Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Mrs. Robinsson 28 Nov 2012
  • Miten on, vuokraatteko sukulaisille, ystäville, naapureille ? Siis mä en tajua, onko toi auto nyt ollut meillä kolme viikkoa, niin kyllä sitä on jo tilattu vuokralle. Tietääkseni minä en ole pystyttänyt pihalle kylttiä, että "vuokralle annetaan matkailuauto", en myöskään ole ilmoitellut missään muuallakaan että se olisi vuokrattavissa. Kaiken huippu oli tänään kun naapuri, jonka kanssa ollaaan siis vaan "hyvän päivän tutut", sanoi tulevansa vuokraamaan sitä  :laugh:

    Mä olen kyllä sitä mieltä, että välit säilyy huomattavasti parempina, kun ei tarvitse ruveta riitelemään korvausvastuista jos ja KUN käytetyssä autossa jotakin hajoaa reissussa. Vanhaa sanontaa mukaellen: : "sinä kysyt autoa vuokralle, minä en anna, sinä hapan. Minä annan sinulle auton vuokralle ja jotain särkyy, minä hapan. Parempi sinä hapan"  :P
  • #2 kirjoittanut ihaa 28 Nov 2012
  • ei missään nimessä kannata yksityisen mennä vuokraamaan omissa nimissään olevaa kalustoa, onnettomuus jos tapahtuu niin kaikki menee sitten sinun vakuutuksistasi...j a arvaa vaan pidetäänkö sitä vuokrapeliä kuin omaa.

    Vuokrattavaksi, ei missään nimessä. Thumbd
  • #3 kirjoittanut iso-juuso 28 Nov 2012
  • En minäkään vuokraisi. Toisten tavaraa ei pidetä kuten omaa. Mukaan reissuun saattaa toki päästä, ja autoakin voin kuljetuskäyttöön lainata, mutta se tulee sit kuljettajan kanssa...
  • #4 kirjoittanut Mrs. Robinsson 28 Nov 2012
  • Juu, ei tulisi mieleenkään vuokrata sitä kenellekkään, mä en vaan tajua miten joku edes kehtaa kysyä (lue ilmoittaa). Jos naapuri rakentaa uima-altaan, en minä ole sinne uimaan menossa tai jos hankkii mökin, niin ihan saa mökkeillä rauhassa. Jos jotakin haluaa vuokrata, yrittäjiä varmaan löytyy alalta kun alalta.
  • #5 kirjoittanut hartsakoski 28 Nov 2012
  • Vaunua vuokrasin,kokemuksia tuli sekä hyviä että huonoja.Autoa en vuokraa kenellekkään.
  • #6 kirjoittanut kimi 28 Nov 2012
  • Tuttu ilmiö.

    Meillä ehdoton ei kaikille muille lainaksi pyytäville paitsi omille lapsille. Neiti ei tuolla suostu ajamaan ja ainoaksi lainaajaksi jää poika.
    Poika perheineen kävi pari vuotta sitten reissun Italiaan meidän autolla ja tietty hänen vaimonsa onnistui peruuttamaan minin keulaan. Harmitti, ja vaikka ei omaan autoon varsinaisia vahinkoja tullut Minin korjaus meidän koukkukosketuksen jälkeen kannatti ottaa vakuutuksen piikkiin, siinähän maksamme vakuutusta jossa bonukset ei nouse muutamaan vuoteen.

    Kyselijöitä oli alkuun monia, mutta ehdoton vastaus heti alusta on tehonnut.

    Vuokraamisesta ollaan montaa mieltä, itse en näe sitä välttämättä huonona vaihtoehtona, mutta omat riskinsä siinä tietysti on.

  • #7 kirjoittanut vesako 28 Nov 2012
  • Kimi tuossa kiteyttikin aika hyvin asian. Meillä
    on vaunu ja muutaman kerran lainattu naapurin
    autoa jonka hän on mielellään suonut.

    Mutta itseä on aina mietityttänyt jos jotain sattuu
    tai tulee tekninen vika niin en kyllä vois kuvitella
    tilannetta jossa en itse maksaisi kustannuksia.

