rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Huoltotörttöilyä  (Luettu 29781 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:10
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #15 : 7.09.2012 kello on 21:30 »
Etkö luottanut asentajaasi, vai mistä moinen käytös. Asentajasta ei varmaan ollut kiva tuollainen " niskapoka" ( korjaamolla kutsumme tuollaista asiakasta sillä nimellä)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:12
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #16 : 7.09.2012 kello on 21:37 »
Minulla oli siellä alhaalla naapuri, joka oli itse kiltteys, joskus vähän liiankin. Vaan kerran häneltäkin pinna savusi: Tuli kerran pyytämään, että tules kuuntelemaan, tota  autoo, kun se pitää kummaa ääntä.. Ajeli siinä eestaas ja sanoin, että vasemmalta takaa on jarrupalat loppu! Ei kuulemma voinut, kun oli just huollossa. Papereihin oli kyllä ruksattu, että tarkistettu, mutta kun avasimme, niin teräs terästä vasten!  :o Soitto Metro-Autoon ja kaveri sanoi, ai jaa, voiksiks ajaa sen jokupäivä tänne?  :o Ei minkäänlaista sympatiaa tai pahoittelua. Jarrulevyt piti tilata Tukholmasta ja sekin kesti.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #17 : 7.09.2012 kello on 21:41 »
Etkö luottanut asentajaasi, vai mistä moinen käytös. Asentajasta ei varmaan ollut kiva tuollainen " niskapoka" ( korjaamolla kutsumme tuollaista asiakasta sillä nimellä)
Luotan täysin, mutta meistä on tullut vuosien varrella kavereita, ja uskon, että olemme molemmat saaneet oppia/vinkkejä toisiltamme. Juttelemme myös paljon muusta kuin työn alla olevasta autosta. Viimeksi pellettikattilasta, joka hänellä ei toimi kunnolla.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #18 : 7.09.2012 kello on 21:49 »
Etkö luottanut asentajaasi, vai mistä moinen käytös. Asentajasta ei varmaan ollut kiva tuollainen " niskapoka" ( korjaamolla kutsumme tuollaista asiakasta sillä nimellä)

Oma asentajani ei antanut aihetta luottamukselle.
Kaikki edellä kirjoittamani ja ruuvien irtoaminen silmin nähden moottorista ei anna aihetta luottamukselle. Tämän vuoksi menin itse loppujen lopuksi mukaan huoltoon. Tämä oli mielestäni oikea päätös, koska asentajakaan ei luottanut itseensä, vaan sanoi ettei osaa korjata diesel moottoreita.
Harmi. Itse haluan kyllö ajatella, että jokainen hoitakoon työnsä palkkaa vastaan.
Itse teen oman työni ja jos vien auton huoltoon, niin he tehköön oman työnsä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #19 : 7.09.2012 kello on 21:56 »
Kyllä minulle autosalpan korjaamo on tarjonnut asiallisen palvelun diesel autolle.Hiukan tietysti sanomista noista tekemättömistä töistä, mutta auto itsessään ei ole tarvinnut kuin öljyjen ja suodattimien vaihtoa.Jotain tommosta kuitenkin kuten huollosta tulevassa autossa jossa ohjelmaan kuuluu jarrupalojen tarkistus,niin katsastukseen vietäessä katsuri huomauttaa että toinen takajarru laahaa. :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #20 : 7.09.2012 kello on 21:57 »
Kyllä minulle autosalpan korjaamo on tarjonnut asiallisen palvelun diesel autolle.Hiukan tietysti sanomista noista tekemättömistä töistä, mutta auto itsessään ei ole tarvinnut kuin öljyjen ja suodattimien vaihtoa.Jotain tommosta kuitenkin kuten huollosta tulevassa autossa jossa ohjelmaan kuuluu jarrupalojen tarkistus,niin katsastukseen vietäessä katsuri huomauttaa että toinen takajarru laahaa. :laugh:
Lämpiää lämpiää!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 01:57
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #21 : 8.09.2012 kello on 01:16 »
Mielenkiintoista luettavaa koska ite työskentelen asunto autojen ja vaunujen parissa. En tiedä muiden firmojen tapoja miten korjaillaan ja kuka tekee virheen mutta omasta kokemuksesta tiedän sanoa etä oikeat osat pitää tilata ennen kui remontiin ryhdytään. Tämä ei ainakaan aina minun työpaikalla onnistu ja kun osien tilaajat on johtoa niin ketä sitten syytetään kun homma ei onnistu:) No ei tätä enään kauan jatku,kolme viikkoa ja sitten työttömöksi tai alan vaihto.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #22 : 8.09.2012 kello on 09:20 »
Vahinkoja tekevälle sattuu, mutta tämänkin tapauksen olisi voinnut hoitaa tyylikkäästi, kertomalla rehellisesti vahingosta.
Yrityksen osaaminen tuntui kuitenkin olevan erittäin tasalaatuista; huoltoneuvoja ei osannut töitään, mutta ei osannut kyllä huoltomiehetkään.

Tässäpä se taas hyvän toiminnan ydin, kerrotaan rehellisesti heti eikä peitellä. Miten paljon säästyy aikaa, vaivaa ja mielenpahoitukset jää pois.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:37
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #23 : 8.09.2012 kello on 11:29 »
Tässäpä se taas hyvän toiminnan ydin, kerrotaan rehellisesti heti eikä peitellä. Miten paljon säästyy aikaa, vaivaa ja mielenpahoitukset jää pois.
Juu..eikä tarttis tännekään kirjoitella.
Kai suurin osa meneekin yhteisymmärryksessä . Minut ainakin merkkihuolto on oppinut tuntemaan eka huoltokäynnin jälkeen. Ainakin yli 90% olen palannut huoltoon reklamaation kanssa. Nyttemmin ne menee jo aika matalaksi, kun avaan huoltoliikkeen oven. Kaipa siellä on joku nimitys kohdallani asiakaslistalla, kuin Vehossa aikoinaan. Siellä ajanvarauskirjassa luki jotain vi**umaisesta asiakkaasta. Asiakas vain sattui huomaamaan sen tiskin yli.

Käytän takuuaikojen jälkeen pieniä luotto huoltokorjaamoja, joilla on intohimo kyseiseen merkkiin. Laatu on hyvää ja usein, jos sattuu aikaa olemaan, niin olen mukanakin huoltotöissä.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:05
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #24 : 8.09.2012 kello on 19:44 »
Mielenkiintoista luettavaa koska ite työskentelen asunto autojen ja vaunujen parissa. En tiedä muiden firmojen tapoja miten korjaillaan ja kuka tekee virheen mutta omasta kokemuksesta tiedän sanoa etä oikeat osat pitää tilata ennen kui remontiin ryhdytään. Tämä ei ainakaan aina minun työpaikalla onnistu ja kun osien tilaajat on johtoa niin ketä sitten syytetään kun homma ei onnistu:) No ei tätä enään kauan jatku,kolme viikkoa ja sitten työttömöksi tai alan vaihto.

Toi minua sapettaa, että hyvä ammattimies joutuu työttömäksi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #25 : 8.09.2012 kello on 21:08 »
Täysin päinvastainen tapahtumien ketju sattui viime viikolla tuttavalleni, mitä ketjun aloituksessa.
Muutaman vuoden vanhassa diesel laatuautossa ( alkaa T-kirjaimella.)ja ajettu n. 200000km,selvisi pienessä merkkihuollossa että puurot ja vellit oli mennyt sekaisin ja moottori oli periaatteessa sökö.Itku siinä oli päästä asiakkaalta. Merkkikorjaamon omistaja oli rauhoitellut ja pyytänyt että saisi viikon aikaa selvitellä asiaa.Korjaamon omistajalla on muutama maailmanmestaruus ky.olevan merkin taitokilpailusta.
Eilen auton omistajalle soitettiin, että ensi viikolla tuot auton kahdeksi päivää korjaamolle, niin saat lähteä sitten ajelemaan uudella moottorilla varustetulla autolla.
Eikä maksa penniäkään. :D Melkein tuntuu jopa uskomattomalta, mutta näin tällä kertaa. :)

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:05
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #26 : 8.09.2012 kello on 21:12 »
Täysin päinvastainen tapahtumien ketju sattui viime viikolla tuttavalleni, mitä ketjun aloituksessa.
Muutaman vuoden vanhassa diesel laatuautossa ( alkaa T-kirjaimella.)ja ajettu n. 200000km,selvisi pienessä merkkihuollossa että puurot ja vellit oli mennyt sekaisin ja moottori oli periaatteessa sökö.Itku siinä oli päästä asiakkaalta. Merkkikorjaamon omistaja oli rauhoitellut ja pyytänyt että saisi viikon aikaa selvitellä asiaa.Korjaamon omistajalla on muutama maailmanmestaruus ky.olevan merkin taitokilpailusta.
Eilen auton omistajalle soitettiin, että ensi viikolla tuot auton kahdeksi päivää korjaamolle, niin saat lähteä sitten ajelemaan uudella moottorilla varustetulla autolla.
Eikä maksa penniäkään. :D Melkein tuntuu jopa uskomattomalta, mutta näin tällä kertaa. :)

Aivan mahtavaa jos on näin kun kerroit. Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #27 : 8.09.2012 kello on 21:17 »
Sata varmaa. Ko. korjaamo on kyllä niitä ainuita joka on hyvässä maineessa näillä seuduilla. Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:15
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #28 : 9.09.2012 kello on 06:34 »
Täysin päinvastainen tapahtumien ketju sattui viime viikolla tuttavalleni, mitä ketjun aloituksessa.
Muutaman vuoden vanhassa diesel laatuautossa ( alkaa T-kirjaimella.)ja ajettu n. 200000km,selvisi pienessä merkkihuollossa että puurot ja vellit oli mennyt sekaisin ja moottori oli periaatteessa sökö.Itku siinä oli päästä asiakkaalta. Merkkikorjaamon omistaja oli rauhoitellut ja pyytänyt että saisi viikon aikaa selvitellä asiaa.Korjaamon omistajalla on muutama maailmanmestaruus ky.olevan merkin taitokilpailusta.
Eilen auton omistajalle soitettiin, että ensi viikolla tuot auton kahdeksi päivää korjaamolle, niin saat lähteä sitten ajelemaan uudella moottorilla varustetulla autolla.
Eikä maksa penniäkään. :D Melkein tuntuu jopa uskomattomalta, mutta näin tällä kertaa. :)

Ja mun vaimon velipojalle kävi samanmerkkisessä (T...) samanverran ajettu, takuu ei enään toiminut ja meni omaan lompsaan vaikka olikin tyyppivika mutta 200tkm raja ylitetty. No ite kun ajaan tuollaisilla  sisäänajetuilla niin tyyppiviat on jo korjattu. ;D ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Huoltotörttöilyä
« Vastaus #29 : 9.09.2012 kello on 08:47 »
Joo, on kuulemma tyyppivika,ja jossakin isossa kirjassa on määritelty tuo 200tkm takuu rajaksi.
Tässäkin tapauksessa raja oli vähän ylitetty. Maahantuojien takuukorjaamoilla on näissä rajatapauksissa isoja eroja, ed.mainitussa tapauksessa pienemmän korjaamon eduksi. :D
« Viimeksi muokattu: 9.09.2012 kello on 08:53 »