Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
kwh mittarin lukeminen
vippe:
Mä epäilen myös tuota lukemaa, koska meillä ei tod 3:n kuukauden sähkökulutus ole todellakaan 30kw..800-1000 olis lähempänä, vaikka vaan valoja ja parikertaa uunia käytetty..
88k5:
Kyllä se on oikea kWh-mittari ja 6+1 digit = 999999,9 kWh näytöllä. 2000 imp./kWh, toleranssi -20%/+15%. Jos siinä on jokin ledi impulssien välähdyksiin, niin laittamalla jokin tiedetyn tehoinen laite päälle 1-5min ja laskemaan välähdykset+aika - pääsee karkeasti tarkistamaan "paikkansapitävyys" ;)
Niin onko siinä vaunussa/autossa ollut lämpöjä/jääkaapia sähköllä päällä lainkaan?
Ylemmän kuvan perusteella liitäntärasialta kaikki verkkosähkö näyttää kyllä kulkevan mittarikotelon kautta Thumb
E: monta typoa
perho-ukko:
Pikkaisen "talonpoikaisjärkeä käyttäen,sanonta",niin kulutuksen määrän saa aika hyvin ,suurinpiirtein selville !!! ;D ;D
Kara Vaani:
Lämmöt olen hoitanut aina kaasulla. Jääkaappi ei ole ollut päällä. Roikka ollut kiinni akun latauksen ja imuroinnin ym aikana... Pitää joku päivä kokeilla vaikka laittaa tuo 1kw vastus päälle reiluksi tunniksi, kun sopiva vapaapäivä tulee kohdalle. Kaffia olen keitellyt jonkin verran verkkovirralla. Tuota lämmitysvastusta olen vain lähinnä kokeillut, että toimii...
perho-ukko:
No,tulihan se selvyys asiaan,ilmoita 3 kwh !! :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta