Tekniikkakeskustelut > Valaistus

Ledvalot

<< < (62/73) > >>

Lerssinen:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 24.08.2016     kello on 16:23 ---Mulla on vaunussa sisällä yli 20 kpl ledivaloja, himmennettäviä ja ilman. Eivät häiritse radiota eikä muutenkaan

--- Lainaus päättyy ---

Häiriö ei tulekkaan ledivalosta vaan 230 voltin vaihtojännitteen muutoksesta tasavirraksi. Vaunun 12 volttia vaatii vähemmän hakkurointia tms metodeja.

K.E.V:
No , sit toinen juttu. Minulla on liikkeen katto täynnä ledispotteja. JOKAISESSA spotissa oma 230v/12v muuntajayksikko. Nekään ei häiritse mitään elektronista laitetta (tv,fm-firitin tms) joita on putiikki puolillaan.
Eli käytännössä toisten ledispottien hakkuripurkki antaa jotain sakaraa ulos mikä häiritsee muita sähkölaitteita. Esim Ossilla radiota.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen -  9.09.2016     kello on 07:24 ---Häiriö ei tulekkaan ledivalosta vaan 230 voltin vaihtojännitteen muutoksesta tasavirraksi. Vaunun 12 volttia vaatii vähemmän hakkurointia tms metodeja.

--- Lainaus päättyy ---

Voi se tasasähkönkin muuntelu häiritä. Autokamerassa on joku €:n poweri ja heikossa kentässä se hiljentää autoradion...

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  9.09.2016     kello on 07:52 ---No , sit toinen juttu. Minulla on liikkeen katto täynnä ledispotteja. JOKAISESSA spotissa oma 230v/12v muuntajayksikko. Nekään ei häiritse mitään elektronista laitetta (tv,fm-firitin tms) joita on putiikki puolillaan.
Eli käytännössä toisten ledispottien hakkuripurkki antaa jotain sakaraa ulos mikä häiritsee muita sähkölaitteita. Esim Ossilla radiota.

--- Lainaus päättyy ---

Näinpä. Nää mun vaunun ledit on 9-28V versioita.
Ja yllätys, kun heitin paskan aktiivi-ikkuna-antennin mäkeen ja pistin katolle oikean radioantennin, mikään ledi ei enää aiheuta häiriöitä radioon.

Aakku:
Laitoin pari 20W Led valonheitintä pihaan...

Pistotulpalla ovat, mutta miksi ledit hehkuu, vaikka virrat on poikki liiketunnistimella?
Onko se jotain sähkömagneettista ilmiötä, loissähköä, vaiko jotain muuta mulla yli hilseen menevää ilmiötä?
Pistotulpan kun käänsin, niin valo himmeni, mutta ei kokonaan häipynyt.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View