Sivuja:
Toiminto
  • #61 kirjoittanut seijantie 11 Feb 2013
  • Oli se aika kauhea kokemus kun reilut puolivuotta sitten vuoden sairaspäivärahan jälkeen siirryin eläkkeelle.Jos pääsette suunnittelemaan sitä eläkkeelle jääntiänne niin miettikääs mitä tarkoittaa eläkkeen laskeminen verotettavasta tulosta.Laskekaas muuttaako verotettavaa tuloa verotukseen hyväksytyt vähennykset ja paljonko verojen jälkeen ilman vähennyksiä jäisi verotettavaksi tuloksi. :o Jos olisin päässyt suunittelemaan tuon eläkkeelle siirtymiseni olisin 60 täyttäessäni poistanut verokirjalta kaikki vähennykset ja ehkä jatkanut yli 65 vuotiaaksi työelämässä.Jos tuolla vähennysten poistolla ei olisi vaikutusta eläkkeen suuruuteen onhan aina mahdollista jälkikäteen 5v hakea verotukseen oikaisua.Minulla nuo vähennykset verotettavaan ansioon tekivät n.10te vähennyksen. 8) Muutenkin reilut 1000e kuussa nettona vähemmän aiheuttivat näppyjä naamaan
  • #62 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 11 Feb 2013
  • Paras laskelma on se että menee peilin eteen. Ottaa ensin työelämässä ilmeen, sitten eläkkeeellä ilmeen. Kumpi ilme iloisempi, se on siinä.  Thumb
  • #63 kirjoittanut vetor 11 Feb 2013
  • Minulla on asiaan reilun vuoden mittainen perspektiivi. Jos olisin töissä, tienaisin nettona 600 euroa enemmän kuin nyt eläkkeellä eli noin 30 euroa päivässä eli vajaat 4 euroa tunnissa. Kovempaankaan hintaan en nykytilaani vaihtaisi. Entä superkarttuma? Varmasti kannattaa, jos on työnarkomaani ja uskoo elävänsä (terveenä) vähintään 90-vuotiaaksi.
  • #64 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 11 Feb 2013
  • Sen ajan kun on töissä, ja laskee eurokarttumaa. Se aika on pois loppuelämästä. Jos olet eläkkeellä, sekin aika on pois loppuelämästä, mutta ei vapaa-ajasta.  ;D
    Jokainen valitsee itse kumpi on lystimpi, vapaa-aika vai työ.  ;)
  • #65 kirjoittanut joo o 11 Feb 2013
  • Tätä en ymmärrä:
    Myöntämisperusteiss a on yksityisillä ja julkisilla aloilla eroja. Esimerkiksi kunnallisella puolella täyden työkyvyttömyyden perusteeksi riittää, ettei hakija selviydy omasta virastaan tai työstään. Yksityisellä puolella työkykyä arvioidaan sen lisäksi myös muun kuin hakijan oman työn kannalta.
  • #66 kirjoittanut Koivumutkan herra 11 Feb 2013
  • Jokainen valitsee itse kumpi on lystimpi, vapaa-aika vai työ.  ;)

    Olen samaa mieltä Turhan Höpöttäjän kanssa ja valinta on tehty.  :D
  • #67 kirjoittanut Arska 11 Feb 2013
  • Tais olla 90 luvulla kun päätöksen tein että heti eläkkeelle kun pääsee,sain valita että jäänkö 63 vai 58 vuotiaana eläkkeelle..kuuluin valtion virassa erityiseläkeiän piiriin ja palvelua oli tarpeeksi että valinnan sain tehtyä.virka meni mutta työt onneksi säilyi. Kyllä mulle 40 vuotta palvelua riittää...
  • #68 kirjoittanut tsahkali 11 Feb 2013
  • Eläkkeeläolo on tämmöistä... 

  • #69 kirjoittanut pouhe 11 Feb 2013
  • Hautausmaathan on täynnä korvaamattomia ihmisiä, onneksi en ollut sellainen. ;D ;D
  • #70 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 11 Feb 2013
  • Voep se eläkkeellä olo olla myös sinistä.  :D
  • #71 kirjoittanut hartsakoski 11 Feb 2013
  • Hautausmaathan on täynnä korvaamattomia ihmisiä, onneksi en ollut sellainen. ;D ;D
    Erittäin hyvä näkökulma,mutta kukin tavallaan. Thumb
  • #72 kirjoittanut kookaburra 12 Feb 2013
  • Putkimiehelle ja miksei muillekin.   Nykyisessä yhteiskunnassamme  on liian paljon sellaisia "sitku- ihmisiä"  joille ei koskaan tule sitä "sitten kun" hetkeä,   koska niin sanottu "mutku" puuttuu peliin....!
    Rikas elämä ei muodostu rahasta vaan aivan muista tekijöistä.  Carpe diem!
  • #73 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 12 Feb 2013
  • Nykyisessä yhteiskunnassamme  on liian paljon sellaisia "sitku- ihmisiä"  joille ei koskaan tule sitä "sitten kun" hetkeä,   koska niin sanottu "mutku" puuttuu peliin....!
    Rikas elämä ei muodostu rahasta vaan aivan muista tekijöistä.  Carpe diem!

    Kyllä.   Thumb
  • #74 kirjoittanut tsahkali 12 Feb 2013
Sivuja:
Toiminto