Tekniikkakeskustelut > Valaistus

Ledit

<< < (13/51) > >>

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä -  8.02.2011     kello on 12:35 ---Monessa loisteputki valaisimessa on 2x8W. Entä jos tilalle laitetaan 16W ledejä, valaisuteho olisi aivan eri luokkaa, no ei semmoista tehoa tarvitse, pari kolme wattia ledejä riittää.  :D

--- Lainaus päättyy ---

Loisteputki tuottaa umpärisäteilevää valoa, siis saman kokoisen valovirran, (360o) ja ledi-putki (~120o) hor/ver. - siitä se suurin ero ledin hyväksi  ;) Riippuen valaisimen optiikasta ja heijastimesta, valoa tulee tai ei itse kohteeseen tai ympäri seiniä ...

kestosippi:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  8.02.2011     kello on 12:44 ---Loisteputki tuottaa umpärisäteilevää valoa, siis saman kokoisen valovirran, (360o) ja ledi-putki (~120o) hor/ver. - siitä se suurin ero ledin hyväksi  ;) Riippuen valaisimen optiikasta ja heijastimesta, valoa tulee tai ei itse kohteeseen tai ympäri seiniä ...

--- Lainaus päättyy ---
Minä luen tuon tuon tiedon loisteputken hyväksi. Niitähän on vain yleisvaliona, jolloin valon kuuluukin suuntautua joka suuntaan.

perho-ukko:
  Minä kun olen tämmöinen vanha ukko,ja sidon perhoja aina reissussa ollessa,niin ainut oikea valo on hehkulamppu,kohdevalona,nämä

"" pelleily-lamput"" vääristää värejä,tarkoitan lediä,ei hyvät !!

Alan:
Lainaus sivulta 1:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  4.02.2011     kello on 13:58 ---Omassa m-autossa luulen leditikkujen polttajaksi auton/laturin jännitettä. Ja, että nuo "Home"-tuotteet siedä/sietäneet ~14V jännitettä..
Toisissa SMD-ledeissä on driver (kait?), jollon käyttöjänniteenä lukee, esim. 12-16 DC V
Esim (kallis); http://www.ultraleds.co.uk/warm-white-bulb-26w23w-p-1879.html

Jos vaunussa on "se Dometicin muhennin", niin se kait osaa normiasumiskäytössä ajaa 12 V:lla ja laturina 13.8..14.4 V riippuen akusta, sen varaustilasta jne.. Mutta jos normiakkulaturi tai esim. 20A Mascot virtalähteenä, niin mikä mahtaa olla lampun kantajännite, jos se lataa samalla akkua?

--- Lainaus päättyy ---

No nyt muistin vilkaista, kun kävin vaunulla.

Siellä on Calira EVS 34, viaton kun on ollut niin ei ole tarvinnut aikaisemmin merkkiä kattoa.

Osaakos se pitää jännitteen tasaisena ladatessaankin?

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 12.02.2011     kello on 16:06 ---Lainaus sivulta 1:

No nyt muistin vilkaista, kun kävin vaunulla.

Siellä on Calira EVS 34, viaton kun on ollut niin ei ole tarvinnut aikaisemmin merkkiä kattoa.

Osaakos se pitää jännitteen tasaisena ladatessaankin?

--- Lainaus päättyy ---

Jos en väärin muista niin pitää jännitteen 14,45 voltissa ja virta pienenee latauksen aikana. Olen kerran törmännyt kyseiseen laturiin, mutta siitä on todella paljon aikaa, mutta ota huomioon muistini ja ikäni, se dementia. ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View