rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?  (Luettu 6806 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
  • Callengr
Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
« Vastaus #15 : 1.12.2012 kello on 11:27 »
Itsellä kans samat mielessä, 63 täytetty mutta: jos jäisin nyt eläkkeelle tai 1.6- 2014 joka olis mun virallinen eläkeikä  häviäisin 240e eläkkeen määrässä kuukaudessa. Hiukan vielä mietityttää mitä tekis? On se iso raha eläkeläiselle!
Enkä kyllä ymmärrä miks tuo eläkeikä on noin korkea mulla vaikka olen menny jo 18 kesäisenä töihin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
« Vastaus #16 : 1.12.2012 kello on 11:40 »
Itsellä kans samat mielessä, 63 täytetty mutta: jos jäisin nyt eläkkeelle tai 1.6- 2014 joka olis mun virallinen eläkeikä  häviäisin 240e eläkkeen määrässä kuukaudessa. Hiukan vielä mietityttää mitä tekis? On se iso raha eläkeläiselle!
Enkä kyllä ymmärrä miks tuo eläkeikä on noin korkea mulla vaikka olen menny jo 18 kesäisenä töihin.
En muista minkä ikäisestä eläkekertymä alkaa mutta on huomattavasti yli 18 v

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
« Vastaus #17 : 1.12.2012 kello on 11:54 »
En muista minkä ikäisestä eläkekertymä alkaa mutta on huomattavasti yli 18 v

onko se 24v  ???
en ny muista ihan tarkkaan
mutta itse aloitin 16v työelämän
ja olin saman työnantajan palveluksessa noin 3v
sen jälkeen olin muissakin työpaikoissa eikä niitä huomioitu
eläkettä laskettaessa mitenkään  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
« Vastaus #18 : 1.12.2012 kello on 12:05 »
En muista minkä ikäisestä eläkekertymä alkaa mutta on huomattavasti yli 18 v


Taisi olla 23. Olisko vieläkin?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
« Vastaus #19 : 1.12.2012 kello on 12:51 »

Taisi olla 23. Olisko vieläkin?
Ei ole enää. Nykyisin eläkettä kertyy jo 18 v alkaen. Minä taisin olla niitä viimeisiä ikäluokkia -69 joide kohdalla tuota 23 v rajaa sovellettiin?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
« Vastaus #20 : 1.12.2012 kello on 12:57 »
Ei ole enää. Nykyisin eläkettä kertyy jo 18 v alkaen. Minä taisin olla niitä viimeisiä ikäluokkia -69 joide kohdalla tuota 23 v rajaa sovellettiin?

Niin, se ei tule takautuvasti...  :(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.05.2019 kello on 14:23
Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
« Vastaus #21 : 1.12.2012 kello on 13:21 »
  Yksi asia mikä kannattaa tässä pohdiskelussa ottaa huomioon että on kahdenlaista "rahaa" brutto ja netto elikkäs kannattaa käydä muistaakseni verottajan sivuilla olevalla laskurilla katsomassa mitä mistäkin eläke määrästä jää "käteen" ...
  Itseni aikoinaan kun aloittelin tätä eläkeläisen arkea yllätti se että jos olisin vinguttanut vieteriäni pitempään ja saanut 200 € suuremman eläkkeen niin muistaakseni omassa tapauksessani käteen jäävä osuus olisi ollut 80 € suurempi kuin nyt ja oma laskelmani oli ainakin että ei maksanut "vaivaa"...
  Olen kyllä eläköitymisen jälkeen ollut "ruuhka-apulaisena" työelämässä ns. mielenterveyssyistä >>> rahallisesti suurin hyötyjä näistä lisäansioista on vain verottaja  mutta se että pystyy/jaksaa vielä tuo itselle hyvän mielen ja jäähän sieltä nyt jotakin käteenkin harrastustoiminnan tukemiseen ...


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
« Vastaus #22 : 1.12.2012 kello on 17:01 »
Olen seurannut muutaman tuntemani, ei yhden mutta lähemmäs kymmenen henkilön eläköitymistä. Valitettavasti kovin moni on menehtynyt ennen 63 ikävuotta tai hyvin pian sen jälkeen kun on saanut esim. eläkepäivien asunnon valmiiksi. Tämä on ollut traakista katseltavaa.
Joukossa on niitäkin, jotka ovat harrastaneet liikuntaa ja hoitaneet terveyttään. Mutta sitten on iskenyt yllätäävä sairaus ja lähtö on tullut ja monasti siinä tuhoutuu myös elämänkumppanin tulevaisuuden haaveet.

Ei tämä ole tarkoitettu mitenkään pelotteeksi, mutta ihmisen elämä on korkeimman käres.
On sitten nitäkin jotka on tehnyt työtä 65 vuotiaaksi ja ylikin, se on hyvä että siihen on mahdollisuus. Jokainen vanhenee tavallaan ja tulee onneliseksi eri asioista :)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:25
  • Epsoo
Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
« Vastaus #23 : 1.12.2012 kello on 17:06 »

Taisi olla 23. Olisko vieläkin?

Itse olin tuon ikäisenä ollut jo 9 vuotta työelämässä, tosin ajoittain mutta kumminkin >:(

  • Vieras
  • Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
    « Vastaus #24 : 1.12.2012 kello on 17:10 »
    Mä haluaisin siirtyä eläkkeele, mutta kun
    vasta ensi vuonna täytän 60v.

    Voiko sitä noin nuorena jäädä pois
    työ-elämästä?

    Onhan noita työvuosia jo 43 takana.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
    « Vastaus #25 : 1.12.2012 kello on 17:15 »
     Yrityttäjä eläke tuli vasta 70 luvulla,sitä ennen olevat yrittäjät eivät kartuttaneet eläkettä,en muista tarkalleen,joskus vuosikymmene lopulla,on minulla Tapiolan päätös asiasta,jossakin !!!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
    « Vastaus #26 : 1.12.2012 kello on 17:16 »
    Mä haluaisin siirtyä eläkkeele, mutta kun
    vasta ensi vuonna täytän 60v.

    Voiko sitä noin nuorena jäädä pois
    työ-elämästä?

    Onhan noita työvuosia jo 43 takana.

    Jos Jyrkiltä kysyt, ei voi. Vanhojen pitää olla työssä, ja nuorten työttömänä.  ::)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
    Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
    « Vastaus #27 : 1.12.2012 kello on 17:19 »
    Jos Jyrkiltä kysyt, ei voi. Vanhojen pitää olla työssä, ja nuorten työttömänä.  ::)

    Jyrki on talousmiäs. Kun ei nuoret oo  töissä, ei niille kerry eläkettäkään, tulee pitkässä juoksussa halvemmaks!  ::)

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:14
    Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
    « Vastaus #28 : 1.12.2012 kello on 17:26 »
    Minulla eläkekertymä alkoi 23 vuotiaana vuonna -73. Olin ollut töissä jo silloin 8 vuotta, mutta kun jouduin pois työelämästä niin olin 54 vuotias. Tärkeintä on se, että eläkertymän 30 vuotta tuli täyteen ( täyseläke ) kun olin samalla työnantajalla 38 vuotta ja 2 kk.
    Puhutaan paljon, että eläkeläisen verot on korkeita, mutta en maksa veroja kuin 21,5 %, en pidä sitä korkeana. Eläke ei ole huono, jos ei nyt niin hyväkään. Nettoeläke on tärkeämpi kuin prutto.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?
    « Vastaus #29 : 1.12.2012 kello on 17:32 »
    Minulla eläkekertymä alkoi 23 vuotiaana vuonna -73. Olin ollut töissä jo silloin 8 vuotta, mutta kun jouduin pois työelämästä niin olin 54 vuotias. Tärkeintä on se, että eläkertymän 30 vuotta tuli täyteen ( täyseläke ) kun olin samalla työnantajalla 38 vuotta ja 2 kk.
    Puhutaan paljon, että eläkeläisen verot on korkeita, mutta en maksa veroja kuin 21,5 %, en pidä sitä korkeana. Eläke ei ole huono, jos ei nyt niin hyväkään. Nettoeläke on tärkeämpi kuin prutto.
        Tuo on totta,nettoeläke on se,mikä on tärkein,meillä mamman kanssa 0% !!!