Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Talvivaaran kaivos
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 7.11.2012 kello on 13:52 ---Talvivaarassa muutaman kertaa käyneenä on kyllä aika vaikuttava paikka, myös negatiivisesti.
--- Lainaus päättyy ---
hieman off topic.. Mutta meinasko etelänmiehell tulla kylmä?
Hieman hävettää lukee näit juttui, ku varmaan noin neljännes mun vuosiansioista on viimesen viien vuojen aikana tullu sieltä. Tuntuu niinku ois itekki syypää noihi ongelmiin...
K.E.V:
Tuskimpa sinä olet puhkonut suoja-altaisiin reikii. Olettasin että joutuu syvemmältä korjausta asiaan etsimään. Pohjalta asti tai ainakin Perä:ltä ;)
Turhan Höpöttäjä:
Pitäisiköhän se altaan penkka olla vettä läpäisemätöntä maa-ainesta, eikä kalliolouhosta. ;)
JJJ:
--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 7.11.2012 kello on 16:06 ---hieman off topic.. Mutta meinasko etelänmiehell tulla kylmä?
Hieman hävettää lukee näit juttui, ku varmaan noin neljännes mun vuosiansioista on viimesen viien vuojen aikana tullu sieltä. Tuntuu niinku ois itekki syypää noihi ongelmiin...
--- Lainaus päättyy ---
Tavaraa sinne aikoinaan kuskannut. Onhan se hurjan iso ja raiskattu alue mutta kuten tuosta aiemmassa viestissäni kirjoitin niin tarvitsemme kaivoseuroja kovasti tulevaisuudessa koska uutta nokiaakaan ei ole näköpiirissä. Asiat vaan voi yrittää hoitaa monella tavalla ja ainakaan talvivaaran tapa hoitaa asiat ei lisää kaivostoiminnan mahdollisuuksia Suomessa. Ei ole kenenkään etu jos hallituksen pj ja suuromistaja piilottelee jossakin ja ely-keskus spekuloi lupien peruuttamisella. Investoinnit ovat tuolla alalla erittäin suuret ja yleisen hyväksyttävyyden kannalta ympäristöasiat pitää saada kuntoon vaikka minun elämäni ei siitä suoraan pilalle menisi vaikka laskisivat kaikki jätevetensä kainuun luontoon. Jos tästä maasta mineraalia löytyy niin kaivetaan pois, sitä mieltä minä olen mutta tehdään asiat toisella tavalla.
Älä rolli stressaa ei se sun piikkiin mene ellei nyt oikea nimesi ole P.Perä.....
jus66si:
"Talvivaaran kaivoksen jätevesialtaan vuotokohta on löydetty, ja sitä on alettu tukkia. Muutaman metrin levyistä reikää paikataan muun muassa vuorivillalla.
Kainuun ely-keskuksen mukaan reikä paikannettiin päivällä.
Altaasta vuotaa yhä vettä noin 6 000 kuutiota tunnissa.
Pääosa vedestä valuu etelän suuntaan. Pohjoisen suuntaan vuotavasta vedestä on pieni osa mennyt alapuolisiin vesistöihin.
Ely-keskuksen mukaan etelän puoleiset varoaltaat ovat täyttymässä. Niistä saatetaan joutua juoksuttamaan vettä Vuoksen vesistöalueiden suuntaan.
Kainuun ely-keskus haluaa, että Talvivaaran kaivoksen vuotoaltaan turvallisuus varmistetaan ennen kuin tuotanto aloitetaan uudestaan.
Ely-keskus vaatii, että yhtiö toimittaa teknisen selvityksen turvallisuudesta.
Yhtiö aikoo vastata lisäselvityspyyntöö n vielä tänään.
Talvivaara arvioi käynnistävänsä metallien talteenottolaitokse n viikonloppuun mennessä.
Metallitehdas suljettiin sunnuntaina.
Lähde STT
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta