Tekniikkakeskustelut > Valaistus
Ledit
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: Heiman - 5.02.2011 kello on 23:40 ---Niimpä ;)
En vaan tiedä mitä se vakuutus-setä sanos jos pistäs päreet palamaan vielä joka
huoneen seinälle? :o
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä se noissa ledeissä on tulevaisuus ehdottomasti. On vain ajan kysymys, kun keksitään joku vielä paremman sävyinen aines siihen diodin sisään.
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 5.02.2011 kello on 20:02 ---Ei yhden vuoden hinnalla. Mutta 5-10 vuoden ajalla jo säästäisi. Siitä huolimatta minäkään en vaihda toimivia lamppuja. Vaan odotan niiden palamista ja samalla ledien parantumista ja halpenemista. Ja on ekologisempaakin käyttää toimivat loppuun, kuin heittää menemään.
--- Lainaus päättyy ---
Näin varmaankin voisi olla että 5-10 vuoden aikana pääsisi plussan puolelle, mikäli ei tarvitsisi ostaa yhtään uutta lediä sammuneen tilalle.
Vaan epäilen hieman, liikunko enää 10 vuoden kuluttua vaunun kanssa. Toivottavasti, aika sen sitten näyttää.
Joten mulle niiden hankinta ei tule tarpeelliseksi, varsinkin kun nykyiset hehkulamput toimivat hyvin.
Ja pidän näiden nykyisten lamppujen tunnelmallisesta valosta. Eivät ole kylmiä.
Nim.merk. "Hämärän lapsi" ;D :D ;D
-------:
Oon miettinyt, kun kerkeisisi käymään kaupassa, niin laittaisi teipin/kalvon suodattamaan väriä ledin pääle, onko kukaan kokeillut?
Mutta ainakin on yks iso plussa ledeissä, että ei tartte muksuille jankuttaa, kuluu sähköä. Senkun leikkikööt valoilla nytten. :D
tapani pokkinen:
Olen vähän ihmetellyt tuota intoa noihin ledeihin. Sama juttu miksi ihmeessä meidän ilmastossa pitää välttämättä saada joka paikkaa ns pitkäikälamput ???
Silloin kun autossa/vaunussa tarvisee sähkövaloa, tarvitsee yleensä lämmitystäkin. Tavallisten lamppujen (hukkaenergia) teho menee suoraan kulkimen lämmitykseen, samoin näin pakkaspäivänä,-20, oikein sopivasti myös kotona.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: tapani pokkinen - 7.02.2011 kello on 14:42 ---Silloin kun autossa/vaunussa tarvisee sähkövaloa, tarvitsee yleensä lämmitystäkin. Tavallisten lamppujen (hukkaenergia) teho menee suoraan kulkimen lämmitykseen, samoin näin pakkaspäivänä,-20, oikein sopivasti myös kotona.
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se on jos ollaan roikan päässä, muulloin onkin sitten aivan eri juttu ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta