rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alumiinipullot  (Luettu 10807 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:55
  • Autossa on pyörät
Vs: Alumiinipullot
« Vastaus #15 : 10.05.2014 kello on 21:20 »
Mä en nyt tiedä, jos lähden kuusamosta hakemaan niitä kahta/kolmea vuosittaista pulloa. Luulen kalliimmaksi tulevan.
Taas jos täältä etsin sen 20€ teräspullon. Siihen nähden tuhlaan 6-9 € vuodessa käyttämällä alupulloja  :o
Näitä nyt käyttää ne ketkä tarvitsee.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Alumiinipullot
« Vastaus #16 : 10.05.2014 kello on 21:54 »
Jos tämä lause

•Alumiinipullo toimii markkinoilla olevista pulloista parhaiten talvikäytössä. Teräspulloon verrattuna alumiinipullosta saadaan pakkassäällä noin 20 % enemmän kaasua ulos, komposiittipulloon verrattuna noin 100 % enemmän.

Pitää edes puoleksi paikkaansa niin, ei talvella kannata paljon muuta pulloa käyttää kuin alupulloa, mutta kesällä tällä ei taida olla merkitystä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:55
  • Autossa on pyörät
Vs: Alumiinipullot
« Vastaus #17 : 10.05.2014 kello on 22:23 »
Pullo (alumiini) tulee pakkasella ihan totaalisen tyhjäksi. Siitä on kyllä kokemuksia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:40
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Alumiinipullot
« Vastaus #18 : 10.05.2014 kello on 23:09 »
Jos tämä lause

•Alumiinipullo toimii markkinoilla olevista pulloista parhaiten talvikäytössä. Teräspulloon verrattuna alumiinipullosta saadaan pakkassäällä noin 20 % enemmän kaasua ulos, komposiittipulloon verrattuna noin 100 % enemmän.

Pitää edes puoleksi paikkaansa niin, ei talvella kannata paljon muuta pulloa käyttää kuin alupulloa, mutta kesällä tällä ei taida olla merkitystä.

Ei lehden jutun mukaan pidä paikkaa, vaan komposiittipulloon verrattuna tulee 20% enemmän kaasua. Lehden jutussa ei mainita teräspulloa ollenkaan, ainakaan alussa olevassa leikkeessä.

Siinä jutussa on virhe, tietenkin alupullon eduksi. Teäspullojen painot voivat olla 10,5-14,5kg. Ei pelkästään 14,5kg.

Siis kunhan saa valittua 10,5 kiloisen teräspullon, niin eipä kannata vaivautua alun takia. Terästä kun saa, yleensä, joka paikasta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2019 kello on 12:12
Vs: Alumiinipullot
« Vastaus #20 : 11.05.2014 kello on 02:00 »
Valkeakoskella kallioinen rent, 26€ ja Agan edustus, TOOLS, hintaa en tiedä, en muista koska siellä olen vaihtanut...
Molemmat löytyvät pispantallin teollisuusalueelta.

-a-

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:55
  • Autossa on pyörät
Vs: Alumiinipullot
« Vastaus #21 : 11.05.2014 kello on 08:43 »
......
Siis kunhan saa valittua 10,5 kiloisen teräspullon, niin eipä kannata vaivautua alun takia. Terästä kun saa, yleensä, joka paikasta.
Mutta seuraavalla pullontäytöllö (vaihdolla) iskee Musta Pekka käteen , tulee taas patarautainen 16 kilon taaralla  ;D

  • Vieras
  • Vs: Alumiinipullot
    « Vastaus #22 : 11.05.2014 kello on 09:37 »
    No jo on huonoa tuuria jos kaikki pullot ovat tuota painoluokkaa, itsehän ne pullot on saanut valita, luulisi sieltä löytyvän pullon jossa ei ole kuin ne pari kantokahvaa, niissä painot yleensä alle 14 kilon, ainakin niissä mitkä olen itse valinnut.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:04
    Vs: Alumiinipullot
    « Vastaus #23 : 11.05.2014 kello on 10:19 »
    Itse olin nuoruusvuosina Tehokaasu Oy:ssä töissä. Sinne tuli myyntiin myös oliko se nyt 6 Kg alukaasupullot. Parin vuoden päästä saimme henkilökunnassa ostaa niitä suurinpiirtein pullakahvin hinnalla. Mikä lienee ollut syynä? Eivät varmaan mennyt kaupaksi.