    Sitten on erikseen se vuokraaminen. Pitää olla
    auto vakuutettuna vuokrauskäyttöön jos
    haluaa jotain korvauksia sieltä saada mahdollisen
    vahingon sattuessa.
  • #8 kirjoittanut Mrs. Robinsson 28 Nov 2012
  • Hyviä pointteja ! Meillä on itsellä sellainen periaate, että mitään ei itse lainata muilta, koska vahingon tai teknisen vian takia ei ole kiva alkaa maksella toisten vehkeitä. Edelleen vuokraamot on erikseen ja siellä vuokrausehdot ja vakuutukset varmaankin tarvetta vastaavat.
  • #9 kirjoittanut K.E.V 28 Nov 2012
  • Ei vahingossakaan lainata meidän juttua. Auttaa muuten että mitä isompi niin sitä vähemmän lainaus kiinnostaa. Mikäli itse tartten lainaa niin onhan noita tutuissa liikkeissä jne.
  • #10 kirjoittanut ------- 28 Nov 2012
  • Juu ilman muuta voin lainata, mutta en kaikille. Kelle olen lainannut on tavara tullut aina paremmassa kunnossa takaisin.. Jos törmää, niin sanon sitten että sillain törmäät ett menöö lunariin tai saa korjattua ettei kukaan huomaa.  Thumb
    Eihän nämä kopit oo kuin laatikkoita, johon on yritetty jollain keinoin tehdä vähän pyöristettyä kulmaa ympärille..  ;D
  • #11 kirjoittanut kimi 28 Nov 2012
  • Kimi tuossa kiteyttikin aika hyvin asian. Meillä
    on vaunu ja muutaman kerran lainattu naapurin
    autoa jonka hän on mielellään suonut.

    Mutta itseä on aina mietityttänyt jos jotain sattuu
    tai tulee tekninen vika niin en kyllä vois kuvitella
    tilannetta jossa en itse maksaisi kustannuksia.

    Sitten on erikseen se vuokraaminen. Pitää olla
    auto vakuutettuna vuokrauskäyttöön jos
    haluaa jotain korvauksia sieltä saada mahdollisen
    vahingon sattuessa.

    Ethän Vesa pahastu kun kerron seuraavan?
    Tämä Vesakon naapuri on vaimoni tuttu työelämästä, yritys jossa vaimoni oli töissä osti tuotteita tuolta naapurilta . Joskus 90 luvun alussa vaimo kertoi tälle naapurille, että lähdemme vaunulla hiihtolomareissulle ja naapuri tarjosi autoaan meille käyttöön.
    Muutama reissu me naapurin autoilla tehtiin, mutta päädyimme mieluummin vuokraamaan markkinoilta sinä aikana kun omaa kalustoa ei ollut, ei ole "ystävyyssuhde" katkolla jos jotain tapahtuu.
    Kovinkaan huonoja kokemuksia naapurilla tuskin lainaamisesta on kun vielä kalustoaan lainaa.

    Ja  uskon kyllä, että useimmat lainaajat ja vuokraajat kohtelevat lainaamansa/vuokraamansa kalustoa hyvin, vahinkoja voi tietty aina sattua.







  • #12 kirjoittanut vesako 28 Nov 2012
  • Ethän Vesa pahastu kun kerron seuraavan?
    Tämä Vesakon naapuri on vaimoni tuttu työelämästä, yritys jossa vaimoni oli töissä osti tuotteita tuolta naapurilta . Joskus 90 luvun alussa vaimo kertoi tälle naapurille, että lähdemme vaunulla hiihtolomareissulle ja naapuri tarjosi autoaan meille käyttöön.
    Muutama reissu me naapurin autoilla tehtiin, mutta päädyimme mieluummin vuokraamaan markkinoilta sinä aikana kun omaa kalustoa ei ollut, ei ole "ystävyyssuhde" katkolla jos jotain tapahtuu.
    Kovinkaan huonoja kokemuksia naapurilla tuskin lainaamisesta on kun vielä kalustoaan lainaa.

    Ja  uskon kyllä, että useimmat lainaajat ja vuokraajat kohtelevat lainaamansa/vuokraamansa kalustoa hyvin, vahinkoja voi tietty aina sattua.

    En pahastu. Thumb

    Vastuuhan se on lainaajallakin.
  • #13 kirjoittanut 88k5 28 Nov 2012
  • Kimi tuossa kiteyttikin aika hyvin asian. Meillä
    on vaunu ja muutaman kerran lainattu naapurin
    autoa jonka hän on mielellään suonut.

