Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Vaunun katon pesu
88k5:
On totta, että Heki kattoikkunoiden alle jää helposti lehtiä, havuja, oksia. silmuja, urpuja, jne.. eikä ne lähde tavan ulkopuolelta tehdyllä harja pesulla pois - varsinki saranapuoli on hankala. 8)
Mitään kovaa vesisuihkua (tai painepesurisuihkua) ei katon ja ikkuna/luukun välistä kannata painattaa, lähtee massat ja kaikki puaska painaa tuulettuvan (jos on) luukun raoista sisään hyttys/pimennysverhon päälle tai lattialle - ikkunan sisäpintakin on sitten samalla likainen.
Itse olen tehnyt niin, että kun olen katon muualta pessyt, nostan luukut/ikkunat täysin auki/pystyyn, ja pehmeällä pesuharjalla ulkokautta luukun ja kehyksen reunat puhtaiksi - yltää ainakin meikä tikkaiden kanssa reunalta kyynerpäillä köynämään luukkujen ympäri. Sitten luukut kiinni, ja kevyesti huuhdelle luukun ja katon raosta, jotta pesuvedet poistuu..
Hekin sisäkehyksen (kasettiverhon) poistamalla näkee helposti vuodot, koska kehys ei tiivistä luukunläpivientiä, vaan luukku on kiinni erillisillä kiinnikkeillä. Katon aukon ja läpivientikehyksen välissä pitäisi olla selvä rako..
vetor:
Tuohan oli järkeenkäypä mutta töitä teettävä vastaus. Voikohan katolle mennä pesutarkoituksessa makoilemaan? Tästä olen lukenut juttuja puolesta ja vastaan, taitaa olla toisaalta-toisaalta -juttu.
Weicco:
Voihan sitä katolla heleposti seisoskellakkin, mitäs siellä makoilla tarvii ::)
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: vetor - 29.10.2012 kello on 13:31 ---Tuohan oli järkeenkäypä mutta töitä teettävä vastaus. Voikohan katolle mennä pesutarkoituksessa makoilemaan? Tästä olen lukenut juttuja puolesta ja vastaan, taitaa olla toisaalta-toisaalta -juttu.
--- Lainaus päättyy ---
Nooh, luukun avaamis- ja sulkemisreissu xtraa tikkaille kapuamista. Ei mulla tule kuin pari katon pesua kauden aikana - muualta kyllä pesen useammin..
Niin, mun "varrelle" riittää kyynävarsi kattoa vasten (toinen käsi tekee pesutyöt), maha pysyy kuivana ja jalat tikkailla - siis vain osa yläkehon painosta käsivarrella. Ihan jotain muuta kuin kengillä tepastelisi 100kg :laugh:
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 29.10.2012 kello on 13:15 ---On totta, että Heki kattoikkunoiden alle jää helposti lehtiä, havuja, oksia. silmuja, urpuja, jne.. eikä ne lähde tavan ulkopuolelta tehdyllä harja pesulla pois - varsinki saranapuoli on hankala. 8)
Mitään kovaa vesisuihkua (tai painepesurisuihkua) ei katon ja ikkuna/luukun välistä kannata painattaa, lähtee massat ja kaikki puaska painaa tuulettuvan (jos on) luukun raoista sisään hyttys/pimennysverhon päälle tai lattialle - ikkunan sisäpintakin on sitten samalla likainen.
Itse olen tehnyt niin, että kun olen katon muualta pessyt, nostan luukut/ikkunat täysin auki/pystyyn, ja pehmeällä pesuharjalla ulkokautta luukun ja kehyksen reunat puhtaiksi - yltää ainakin meikä tikkaiden kanssa reunalta kyynerpäillä köynämään luukkujen ympäri. Sitten luukut kiinni, ja kevyesti huuhdelle luukun ja katon raosta, jotta pesuvedet poistuu..
Hekin sisäkehyksen (kasettiverhon) poistamalla näkee helposti vuodot, koska kehys ei tiivistä luukunläpivientiä, vaan luukku on kiinni erillisillä kiinnikkeillä. Katon aukon ja läpivientikehyksen välissä pitäisi olla selvä rako..
--- Lainaus päättyy ---
Noin määki teen , paitsi seison katolla tai menen "alttariasentoon" eli polvilleen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta