Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
ATK-Aihe kyssäri Win Vistasta!
Topelius:
Pieni puuhasteluhan on aina kivaa. Jos haluat päästä edullisesti, niin kannattaa tietysti harkita vaikka Lubuntun asentamista. Eipä tarvitsee silloin tuskailla virustorjuntojen kanssa ja kone nopeutuu huomattavasti.
Fenix:
Itse kans voin puuhastella kaikenlaisten koneen romujen kanssa, mutta en kyl vanhaa läppäriä lähtis enää tuunaamaan, jos siihen pitää ostaa uutta tavaraa. Minulla kun on "miljoonalaatikossa" vähän kaikenlaista, niin niistä kyllä rakentelen.
Toisaalta muutaman kympin puuhastelu vain puuhastelun ilosta on vaan tervettä. :) Itse tosin puuhastelen mielummin käyttöjärjestelmän kimpussa, niin pääsee eroon windowsista ja vieläpä käytännössä ilmaiseksi (toki CD/DVD-levy maksaa, jos sellaisen polttelee). Vanhempaan kalustoon käteviksi olen todennut Mint Linuxin Xfce-ikkunoinnilla (linuxmint.com) ja tuon aiemmin mainitun Lubuntun (lubuntu.net).
Topelius:
Ei ole tullut koskaan kokeiltua tuota Minttiä. Millä tavalla se eroaa esim. X/Lubuntusta?
Fenix:
--- Lainaus käyttäjältä: Topelius - 17.11.2012 kello on 13:16 ---Ei ole tullut koskaan kokeiltua tuota Minttiä. Millä tavalla se eroaa esim. X/Lubuntusta?
--- Lainaus päättyy ---
Hyvin pitkälle sama, onhan se ubuntu pohjainen, sekin. Siinä on valmiina kaikki multimedia koodekit jne, se kai siinä suurin ero on. Ja se on saatavilla mate/cinnamon työpöydällä, eli ei ole gnome versiossa sitä ubuntun pilaavaa unity viritelmää.
Virittelyihin käytän kylläkin Sabayon linuxia, jossa on ns rullaava päivätys. Eli siitä ei tule periaatteessa eri versionumeroita lainkaan, vaan kaikki ohjelmat/ajurit/kernel päivitetään aina uusimpiin mahdollisiin versioihin, kunhan ylläpitotiimi on todennut uusimman version vakaaksi ja toimivaksi.
tsahkali:
--- Lainaus ---1. Ajatuksena vaihtaa Vista 7:aan
--- Lainaus päättyy ---
Jossakin Wintoosan sivuilla on ohjelma, jolla voi tutkia, miten päivitys onnistuu. Se mm. kertoo, mitä ajureita pitäisi uusia, jne. Voipi myös olla, ettei joitain ajureita ko. laudalle edes saa...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta