Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Neste Pro diesel
seppoko:
Tuolta Nesteen propagandaa asian puolesta:
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%2C2655%2C2698%2C8158%2C19494%2C19500%2C19506
Ei vakuuta minua kuin hiilidioksidipäästö jen suhteen.
"Polttoaineen koko elinkaaren hiilidioksidipäästö t pienenevät vähintään 10 %."
Muut ovat niin pieniä, että mittaustarkkuuden puitteissa ei voi todeta. Vain mutua.
Aakku:
Ei vakuuta vielä minuakaan.
Nestekin myöntää, että hyöty saadaan vain epäedullisissa oloissa kylmällä moottorilla ja kaupunkajossa. Tämä auttanee niitä kuljettajia, jotka muutenkin ajelevat epätaloudellisesti.
Itse ajan vain pitkiä vetoja, sekä muutenkin pyrkien ääritalouteen. Kokemuksen myötä olen päätynyt Teboilin dieseliin muutamasta syystä. Se on ollut edullisempaa ja tuntuu kuluttavan vähemmän. Ennen kaikkea Teboilin pakkaskestävyys on kesälaadullakin ollut parempi, kuin kilpailijoilla. ST1 myy yleensä halvinta dieseliä, mutta koska ovat myyneet täyttä kuraa syksyisin pakkaskestävyyden osalta, niin on jäänyt tankkaamatta muutoinkin. Työpaikalla aikoinaan syksyllä yli 20 autoa jämähti ST1 dieselillä. Samantien ST1 kortit vaihtuivat Teboilin kortteihin.
K.E.V:
NetePro:ta tankkasin Sukevan nesteellä syysreissulla. En tuota laskenut mitä se oli.
ST1:stä käytän kahdessa autossa jatkuvasti enkä ole huomannut jäätyvän tms.
Kai sen huomais jos ::) ::)
jorma:
Viime talven tankkasin lähes aina Nesteen talvilaatua (oliko sitten Prota), koska polttoaine lämmittimet savuttivat huomattavasti vähemmän kuin toisten firmojen naftoilla. Autot katoksessa lähellä pääsisäänkäyntiä jolloin savutus oli helppo paikallistaa, siis se että tuliko sitä käryä enempi vai vähempi.
Kulutusta ei ole tullut seurailtua sen tarkemmin.
Stara:
Täytyy kokeilla pari tankillista Nesteen uutta Pro-dieseliä, kunhan asemille tulee talvilaatua (Etelä-Suomessa lokakuun toisella viikolla). Talvilaadun same-/suod-arvot ovat -32/-37 (kesälaadun -5/-15).
Teboililla tällä hetkellä mittareissa myynnissä kesälaatu, arvot -5/-15. Teboil talvilaadun arvo ovat -29/-34. Tullee myyntiin lokakuun aikana?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta