Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Vesien tyhjennys

<< < (2/3) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 30.09.2012     kello on 13:55 ---Ongelma on talvella jos haluaa tankata vesiä ennen lähtöä, esim edellisenä päivänä ja ulkona on pakkasta, magneettiventtiili laukeaa jos lämpö ei ole päällä ja vedet valuu pihalle.

--- Lainaus päättyy ---

Siinä nupissahan on ura. Tee siihen sopivasta muovinpalasta 'sokka', niin ei laukea. Ja muista ottaa se pois, kun pakkaset kiristyy... ;D

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 30.09.2012     kello on 14:39 ---Siinä nupissahan on ura. Tee siihen sopivasta muovinpalasta 'sokka', niin ei laukea. Ja muista ottaa se pois, kun pakkaset kiristyy... ;D

--- Lainaus päättyy ---

Noin voisi tehdä. Yleensä tyhjennän vedet aina käytön jälkeen, mutta näin syksyllä annan vesilaitoksen veden olla tankissa hiukan pitempään.
Keskiviikkona lähdetään muutaman päivän reissulle ja eilen tankkasin polttoaineet ja vedet, ettei tarvitse heti pysähtyä, päästään lähtemään vasta myöhään illalla ja pitäisi ajaa pohjanmaalle yötä myöten.
En usko lämpötilan laskevan alle tuon +4 nyt muutamaan yöhön ja jos laskee niin ainoastaan boileri tyhjenee kun asuinosan virta ei ole päällä.

tkunnas:
Minä tein vaunun vesiputkeen lähelle (uppo)pumppua katkaisukohdan ja talvella vaunulta lähtiessäni puhallan tuon katkaisukohdan kautta putkeen ilmaa. Puhaltamista varten minulla on alunperin ilmapatjan täyttämiseen tarkoitettu pumppu. Vesi tulee hyvin pois, kun irrotan kemssan huuhteluletkun ja käännän sen osoittamaan alaspäin. Kaksi talvea on mennyt tällä systeemillä ongelmitta, joten taitaa toimia.

K.E.V:
No mulla on riittänyt  30 vuotta ilman pumppuja tai barbaroita, pieni puhallus putkeen riittää.  Thumb

pamaus:
Empä ole tainnut ikään putkiin puhallella, voisi tietysti puhaltaa, jos se jotain auttaa.

Tietysti siitä lavuaarin viemärin putken mutkaan pikku puhallus auttaisi.

Vessan vesisäiliöön voisi vähän kaataa jäähdytin nestettä, niin siellä pumppu pysyisi kunnossa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View