Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Liput liehumaan.

<< < (2/6) > >>

Ossi66:
Mulla nyt ei oo vielä lippusalkoa, mutta kun se tulee pihalle, siinä ei tule olemaan lippua ruotsalaisuuden päivänä.

Minä voin hyväksyä tuon ruotsinkielisyyden arvostamisen liputtamalla siinä vaiheessa kun kaikilla suomen kansalaisilla on oppivelvollisuuden suoritettuaan auttava taito selvitä suomessa suomenkielellä - Suomalaisuus kunniaan. Thumb

LMC-99:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  6.11.2012     kello on 10:16 ---
Minä voin hyväksyä tuon ruotsinkielisyyden arvostamisen liputtamalla siinä vaiheessa kun kaikilla suomen kansalaisilla on oppivelvollisuuden suoritettuaan auttava taito selvitä suomessa suomenkielellä - Suomalaisuus kunniaan. Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Aika hyvin sanottu..ei lisättävää. Thumb

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  6.11.2012     kello on 10:16 --- oppivelvollisuuden suoritettuaan auttava taito selvitä suomessa suomenkielellä - Suomalaisuus kunniaan. Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Juuri näin, täällä itä-Suomessa jos missä ei ymmärretä tuota pakkoruotsia lainkaan, hiukan ärsytti viime kesälomareissulla länsi-Suomessa kun siellä ei ymmärretty edes omaa kotimaan kieltä, siis sitä suomen kieltä.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  6.11.2012     kello on 10:25 ---Juuri näin, täällä itä-Suomessa jos missä ei ymmärretä tuota pakkoruotsia lainkaan, hiukan ärsytti viime kesälomareissulla länsi-Suomessa kun siellä ei ymmärretty edes omaa kotimaan kieltä, siis sitä suomen kieltä.

--- Lainaus päättyy ---

Länsirannikolla ei kai opeteta pakkosuomea. Se on tärkeintä että Tohmajärvellä ja Kiihtelysvaarassa opetetaan sitten pakkoruotsia.   ;D

Se on tämä pakkoruotsi jännä juttu. Uskoisin että kaikki puolueet sitä mieltä että romukoppaan, ja pakkoenglanti tilalle, mutta eivät uskalla sitä sanoa.  ::)

sipu:
ei taida råtinkielellä pärjätä edes ådon saareistos
on se niin kummalist kielt
mitä siel puhutaa  ;D
meillä on iso ruåtsinlippu komeron ylisillä
tuttut toivat tuliaisiksi rapakontakaa
mutta eivät sanoneet missä sitä käytän
jotta siniristiviiri liehukoot edelleenkin salossa
kuten kaikkina muinakin päivinä  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu