Tekniikkakeskustelut > Valaistus

Ledvalot

<< < (37/73) > >>

Ossi66:
Hyvä jos homma nyt pelaa ja sulakekin asennettuna Thumb

Usein sanotaan ettei led-asennukset tarttee mitään koulutusta, mutta kuten tästä viimeisestä kytkennästä havaitaan, kannattaisi asiaan kuitenkin perehtyä edes alkeiden verran ennen asennusta. Onneksi ei käynyt nyt pahemmin, mutta jos johcot kytketään suoraan akusta ilman sulaketta oikosulkuun, on koko kulkimen palaminen melko lähellä. Ennustan johdon kuoren olevan jostain kohtaa melko kovaa ja mustaa eli ei kannata liikutella niitä johtoja ettei eriste rapise pois ja johdot ole taas oikosulussa ;)

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 26.01.2014     kello on 18:19 ---Hyvä jos homma nyt pelaa ja sulakekin asennettuna Thumb

Usein sanotaan ettei led-asennukset tarttee mitään koulutusta, mutta kuten tästä viimeisestä kytkennästä havaitaan, kannattaisi asiaan kuitenkin perehtyä edes alkeiden verran ennen asennusta. Onneksi ei käynyt nyt pahemmin, mutta jos johcot kytketään suoraan akusta ilman sulaketta oikosulkuun, on koko kulkimen palaminen melko lähellä. Ennustan johdon kuoren olevan jostain kohtaa melko kovaa ja mustaa eli ei kannata liikutella niitä johtoja ettei eriste rapise pois ja johdot ole taas oikosulussa ;)

--- Lainaus päättyy ---

Onneksi ei ehtinyt mitään sattua. Mutta tämä on "hyvä" esimerkki siitä, että pitäisi tuntea edes alkeet siihen, mitä on tekemässä.

JPS:
Näinhän se on mutta ainakin itsellä menee monesti yrityksen ja erehdyksen kautta,manuaalit on nöissöille  :P
Tietty jos ne lukis niin voisi tulla pitkässä juoksussa halvemmaksi  ;D

JPS:
Sähköasennusten ammattilainen touhusi taas  ;D

Tällä kertaa selvisin ilman oikosulkuja,ainakin toistaiseksi  ;)

Sisälle kaukosäätimellä toimivat väriledit joissa varmaan lähes kaikki mahdolliset värisävyt ja vilkunnat/välkynnät tarvittaessa.

Ulos laitoin koko vaunun mittaiset pihavalot alustaan ja nämäkin kaikilla grumeruuleilla sekä kaukosäätimellä,toimii radiotaajuudella toisin kuin sisävalot eli ei tarvitse näköyhteyttä ohjainyksikköön.

Nyt on vaunussa kaikkineen 12m ledinauhaa josko sitä nyt hetkeksi rauhoittuisi,lopputulokseen olen todella tyytyväinen  Thumb

K70:
Mitenkäs noilla väriä vaihtavilla ledinauhoilla onnistuu normaalin mielialan yleisvalaistus?
Mä laitoin tytön huoneessa telkkarin taakse Ikean setin, jossa neljä ledipötköä ja niissä on säädin, millä saa säädeltyä valoja maan ja taivaan väliltä, tai sitten sellanen huumaava värien vaihteluohjelma...m utta,
Se valkoinen yleisvalo on mun mielestä aika hanurista verrattuna saman yrityksen vanhempaan ledipötkövirityksee n, jossa mun makuuni miellyttävämpi värisävy, joka hiukan hehku/halogeenia valkoisempi, mutta ei niin epätodellisen sininen, kuten tuossa väriä vaihtavassa hässäkässä. Siitä en ole sellaista omaan mieleen luonnollista tunnelmavaloa onnistunut kaivamaan esiin.

Eli onnistuuko noilla muilla värillisillä sarjoilla sellainen?
Tosin itse kammoksun noita kaikkia värivaloja, niin en sellaisia kyllä mihinkään ole laittamassakaan, mutta jos niistä löytyisi tuo tunnelmavalaistus, niin eihän tollanen psykedeelisyys takataskussa mitään haittaisi, vaikkei sitä ehkä ikinä käyttäisikään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View