    Mutta itseä on aina mietityttänyt jos jotain sattuu
    tai tulee tekninen vika niin en kyllä vois kuvitella
    tilannetta jossa en itse maksaisi kustannuksia.

    Sitten on erikseen se vuokraaminen. Pitää olla
    auto vakuutettuna vuokrauskäyttöön jos
    haluaa jotain korvauksia sieltä saada mahdollisen
    vahingon sattuessa.

    Yksityinen "vuokralleantaja" voi aina kertoa vakuutusyhtiölle lainanneensa autoa - samalla lailla yhtiö korvaa kuin oikeastikin lainatun mällit..
    Mutta kyllä käytännössä "vuokralleantaja" saa vastata loppupelissä ihan itse "vuokraajan" toilailuista ja rikkomisista - oletettavaa, että tutut korvaavat rikkomansa, mutta käytetyssä vaikeaa on aina: oliko se valmiiksi rikki/kulunut..

    Yrityksen/elinkeinonharjoittajan omistuksessa olevan auton vuokraaminen on hieman eri asia kun, jo vakuutusehdoissa mainitaan vuorkauskäytöstä.. mm. ne määrävät, että vuokralleantajan pitää todentaa vuokraaja luottokortilla (pelkkä ajokortti ei riitä) ja tehdä katevaraus (summakin taisi olla mainittu). Vuokrattua autoahan ei voi varastaa, koska siihen on hallintaoikeus (ainakin määräajaksi) vuokrasopimuksella tehty - eli palauttamatta jättäminen on kavallus/petos, jota yksityisen käytön kaskovakuutus ei korvaa.. jos vaikka autoa ei enää nää  :-[

    Ainahan voi naapurille (ja sukulaisille) sanoa, että "rahoitusyhtiö kieltää auton lainaamisen perheen ulkopuolisille" - samalla saa sympatia pisteitä enempi: "..ai, ei se ookkaa niitten.."
  • #14 kirjoittanut Aippe 28 Nov 2012
  • Kesällä -07 työkaveri kyseli silloista autoa vuokralle Pohjois-Ruotsin reissulle. Ilmeisesti en ollut oikein innokas vuoraukseen ja hän sai auton muualta. Itse lähdin sitten heinäkuussa reissuun ja jakohihna pamahti Hesan ja Turun välillä. Ei naurattanut silloin ja kauhulla ajattelin jos olisin antanut auton työkaverille reissuun. Turussa selvisin itse remontista, mutta Ruotsista hakeminen / korjaaminen olisi käynyt kuukaron päälle hieman liikaa.
  • #15 kirjoittanut vesako 28 Nov 2012
  • Yksityinen "vuokralleantaja" voi aina kertoa vakuutusyhtiölle lainanneensa autoa - samalla lailla yhtiö korvaa kuin oikeastikin lainatun mällit..
    Mutta kyllä käytännössä "vuokralleantaja" saa vastata loppupelissä ihan itse "vuokraajan" toilailuista ja rikkomisista - oletettavaa, että tutut korvaavat rikkomansa, mutta käytetyssä vaikeaa on aina: oliko se valmiiksi rikki/kulunut..

    Yrityksen/elinkeinonharjoittajan omistuksessa olevan auton vuokraaminen on hieman eri asia kun, jo vakuutusehdoissa mainitaan vuorkauskäytöstä.. mm. ne määrävät, että vuokralleantajan pitää todentaa vuokraaja luottokortilla (pelkkä ajokortti ei riitä) ja tehdä katevaraus (summakin taisi olla mainittu). Vuokrattua autoahan ei voi varastaa, koska siihen on hallintaoikeus (ainakin määräajaksi) vuokrasopimuksella tehty - eli palauttamatta jättäminen on kavallus/petos, jota yksityisen käytön kaskovakuutus ei korvaa.. jos vaikka autoa ei enää nää  :-[

    Ainahan voi naapurille (ja sukulaisille) sanoa, että "rahoitusyhtiö kieltää auton lainaamisen perheen ulkopuolisille" - samalla saa sympatia pisteitä enempi: "..ai, ei se ookkaa niitten.."

    Jos autoa vuokraat niin pitää sitten olla vakuutukset
    sen mukaiset.

    Muuten voit autoa lainata ja vakuutuskin on voimassa.
    Näin minä uskon asian olevan.

    Pieni lisäys. Vuokraaminen tarkoittaa jotakin
    esim rahallista korvausta.
Sivuja:
Toiminto