Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Koirat ja matkailuauto...paikat...fiilis...

<< < (7/11) > >>

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski -  5.11.2012     kello on 19:34 ---pyreneitten koira

--- Lainaus päättyy ---

Niin, tuo pyreneitten koira kun haukkuu, siihen ei kyllästy, niin nopeasti kuin tykkiharja kokoisen koiran räksytykseen. Eipä silti, ei minua häiritse että toisten koirat haukkuu. Mutta kun itselläni oli koiria, se häiritsi kun ne haukku. Ja siksi häiritsi, kun tuntui siltä että joku tulee kohta urputtamaan.  :)

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: migel -  4.11.2012     kello on 11:24 ---Allergioihin minulla on sellainen kotikutoinen teoria että ne ovat tulleet liian puhtaista raaka-aineista ja vanhempien ylisuojelemisesta.
Lasten pitäis saada leikkiä eläinten kanssa pienestä pitäen vaikka hommais hamsterin kotio taikka lurppakorvakanin kissasta puhumattakaan.

--- Lainaus päättyy ---

Eiköhän näihin allergia-asioihin ole yhtä monta teoriaa kuin on Asiantuntijoita.

Mulla on myös oma teoria siitä, että allergioiden yleistyminen on liian hyvän terveydenhoidon tulosta.
Viimevuosisadan alkupuolella keuhkotautiset (lue astmaatikot) kuoli pois kuleksimasta kun olivat syntymäheikkoja ja kuinkas ollakkaan perinnölliset allergiat pysyi nätisti aisoissa eikä päässeet yleistymään.

Mulla on muuten ollu lapsuudessa kotona koiria, kissoja, lehmiä, sikoja ja jopa noita kaneja - myöhemmin vaan koiria ja kissoja. Allerginen olen siitä huolimatta.

tsahkali:

--- Lainaus ---Mulla on muuten ollu lapsuudessa kotona koiria, kissoja, lehmiä, sikoja ja jopa noita kaneja - myöhemmin vaan koiria ja kissoja. Allerginen olen siitä huolimatta.
--- Lainaus päättyy ---

Sinä kuulut niihin, jotka ovat oikeasti allergisia.  On hienoa, kun koiranpito on onnistunut!!   Thumb

ihaa:
Tuo eläinallergia on siitä erikoinen allergia että siinä taitaa toimia tuollainen siedätyshoito, vaimolla alkaa allergiaoireet lähes saman tien kun mennään perheeseen missä on koira tai kissa, ja niin myös reagoi ennen myös vanhempieni luona olevien kahden Cavalier King Charlesin Spanielienkin suhteen mutta ei enää moneen vuoteen, siedätyshoitoko lie auttanut.

Kunhan meidän pojat vielä kasvavat muutaman vuoden, (lähinnä tuo nuorempi on vielä vähän turhan innokas leikeissään) sitten hankitaan meillekin myös oma koiran pentu, Cavalier tottakai.

jus66si:
Minä olen lapsuuteni elänyt koirien parissa. meillä on ollut kotona koiria aina tuonne 17 ikävuoteeni asti. Lapsuuteen liittyi myös ihottumia ym. Työssä ilmenneiden iho-oireiden myötä sitten jouduin allergiasairaalaan ja siellä tutkimuksissa paljastui, että olin ollut koko ikäni allerginen koirille, sekä myös eräille muille asioille. Silti kasvanut koirien parissa. Nyt ei meillä ole koiria, mutta on kaksi kissaa.
 Oirehtinut en ole muutaman vuoteen, paria poikkeusta lukuunottamatta. Olen ns. perusterve.

Se mitä olen näistä eläinallergioista oppinut, on että sen eläimen käyttämällä ruualla on hyvin suuri merkitys. Se mitä se eläin syö, sulaa sen elimistössä ja tunnetusti ruoasta erkaantuneita kemikaaleja erittyy syljen mukana myös turkkiin ja sitä kautta siirtyy huone ilmaan ja pinnoille.
Eli vahvasti olen sitä mieltä, että ihminen ei välttämttä ole itse eläimelle allerginen, vaan niille kemikaaleille joita eläimen syljessä erittyy. Näistä on tehty joskus jotain tutkimustakin.
Tätä tukee myös se, että kaikkia eläimiä käsitellessä ei tule oireita.
Toisia eläimiä voi pelmuuttaa ihan huolella, mutta toiselle riittää kun se nuolaisee kämmenselkää. Yliherkkyyden havaitse vasta ihon ärtymisestä.

Homeet on sitten se tämän päivän ikävä mörkö. Niistä on lasten kanssa ollut todella ikäviä kokemuksia ja pakko on sanoa, että homeista puhuessa unohdetaan niiden todellinen uhka. Välittäjäaineet ja bakteerit.
Mutta nämä nyt ei sen kummemin nyt liity tähän koira asiaan, joten jätetään toiseen kertaan. Allergia asiaan halusin vain kommentoida. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View