Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Kuluttajariitalautakunnan ratkaisu asuntovaunun nettihuutokaupasta

<< < (2/4) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Pekka - 27.11.2012     kello on 21:30 ---Todella mielenkiintoinen tapaus.
Huutokauppa ( nettihuutokauppa ) ei ole huutokauppa?
Pidän päätöstä omituisena. Onneksi ei voi soveltaa kahden tavallisen ihmisen väliseen huutokauppaan.
Vai onko nettihuutokauppa kun ostaa elinkeinonharjoitta jalta huutokauppa ollenkaan?
Ilmeisesti ei ole.

--- Lainaus päättyy ---

Kaksi asiaa: Etämyynti ja kelvoton tavara. Molemmathan sallivat palauttamisen ja rahat pitää tulla takaisin, kun käy kauppa elikeinonharjoittaj an kanssa. Eihän laki erottele sitä, onko hinta kiinteä, vai huutokauppahinta.

MatsOnni:
^
Noin minäkin asian ymmärrän.

migel:
Kertokaa viisammat miten se menee jos minä yksityishenkilönä myyn esim auton jota en ole edes tuputtanut vaan pyynnöstä myyn ja ostaja muutaman kuukauden kuluttua tulee eri mielelle ja haluaa purkaa kaupan.

Miten homma etenee yksityishenkilöjen välillä???? Onko ostonpurun mahdollisuutta vai meneekö ostajan piikkiin kun kerran on tutkinut tavaran ja sen näinollen hyväksynyt mutta jälkikäteen rahapulassa tullut toisiin aatoksiin?????

Jeesatkaa raati vähän sillä minulla on juuri tuollainen tapaus päällä!!!

Kiitos ja kumarrus t migel

99:

--- Lainaus käyttäjältä: migel - 28.11.2012     kello on 07:08 ---Kertokaa viisammat miten se menee jos minä yksityishenkilönä myyn esim auton jota en ole edes tuputtanut vaan pyynnöstä myyn ja ostaja muutaman kuukauden kuluttua tulee eri mielelle ja haluaa purkaa kaupan.

--- Lainaus päättyy ---

Ainahan sitä haluta saa, mutta yksityishenkilöiden välillä on ns. perävalotakuu. Eli kaupan purku ei onnistu ilman molempien suostumusta.

4ntti:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 28.11.2012     kello on 07:31 ---Ainahan sitä haluta saa, mutta yksityishenkilöiden välillä on ns. perävalotakuu. Eli kaupan purku ei onnistu ilman molempien suostumusta.

--- Lainaus päättyy ---
Ei se ihan näinkään suoraviivaisesti mene.
Em. tapauksessa ja autokaupassa kylläkin joten myyjä voi huoletta olla purkamatta kauppaa ellei hyvää hyvyyttään sitä tahdo tehdä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View