivat että sitä itsenäisyyttä voi juhlia rauhassa !

    Tämä vapaasti tulkittuna haastattelusta...
  • #6 kirjoittanut LMC-99 05 Dec 2012
  • Kyllä hiljaiseksi vetää,,,,,,,,,,,,,, isoisäni taisteli kaukopartiojoukoiss a koko sodan ajan ja haavoittui kaksi kertaa ja heti takaisin toimiin kun vaan tolpillaan pysyi!

    Ei tuollaisia miehiä enään ole,,,,,,,,,,,,,,nöyrä kumarrus ja hiljainen kiitos heidän suunnattomille ponnisteluilleen. Se mitä nuo kunniakkaat miehet taistelivat itsenäiseksi Suomeksi,nyt typeröiden,,,siis todella typeröiden ja itseensä tyytyväisten politiikkojen toimesta annetaan ilmaiseksi ja vielä kultaisen kädenpuristuksen kera karvakäsille!

    Arvostan suuresti kreikkalaisia omana kulttuurinaan ja hispaniooneja, niin kauan kun ei käy minun lompakollani!

    Nytten viedään yhteiskunnan varat keinottelijoiden paratiisiin samalla kun Suomen poliittisilla päättäjillä ei ollut tahtoa ja muka varaa tukea reumasairaalaa kahdella millssillä!!!!

    Mutta falafelin tekijöille annetaan kernaasti mitä vaan he kehtaavat pyytää-ja sen he totisevasti osaavat-nimittäin kerjäämisen!

    Mutta silti olen ylpeä Suomen itsenäistymisestä ja toivonkin saman henkistä yhdenmukaisuutta ettemme anna Kataisten ja Urpilaisten kaltaisten tätä komeaa kansanperinnettä köyhdyttää!!!!

    Hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille isänmaan ystäville!!!!!!                      t migel          :D :D :D

    Tähän ei mitään minulla lisättävää, suomalaisen miehen puhetta. Thumb
  • #7 kirjoittanut Arska 05 Dec 2012
  • Myö mennään Viipuriin ostoksille. Illalla sitten katson Tuntemattoman. Olisi mukava laittaa viipurinlinnan torniin Suomenlippu liehumaan mutta joutuis varmaan siperiaan useammaksi vuodeksi.
    Katson siellä Viipurissa itsenäisyyspäivän kunniaksi Suomen leijonaa joka jostain syystä on saanut olla Suomenpankin seinässä kaikki nämä vuosikymmenet.
  • #8 kirjoittanut winemaker 05 Dec 2012
  • Tähän ei mitään minulla lisättävää, suomalaisen miehen puhetta. Thumb

    No, minulla sensijaan on.

    Ei ollenkaan tuohon Isänmaalliseen osaan, siitä olen täysin samaa mieltä.

    Tuo Eurooppa - osa ja sen tukeminen, no sallittaneen näin Itsenäisyyspäivän aattonakin, on mielestäni perusteltua ja ikävää, mutta välttämätöntä toimintaa.  En ota kantaa politiikkaan, otan kantaa talouspolitiikkaan ja suomalaisten työpaikkojen säilymiseen ja Suomen viennin edes jonkulaiseen turvaamiseen tulevina vuosina.
    Suomi on riippuvainen viennistään ja Eurooppa ostokyvystään, siinä on yhtälö lyhykäisyydessään pitkän päälle.

    Tuo reumasairaala - osasto menee kyllä minunkin sietokykyni yli!

    Huomenna kynttilät syttyvät !   Thumb
  • #9 kirjoittanut seppoko 05 Dec 2012
  • No, minulla sensijaan on.

    Ei ollenkaan tuohon Isänmaalliseen osaan, siitä olen täysin samaa mieltä.

    Tuo Eurooppa - osa ja sen tukeminen, no sallittaneen näin Itsenäisyyspäivän aattonakin, on mielestäni perusteltua ja ikävää, mutta välttämätöntä toimintaa.  En ota kantaa politiikkaan, otan kantaa talouspolitiikkaan ja suomalaisten työpaikkojen säilymiseen ja Suomen viennin edes jonkulaiseen turvaamiseen tulevina vuosina.
    Suomi on riippuvainen viennistään ja Eurooppa ostokyvystään, siinä on yhtälö lyhykäisyydessään pitkän päälle.

    Tuo reumasairaala - osasto menee kyllä minunkin sietokykyni yli!

    Huomenna kynttilät syttyvät !   Thumb

     Thumb  Thumb  Thumb

    Näin se menee!
  • #10 kirjoittanut hartsakoski 05 Dec 2012
  • Kaksi kynttilää syttyy huomenna ikkunoillemme vaatimattomana kiitoksena niille,jotka itsenäisyyden puolesta taistelivat,ja tietysti itse itsenäisyydelle.Isä n isä tuli sieltä jostain viiden vuoden reissulta fyysisesti lähes vahingoittumattoman a.Äitini pikkutyttönä joutui saattelemaan kolme parhaassa iässä ollutta velipoikaansa kirkkomaahan.Kova oli sen talon osalta uhri.Ilman kiihkoilua kunnioitan veteraaneja.
  • #11 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 05 Dec 2012
  • On se jännä homma,kun ei kaikkia veteraaneja ei kutsuta linnan juhlii mutta kyllä nämä helvetin kansan edustajat/ministerit.Voi helkutti.. >:( Ja jotkut käynyt jo vuosia linnan juhlissa,miten kehtaavatkin.. :( Eikä Niistökään pitäs mitään pippaloita jos pojat ei oi olluy rintamalla,luulis ukon tosiaanki pyytävän veteraanit juhliin avustajien kera,ei ole paljon pyydetty.Halosen ymmärsi jotenkuten,kun oli nainen ja ei tiennyt maanpuolustuksesta hevon paskaa :D
  • #12 kirjoittanut winemaker 05 Dec 2012
  • Sotaveteraaneja lienee jäljellä n. 30000.
  • #13 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 05 Dec 2012
  • Siitä sit porukka kolmeen osaan ja linnanjuhliin tai oma juhla jossa Niinistö hauen kanssa mukana koko päivän Thumb
  • #14 kirjoittanut vesako 05 Dec 2012
  • Siitä sit porukka kolmeen osaan ja linnanjuhliin tai oma juhla jossa Niinistö hauen kanssa mukana koko päivän Thumb

    Eikä välttämättä tarvii jakaa kolmeen osaan.

    Kyllä sen kauppatorin vois tilapäisesti kattaa ja lämmittää
    niin kaikki mahtuis.

    No, mitä haukeen tulee, niin voisin hyvinkin pitää
    Hänelle seuraa jos vaikka kylmä Hänellä. ::)
  • #15 kirjoittanut winemaker 05 Dec 2012
  • Vescu, jätä se Presidentin hauki rauhaan ja kalasta omasi!  ;D
Sivuja:
Toiminto