Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Eläkkeelle, vai superkarttuman keruuseen?

<< < (3/15) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: HuruUkkeli -  1.12.2012     kello on 05:22 ---Eläkelaitos – näyttäkää myös kolikon toinen puoli

Eläkelaitos houkuttelee meitä eläkeikää lähestyviä ja eläkkeelle jääviä jatkamaan työelämässä. Houkuttimena ovat suuremmat eläkekertymät. Eläkettä siis kertyy varsinaisen eläkeiän täyttymisen jälkeen selvästi nopeammin (5%).
Olen 57 vuotias mies. Eläkeikäni on 63v 11kk. Ajatellaan, etten jääkään eläkkeelle tuona ajankohtana, vaan jatkan työssä 68 vuotiaaksi. Menetän jo ansaitsemaani eläkettä tuona aikana 87 500 €. Saanhan toki työssä ollessani täyttä palkkaa. Huom. se on ansaittua työstä eikä mikään korvike eläkkeelle. Reilun neljän vuoden aikana eläkekertymäni nousee, niin paljon, että kun olen 85v 11 kk vanha, olen kyseisellä korotuksella hankkinut menettämäni eläkkeen (87 500€) takaisin.
Huomatkaa että elinikäodote minun kohdallani on n. 80v.  Todennäköisesti en eläessäni ennätä saada takaisin menettämääni eläkettä, tietenkin mikäli en satu olemaan tervaskantosukua. Tulee vielä huomata, että sen neljän vuoden aikana maksan palkastani eläkemaksua.
Näistä asioista KEVA on jostain syystä aivan hiljaa.
Jokaisen pitää itse arvioida, mikä on omalla kohdallaan edullisin ratkaisu. Esimerkiksi jäädäkö eläkkeelle ja tehdä keikkaa, jolloin ansiot ovat helposti samat kuin työssä ollessa.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo kuulostaa vähän samalta, kuin
"Minulla on pitämättömiä sairaslomapäiviä"

ihaa:
Kyllä minä näin kolmekasina voin sanoa sen että eläkkeelle heti kun vaan pääsee....annetaan nuorille töitä, mitä sitä itse tekemään sitä jonka joku nuorempi, asuntovelkainen tekee halvemmalla.  Thumb

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  1.12.2012     kello on 10:28 ---Kyllä minä näin kolmekasina voin sanoa sen että eläkkeelle heti kun vaan pääsee....annetaan nuorille töitä, mitä sitä itse tekemään sitä jonka joku nuorempi, asuntovelkainen tekee halvemmalla.  Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Thumb just noin sitä mietin minäkin
ja vaikka tulot tälläisellä saikkueläkeläisellä onkin pienhet
niin en valita
vaan sillä menään mitä on  Thumb
nyt just olen todella onnellinen
kun on terveyttä tämänkin verran
ja menoja voi aina pienentää sen verran kun on tulojakin
päivääkään en ole nälkää nähnyt
paitsi ,kun noihin tutkimuksiin menen
pitää keventää jo kolmea päivää aikasemmin
kunnes viimisenä päivänä ei syödäkään just mitään  :(
nooh senkin kestää ,kun tietää että taas saa syödä kyllikseen
ja onhan tätä elopainoakin ihan kiitettävästi jotta pienet dietit ei haittaa mitään  :)

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 30.11.2012     kello on 23:20 --- Elokuussa täytän 63 v ja eläkkeelle olis tarkoitus jäädä. Kannattaako jäädä syyskuun alusta,  vai ryhtyä keräämään superkarttumaa?
  http://yle.fi/vintti/yle.fi/priima/node/76.html

Edit: otsikon typo
- Alan

--- Lainaus päättyy ---

Eikös, jos mittarissa alkaa olla jo yli kuusikymmentä, pitäisi olla mielessä eri arvot kuin raha. Jos ei ole, niin sitten "onnellinen elämä" koulutukseen.  Niin, no, raha tuo kyllä monelle onnellisuutta. Eikä siinä mitään, jos ei huomaa toista vaihtoehtoa, kun toinen jalka on jo haudassa.   ::) Thumb

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä -  1.12.2012     kello on 11:01 ---Eikös, jos mittarissa alkaa olla jo yli kuusikymmentä, pitäisi olla mielessä eri arvot kuin raha. Jos ei ole, niin sitten "onnellinen elämä" koulutukseen.  Niin, no, raha tuo kyllä monelle onnellisuutta. Eikä siinä mitään, jos ei huomaa toista vaihtoehtoa, kun toinen jalka on jo haudassa.   ::) Thumb

--- Lainaus päättyy ---

No ei se raha tuo onnea elämään mutta helpottaa elämistä. No ainakaan suuri määrä.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View