Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
Vesseli:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 1.12.2012 kello on 22:40 ---Sulla on hurja eläke tai huono laskupää! :D 23.08% kun pikasesti laskin. Yksittäisen eläkeläisen kannalta suurin VÄÄRYYS on kuitenkin siinä, että vastaavilla palkkatuloilla yleensä maksetaan paljon vähemmän veroja. MIKSI??
--- Lainaus päättyy ---
Ei ole hurja eläke eikä ole kysymys minun laskupäästäni. Kävin verohallinnon verolaskurissa tarkistamassa ja sain tuloksen 33,5 %. Veronmaksajien keskusliiton laskuri antoi tuloksen 32,5 %, mutta se ei kysynyt kotikuntaa. Töissä ollessani veroprosentti oli pari pykälää pienempi, mutta silloin oli enemmän vähennyksiä.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 1.12.2012 kello on 23:42 ---Ei ole hurja eläke eikä ole kysymys minun laskupäästäni. Kävin verohallinnon verolaskurissa tarkistamassa ja sain tuloksen 33,5 %. Veronmaksajien keskusliiton laskuri antoi tuloksen 32,5 %, mutta se ei kysynyt kotikuntaa. Töissä ollessani veroprosentti oli pari pykälää pienempi, mutta silloin oli enemmän vähennyksiä.
--- Lainaus päättyy ---
47000€ vuodessa, on se minusta paljon! veronmaksajien laskurin mukaan. :o
joo o:
Kun on tehnyt ikänsä töitä (yleensä monipuolista ammattitaitoa vaativa, käsityövaltainen tehdastyö) jotka ei yllä lähellekkään niinsanotuja keskiansioita, niin ei mene myös osatyökyvyttömyysel äkkeestä veroa kuin 10,5 %. Thumbd Thumbd
putkimies:
Näyttäisi olevan mahdollista jättää eläkehakemus netissä. Aikaisintaan puoli vuotta ennen eläkkeen alkua. Maaliskuuhun pitää siis odottaa. ;)
En hääppöistä eläkettä tule saamaan, mutta kyllä ketjun kirjoitukset pikemminkin vahvistaa mielipidettäni siitä ettei eläkkeelle jäämistä ole syytä siirtää yhtään kauemmaksi. Kiitos mielipiteistä!
http://www.tyoelake.fi/Page.aspx?Section=64943
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 2.12.2012 kello on 11:08 ---Näyttäisi olevan mahdollista jättää eläkehakemus netissä. Aikaisintaan puoli vuotta ennen eläkkeen alkua. Maaliskuuhun pitää siis odottaa. ;)
En hääppöistä eläkettä tule saamaan, mutta kyllä ketjun kirjoitukset pikemminkin vahvistaa mielipidettäni siitä ettei eläkkeelle jäämistä ole syytä siirtää yhtään kauemmaksi. Kiitos mielipiteistä!
http://www.tyoelake.fi/Page.aspx?Section=64943
--- Lainaus päättyy ---
Jos eläkkeelle jääminen mietityttää, en tarkoita taaskaan rahaa, vaan elämän muutosta. Silloin osa-aikaeläke on hyvä ratkaisu, jos siihen on muuten mahdollisuutta. Itse olen ollut 65% eläkkeellä ja 35% työssä. Elikkä 35% entisestä palkasta ja työajasta. Niin hieno ratkaisu, ettei sanat riitä kertomaan. Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta