Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Mobiili laajakaista 4G
ose:
Soittivat tietysti perään että miten on toiminut. Saunalahden asiakaspalvelu ehdotti lisäantennia, totesin että se pitää teidän laittaa ei minun;)
pamaus:
Se on niin alueesta kiinni missä noita vehkeitä käyttää ja kuinka lähellä masto on ja mikä on maston käyttöaste.
Siis periaatteessa jos tuollainen 4G on alueelle asennettu, niin uskoisin sen pelaavan, jos kenttä on vaan riittävä.
99:
Kannattaa asetuksista laittaa että käyttää ensisijaisesti noita 3G/4G yhteyksiä, muuten voi nopeudet jäädä hitaaksi vaikka 3G kuuluisikin (eli jos edgellä on voimakkaampi signaali).
Esimerkiksi tässä 3G läppärissäni on tuolle oma asetus:
tsahkali:
Tuo yhteyksistä, operaattoreista ja tikuista puhuminen on ihan turhaa! Kun katselee kuuluvuuskarttaa ja kokeilee ne pari todennäköisesti parasta, niin tietää, mikä toimii. Niin ja sitten vielä kone ja käyttöjärjestelmä vaikuttavat asiaan. Meidän perällä Saunalahti on The One and Only. Kaveri piti keväällä sitä DNA:n hienoa, monelle jakavaa päällä pari päivää, eikä yhteyttä kertaakaan.... Minulla on Huawei ja TeleWellin reititin. Yhteys syntyy hetkessä ja jakaa voi vaikka sadalle.
Älkää siis vannoko, vaan tutkikaa ja kokeilkaa.
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 4.10.2012 kello on 08:13 ---Olen muutaman noita korjannut. Tikun metallinen usb-reikään menevä osa on juotettu tikun piirikorttiin. Kun tuo tikku vääntyy nuo juotospadit irtoaa ja aiheuttaa juuri sinun kertomasi vian Ei ole auton vika jos joku on tankannut väärin :P :P :P
Eli ihan turha jotain tikkua haukkua kun vika on ollut vaikkapa liitännässä sinun koneeseen. Noita Nokian CS-13 , CS-15 ja CS-17 tikkuja on paljon käytössä ilman mitään ongelmaa. Itsekin olen esim CS-15:ta tökkinyt macceihin. Ne kun ei ymmärrä kaikkia tikkuja.
Sitten tuosta Ellun kuuluvuudesta. Joka paikassa missä olin Lapin reissulla ja käytin nettiä oli täydet tai täysin nopeasti toimivat kentät Bookletin sisäisellä 3G kortilla. Jopa teittin kulmilla 8) . Tein pari kertaa nopeustestit. Yli 4 megan vauhtiin en päässyt, syynä on että liittymäni maksimi on 4 megaa. Ja vielä lisäys , Joka operaattorilla on katveita jossainpäin. Signaali etenee maastossa ja heijastuu eri esteistä erilailla.
Edit. Saa sillä 4G:llä vauhtia Ellunkin verkossa Thumb
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
En muista mikä tyyppi noista oli kyseessä mutta jos kaksi Noksua käyttäytyy samalla lailla niin vika ei ole käyttäjässä jos kerran saman version huihai toimii tuosta vaan.
Eli laatu se on joka ratkaisee eikä käyttäjä.
Ja meitin kulmilla ei päivän kokeilu auta mitään vaan pitää ottaa parin viikon seuranta että pääsee jyvälle mikä toimii ja mikä ei... ;)
Kaveri tuossa naapurissa kiroilee saunalahden 4g ja Sotsimossa kaveri joutui vaihtamaan juurikin Ellun Dna:han koska ellussa ei riittäny potku edes pitämään yllä pankki yhteyksiä,,, Thumbd
Kaveri kuitennii asuu keskustassa... ;D
Että tapauksia on niin monia kui on käyttäjiä.Näillä mennään täällä pohjoisessa ja takaisin ei ole paluuta... 8)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta