rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkamersuprojekti 613 -86  (Luettu 55475 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:47
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #30 : 19.10.2012 kello on 18:17 »
Niin ja ennen saatoi lapissa aikamerkin tarkistaa postiautosta (tosin viikon myöhässä)  ;D ;D Nykyisin taitaa tulla pariviikkoo myöhässä eikä silloinkaan kannata kelloa säätää sen mukaan. ;D ;D ;D

Äläs nyt, 364 päivää vuodessa, perillä 16.15  Siitä tietää vuorokaudeajan kesät-talvet, sen tarkempaan ei tarvi.

Lainaus
Taisi lähtä taas sivuraiteille.

Sehän on elämän suola...  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #31 : 19.10.2012 kello on 19:02 »
Kuvia katsellessa tuli mieleen pikkuprojekti; tuo sivuikkuna ei ole kunnolla kiinni. Tarkkaavaisimmat saattoivat nähdä jesaripaikkauksen. Lukitus petti viime reissulla ja sitte se onki päässy unohtumaan. Muistaakseni itse ikkuna ei hajonnut pahasti pudotessaan, vähän vain lohkesi. Mutta aukipitosalpa ja lukitussalvat pitää jostain hankkia.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #32 : 19.10.2012 kello on 21:42 »
Kuvia katsellessa tuli mieleen pikkuprojekti; tuo sivuikkuna ei ole kunnolla kiinni. Tarkkaavaisimmat saattoivat nähdä jesaripaikkauksen. Lukitus petti viime reissulla ja sitte se onki päässy unohtumaan. Muistaakseni itse ikkuna ei hajonnut pahasti pudotessaan, vähän vain lohkesi. Mutta aukipitosalpa ja lukitussalvat pitää jostain hankkia.

Kysy nimimerkiltä "Pelsam".

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #33 : 28.10.2012 kello on 11:08 »
Viime viikonloppuna nykäsin uusille vanereille pohjamaalin ja äsken liimasin lasikuitutapetin. Jossain vaiheessa tulee vielä pintaväri.

Tunnissa saa noin 10 astetta lämpötilaeroa ulkoilmaan verrattuna. Kolmessa tunnissa 20 astetta. Selkeä ongelma mulla on edelleen lämmön siirtäminen pattereista, eberi putoaa muutaman kerran tunnissa puolelle teholle vaikka sisällä on alle 20 astetta. Uusi patteri odottaa vuoroaan ja puuttuvia nippeleitä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #34 : 28.10.2012 kello on 14:51 »
Selkeä ongelma mulla on edelleen lämmön siirtäminen pattereista, eberi putoaa muutaman kerran tunnissa puolelle teholle vaikka sisällä on alle 20 astetta. Uusi patteri odottaa vuoroaan ja puuttuvia nippeleitä.

Sinä kun osaat puuhastella, laita puhallinpattereita.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #35 : 28.10.2012 kello on 15:02 »
Viime viikonloppuna nykäsin uusille vanereille pohjamaalin ja äsken liimasin lasikuitutapetin. Jossain vaiheessa tulee vielä pintaväri.

Tunnissa saa noin 10 astetta lämpötilaeroa ulkoilmaan verrattuna. Kolmessa tunnissa 20 astetta. Selkeä ongelma mulla on edelleen lämmön siirtäminen pattereista, eberi putoaa muutaman kerran tunnissa puolelle teholle vaikka sisällä on alle 20 astetta. Uusi patteri odottaa vuoroaan ja puuttuvia nippeleitä.
yleensä tommosess on vikana puutteellinen ilmankiero patterissa, eli onko ilmasolat riittävät? jos ilmasolat on kunnossa ni sitt patteri pituutta on liian vähän, ja jos käyttää perinteisiä asuntovaunuis käytettäviä putkiripa pattereita ja ei oo mahollista lisätä patteripituutta seinille ni yks vaihtoehto on laittaa tuplapatteri päällekkäin.. itellä silleen ja oon ollu erittäin tyytyväinen moiseen ratkaisuun. kerran kokeilin nollakelill ja riimuksella lämmitin kaikki hanat kaakoss, lämmitin sammu ekakerran 1.5 tunnin kuluttua koska saavutti maksimi veden lämpötilan ja autoss oli 34 astetta lämmintä.. Kaikkee se pittää ihmisen kokkeilla jos tekniikka kiinnostaa, ja heille jotka ei tiiä mun auton asunto-osan pituus on vain kolme metriä j,a pateri pituus on pikkasen reilu kuusmetriä tuplana..

edit.oleellinen näppi virhe korjattu

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #36 : 28.10.2012 kello on 16:03 »
yleensä tommosess on vikana puutteellinen ilmankiero patterissa, eli onko ilmasolat riittävät? jos ilmasolat on kunnossa ni sitt patteri pituutta on liian vähän, ja jos käyttää perinteisiä asuntovaunuis käytettäviä putkiripa pattereita ja ei oo mahollista lisätä patteripituutta seinille ni yks vaihtoehto on laittaa tuplapatteri päällekkäin.. itellä silleen ja oon ollu erittäin tyytyväinen moiseen ratkaisuun. kerran kokeilin nollakelill ja riimuksella lämmitin kaikki hanat kaakoss, lämmitin sammu ekakerran 1.5 tunnin kuluttua koska saavutti maksimi veden lämpötilan ja autoss oli 34 astetta lämmintä.. Kaikkee se pittää ihmisen kokkeilla jos tekniikka kiinnostaa, ja heille jotka ei tiiä mun auton asunto-osan pituus on vain kolme metriä j,a pateri pituus on pikkasen reilu kuusmetriä tuplana..

edit.oleellinen näppi virhe korjattu

oliko mielenkiintoinen ilmata tällänen järjestelmä??  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #37 : 28.10.2012 kello on 16:56 »
Mulla oli parikin sisätilan lämppärinkennosta tehtyä puhallinta autossa. Toiselle en saanut vielä johtoja vedettyä, kun se toinen rupesi jo vuotamaan vaikka ehjänä purin omasta autosta.

