Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?

<< < (10/15) > >>

Vesseli:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  1.12.2012     kello on 22:40 ---Sulla on hurja eläke tai huono laskupää!  :D    23.08% kun pikasesti laskin.  Yksittäisen eläkeläisen kannalta suurin VÄÄRYYS on kuitenkin siinä, että vastaavilla palkkatuloilla yleensä maksetaan paljon vähemmän veroja. MIKSI??

--- Lainaus päättyy ---
Ei ole hurja eläke eikä ole kysymys minun laskupäästäni. Kävin verohallinnon verolaskurissa tarkistamassa ja sain tuloksen 33,5 %. Veronmaksajien keskusliiton laskuri antoi tuloksen 32,5 %, mutta se ei kysynyt kotikuntaa. Töissä ollessani veroprosentti oli pari pykälää pienempi, mutta silloin oli enemmän vähennyksiä.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli -  1.12.2012     kello on 23:42 ---Ei ole hurja eläke eikä ole kysymys minun laskupäästäni. Kävin verohallinnon verolaskurissa tarkistamassa ja sain tuloksen 33,5 %. Veronmaksajien keskusliiton laskuri antoi tuloksen 32,5 %, mutta se ei kysynyt kotikuntaa. Töissä ollessani veroprosentti oli pari pykälää pienempi, mutta silloin oli enemmän vähennyksiä.

--- Lainaus päättyy ---

47000€ vuodessa, on se minusta paljon!  veronmaksajien laskurin mukaan.   :o

joo o:
Kun on tehnyt ikänsä töitä (yleensä monipuolista ammattitaitoa vaativa, käsityövaltainen tehdastyö) jotka ei yllä lähellekkään niinsanotuja keskiansioita, niin ei mene myös osatyökyvyttömyysel äkkeestä veroa kuin 10,5 %. Thumbd Thumbd

putkimies:
Näyttäisi olevan mahdollista jättää eläkehakemus netissä. Aikaisintaan puoli vuotta ennen eläkkeen alkua. Maaliskuuhun pitää siis odottaa. ;)
 En hääppöistä eläkettä tule saamaan, mutta kyllä ketjun kirjoitukset pikemminkin vahvistaa mielipidettäni siitä ettei eläkkeelle jäämistä ole syytä siirtää yhtään kauemmaksi. Kiitos mielipiteistä!

http://www.tyoelake.fi/Page.aspx?Section=64943

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: putkimies -  2.12.2012     kello on 11:08 ---Näyttäisi olevan mahdollista jättää eläkehakemus netissä. Aikaisintaan puoli vuotta ennen eläkkeen alkua. Maaliskuuhun pitää siis odottaa. ;)
 En hääppöistä eläkettä tule saamaan, mutta kyllä ketjun kirjoitukset pikemminkin vahvistaa mielipidettäni siitä ettei eläkkeelle jäämistä ole syytä siirtää yhtään kauemmaksi. Kiitos mielipiteistä!

http://www.tyoelake.fi/Page.aspx?Section=64943

--- Lainaus päättyy ---

Jos eläkkeelle jääminen mietityttää, en tarkoita taaskaan rahaa, vaan elämän muutosta. Silloin osa-aikaeläke on hyvä ratkaisu, jos siihen on muuten mahdollisuutta. Itse olen ollut 65% eläkkeellä ja 35% työssä. Elikkä 35% entisestä palkasta ja työajasta. Niin hieno ratkaisu, ettei sanat riitä kertomaan.   Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View