    Itselläni on peräti 2 kg:n pullo ja sanoisin, että on aika kallista kaasu suhteessa kaasun kilomäärään. Onneksi sitä kuluu kesässä korkeintaan puoli pulloa retkuiluautossa kahvia  keitellessä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:55
    • Autossa on pyörät
    Vs: Alumiinipullot
    « Vastaus #24 : 11.05.2014 kello on 10:32 »
    No jo on huonoa tuuria jos kaikki pullot ovat tuota painoluokkaa, itsehän ne pullot on saanut valita, luulisi sieltä löytyvän pullon jossa ei ole kuin ne pari kantokahvaa, niissä painot yleensä alle 14 kilon, ainakin niissä mitkä olen itse valinnut.
    Kylllä varmaan. Mutta minulla on muutakin tekemistä kuin plaraa pulloja, huonolla tuurilla vielä paikasta toiseen juosten. Mieluimmin makaan , syljen kattoon ja väistelen alastulevia.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:04
    Vs: Alumiinipullot
    « Vastaus #25 : 11.05.2014 kello on 10:41 »
    Kylllä varmaan. Mutta minulla on muutakin tekemistä kuin plaraa pulloja, huonolla tuurilla vielä paikasta toiseen juosten. Mieluimmin makaan , syljen kattoon ja väistelen alastulevia.
    Off-Topic:
    Kattoon syljeskelyllä on ainakin se hyvä puoli, että saa aina omansa takaisin... :)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.06.2014 kello on 12:57
    • Luonto-opas Kuusamon upeissa maisemissa!
    Vs: Alumiinipullot
    « Vastaus #26 : 11.05.2014 kello on 18:45 »
    Mä en nyt tiedä, jos lähden kuusamosta hakemaan niitä kahta/kolmea vuosittaista pulloa. Luulen kalliimmaksi tulevan.
    Taas jos täältä etsin sen 20€ teräspullon. Siihen nähden tuhlaan 6-9 € vuodessa käyttämällä alupulloja  :o
    Näitä nyt käyttää ne ketkä tarvitsee.

     ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Tuuski nii tarjoon kahvit, teräspullokaasulla tietty keitettynä  ;D ;D :laugh:

    Tosin emmääkää lähtis hakee alupulloja ivalosta tai turusta, ja ABCn liikennemyymälää en käytä, on meinaa akikessa nii sikakallis talo!  :(

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:28
    • Kulkija
    Vs: Alumiinipullot
    « Vastaus #27 : 12.05.2014 kello on 10:40 »
    Tässä ketjussa voi keskustella alumiinipulloista ja siihen liittyvästä, höpinät muualle.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.06.2014 kello on 12:57
    • Luonto-opas Kuusamon upeissa maisemissa!
    Vs: Alumiinipullot
    « Vastaus #28 : 12.05.2014 kello on 15:35 »
    Tässä ketjussa voi keskustella alumiinipulloista ja siihen liittyvästä, höpinät muualle.
    Pitäähä ny pikkasen huumoriakin viljellä! Ei nii ahasmielistä porukkaa voi ollakkaa notta ei sitä sietäs asian sekahan :)

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:41
    • Epsoo
    Vs: Alumiinipullot
    « Vastaus #29 : 12.05.2014 kello on 15:48 »
    Pitäähä ny pikkasen huumoriakin viljellä! Ei nii ahasmielistä porukkaa voi ollakkaa notta ei sitä sietäs asian sekahan :)

    Tekniikkapuolen keskutelut on tarkoitettu vain asiakeskusteluille, joten vähänkään pidemmät höpinät ohjataan niille soveltuville alueille.