Lämpöpatterit on pääosin semmosia matalia peltiritilämalleja, taloon tarkotettuja, niitä on 2 kiinni ja kolmas muuten samanlainen mutta tuplatehoinen odottaa asennusvuoroaan. Meinasin laittaa samalla toisen kiertovesipumpun järjestelmään, kun ilmeisesti siitä vedenkierron määrästä saattaa myös olla kiinni.

Meni iltapäivä siihen malliin jotta mentiikin tyttären kanssa kaksistaan viettämään aikaa autoon. Tyttö leikki leikkikodilla ja minä telasin maalia seinään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #38 : 28.10.2012 kello on 19:46 »
oliko mielenkiintoinen ilmata tällänen järjestelmä??  Thumb
ei mitään ongelmaa kun boshin pumppu mikä on noin kolmekertaa tehokkaampi kuin primuksen oma.. sitten virta nuukuuttani vaihon riimuksen oman pumpun ja noin puolvuotta sen jälkeen ilmeni ilma ongelma mikä ratkesi kun panin sen tehokkaamman pumpun takas.. iha kuulee ku kupla kiertää auton ja hyppää paisunta-astiaan... ilmaaminen ois onnistunu kyll riimuksen pumpullaki ku ois ollu tarpeellinen määrä ilma ruuvei.. va eihä mull ollu. iteku teet ni tulee just semmonen ku sattuu tuleen

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #39 : 28.10.2012 kello on 22:19 »
ei mitään ongelmaa kun boshin pumppu mikä on noin kolmekertaa tehokkaampi kuin primuksen oma.. sitten virta nuukuuttani vaihon riimuksen oman pumpun ja noin puolvuotta sen jälkeen ilmeni ilma ongelma mikä ratkesi kun panin sen tehokkaamman pumpun takas.. iha kuulee ku kupla kiertää auton ja hyppää paisunta-astiaan... ilmaaminen ois onnistunu kyll riimuksen pumpullaki ku ois ollu tarpeellinen määrä ilma ruuvei.. va eihä mull ollu. iteku teet ni tulee just semmonen ku sattuu tuleen

Eikös se ilmaaminen tehdä tehokkaammalla 230V:n pumpulla.  ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #40 : 28.10.2012 kello on 23:09 »
Eikös se ilmaaminen tehdä tehokkaammalla 230V:n pumpulla.  ::)
sorry, niihä sitä piuhan nokass... vaa puskass ei oo tullu mieleenkää käyttää sitä vaikk maholliis oiski.. eli vaihon pumpun ja sill mennään, ostan vaikk yhe akun lissää ett riittää sähköö tehokkaammalle pumpulle...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #41 : 28.10.2012 kello on 23:13 »
sorry ei hokannu ku vastas omaan viestin kysymykseen ett ny ollaa aloittajan jotust vähä metäss....
Mutt mää oon tommost numerosarjaa joskus katteuksissaan kuolannu ku mun meses lukkee 508.....lähinnä ne kaks viimestä numeroo on ratkasevat....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #42 : 29.10.2012 kello on 08:07 »
sorry, niihä sitä piuhan nokass... vaa puskass ei oo tullu mieleenkää käyttää sitä vaikk maholliis oiski.. eli vaihon pumpun ja sill mennään, ostan vaikk yhe akun lissää ett riittää sähköö tehokkaammalle pumpulle...

Eikö riitä että ilmaaminen tehdään remontin jälkeen, piuhassa. On jossakin vikaa jos ilmata pitää vielä reissussa ollessa, puskassa.  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #43 : 29.10.2012 kello on 10:04 »
Eikö riitä että ilmaaminen tehdään remontin jälkeen, piuhassa. On jossakin vikaa jos ilmata pitää vielä reissussa ollessa, puskassa.  :)
viat ei aina tuu kotipihassa.... ja mä en kehtaa pikkuvian takia ajaa tuhattakilometriä jott pääsis kotona korjaamaan, ja kyseinen tilanne liitty sähköpatruunan vesipumpun särkymiseen

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Matkamersuprojekti 613 -86
« Vastaus #44 : 29.10.2012 kello on 17:28 »
sorry ei hokannu ku vastas omaan viestin kysymykseen ett ny ollaa aloittajan jotust vähä metäss....
Mutt mää oon tommost numerosarjaa joskus katteuksissaan kuolannu ku mun meses lukkee 508.....lähinnä ne kaks viimestä numeroo on ratkasevat....

Juu kyl se 50 lisäheppaa tekee ihmeitä, vaikkei tuokaan mikään tykki ole. Vielä ku tuo on mallia "jumbo", eli kokonaisleveys on 2.45, niin kauheen paljon parempaa peltikuorista aihiota ei taida löytyä. Suurin ongelma on noi paineilmatehostetut nestejarrut, ne kun on järjettömän harvinaiset. Toinen iso mahdollisesti tuleva ongelma on tuulilasi.

Muutenhan tuossa nyt ei ihmeitä ole, paitsi omapaino. 5700 kiloa on punnittu paino reissukunnossa ennen korotuksen tekoa. Tilanne ei liene juuri muuttunut korotuksen yhteydessä. Kattopellit otin kahdessa osassa alas ja niiden nostaminen alas oli ihan oikeasti pelottavaa. Juuri ja juuri jaksoin nostaa pellit.