Tekniikkakeskustelut > Valaistus
Ledvalot
kalavaanari:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 4.03.2015 kello on 13:04 ---Esim. lukuvalossa sängyn päädyssä se levy on ylimoimainen
--- Lainaus päättyy ---
Tässä tuli jo yksi erittäin tärkeä seikka. Kiitos.
kimi:
Minä olen yliherkkä monelle valolle ja en toistaiseksi ole löytänyt lautasmallia jonka valo miellyttää minun silmää. Tuollaisia pyöreitäkin on muutamassa lampussa ja ei ne ainakaan niissä vakuuta, halogeeni vaan antaa paremman valon vaikka pitäisi olla valoteholtaan sama.
Lukuvaloina meillä on pari valaisinta joissa yhden ledin polttimot ja ne on ok lukemiseen.
Upotetussa heijastimella varustetussa lukuvalossa tuo lautanen antaa kapean valosäteen verrattuna halogeeniin ja meillä on tuon tyyppiset valaisimet sohvan yläpuolella, palattu halogeeneihin niitten kohdalla.
tsahkali:
Tässä on Hymerin petivalo. (sorry, vähän liian läheltä)
'Levyledi' on hyvin lähellä pintaa ja valaisee naapurinkin puolen. Lumeneita piti olla , muistaakseni, 270 ja valoa on moninkerroin verrattuna siihen 10W halogeeniin neljäsosa teholla.
Tässä on tiskipöytävalo. Jokaisen päässä yxi ledi.
Valoa taas riittävästi, verrattuna entiseen 40W tehoon.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: kalavaanari - 4.03.2015 kello on 11:59 ---Onko jokin erityinen syy, miksi halogeenispottien lampun tilalle laitetaan tuo led-levy eikä halogeenipolttimen muotoista led-poltinta?
--- Lainaus päättyy ---
Itselläni nuo "maissilampputyylise t" kaikissa suunnattavissa spoteissa , ei kylläkään 110lm http://www.miniinthebox.com/fi/g4-3w-240-270lm-3000-3500k-lammin-valkoinen-led-lamppu-12v-_p486455.html
Vaan 270lm
Plafondeissa nuo levyt
reiska14:
Kannattaa olla noissa g4 lätkissä tarkkana, kun oikeasti tehokkaissa voi sulaa tinaukset irti kun lämpö ei johdu mihinkään. Minulla suli.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta