Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Hyvään tarkoituksen

<< < (4/6) > >>

hartsakoski:

--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni -  2.12.2012     kello on 12:07 ---Oon ihan samaa mieltä. Luokkaretket, leirikoulut yms. tehdään aina vanhempien suostumuksella, usein myös heidän aloitteestaan. Ne myös rahoitetaan vanhempien ja oppilaiden omalla toiminalla, koululla ei niihin ole rahaa. Opettajan työpanos tulee "lahjana", heille ei siitä erikseen makseta, ei toisaalta olisi myöskään velvoitetta mitään tehdä.

Olihan se aikanaan vähän rasittavaakin, ensiksi leipoa johonkin hemmetin joulubasaariin ja sitten ostaa ne sieltä ite pois. Mutta kyllä se "learning by doing" on hyvä lapsillekin opettaa.

Ja ei, en ole opettaja, mutta läheltä oon seurannut pitkään!

--- Lainaus päättyy ---
No joo,tai sitten asian ajaa läpi muutama innokas opettajan painostuksella.Kuit enkaan en usko että leirikouluun voidaan pakottaa.Mulla penskat viitos-seiska ja ysi luokkalaisia.Asiall a alkaa ainakin omalla kohdalla olla rahallistakin merkitystä.No,tietenki voi tuon as.auton muuttaa euroiksi ??? ???

MatsOnni:

--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski -  2.12.2012     kello on 17:06 ---No joo,tai sitten asian ajaa läpi muutama innokas opettajan painostuksella.Kuit enkaan en usko että leirikouluun voidaan pakottaa.Mulla penskat viitos-seiska ja ysi luokkalaisia.Asiall a alkaa ainakin omalla kohdalla olla rahallistakin merkitystä.No,tietenki voi tuon as.auton muuttaa euroiksi ??? ???

--- Lainaus päättyy ---

Jos huomasit niin kirjoitin juurikin että vanhempien suostumuksella, kieltäytyä voi. Tottakai sillä on merkitystä perheen talouteen ja sen takia niitä hemmetin vessapapereita, piparkakkuja, toffeeta myydään, discoa järjestetään jne. jne. jotta suorana rahana kerättävä summa jäisi mahdollisimman pieneksi. Aivan varmasti opettajalle olisi kaikkein helpointa unohtaa koko homma ja toiseksi helpointa ilmoittaa että maksaa muuten euroa xxx, eräpäivä heti.

Ihan helposti en usko että opettaja painostaisi, sen sijaan kyllä tiedän tapauksia, joissa opettaja kieltäytyy järjestämästä luokkaretkiä tai leirikouluja ihan vaan sen takia että katsoo siitä olevan liikaa hommaa. 

Fenix:
Koitan välttää noita kaupustelijoita viimeiseen saakka. Muutama % menee myyjälle, 80% sille välikätenä toimivalle firmalle ja toki jonkun verran valmistajallekkin. Ja kaikki tietenkin kaikki menee alv 0%, kun on yleishyödylliset seurat/koululuokat jne kauppaamassa.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni -  2.12.2012     kello on 12:07 ---
Olihan se aikanaan vähän rasittavaakin, ensiksi leipoa johonkin hemmetin joulubasaariin ja sitten ostaa ne sieltä ite pois.

--- Lainaus päättyy ---

Thumb Thumb

Ipsu:

--- Lainaus käyttäjältä: Fenix -  2.12.2012     kello on 18:46 ---Koitan välttää noita kaupustelijoita viimeiseen saakka. Muutama % menee myyjälle, 80% sille välikätenä toimivalle firmalle ja toki jonkun verran valmistajallekkin. Ja kaikki tietenkin kaikki menee alv 0%, kun on yleishyödylliset seurat/koululuokat jne kauppaamassa.

--- Lainaus päättyy ---

Heijastin jonka itse ostin maksoin 4€, josta luokan kassaan kertyi 3€. Jos välikädet ja valmistajat jakavat sen 1€, ni musta ihan kohtuullista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View