rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ledit  (Luettu 67219 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ledit
« Vastaus #225 : 29.07.2013 kello on 00:56 »
Näitäkö sitten kannattaisi laittaa ledlamppujen eteen ettei tulisi ylijännitettä ?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:28
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Ledit
« Vastaus #226 : 29.07.2013 kello on 11:29 »
Öö... Miksi? ??? Meinaan nuo LED:it kyllä kestää tuon akun napajännitteen vaihtelut ihan hyvin, mitä välillä akku puskee itsenään lähes tyhjänä vs. laturi pukkaa sitä täyteen 8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ledit
« Vastaus #227 : 29.07.2013 kello on 12:09 »
Mulla olisi tuollainen joutavana kun ostin niitä talvella keittiöön kaksi .
Nyt kun ukkonen särkin toisesta muuntajan se joutaisi autoon mutta kestääkö nämä auton jänniteheittelyt .
Enkä ole vielä keksinyty mistään näihin liittimiä kun sitä joutuis autossa katkomaan .
Tosi hienon tunnelmavalaistukse n näillä ainakin keittiöön saa kun on niin paljon vaihtoehtoja väreissä ja sävyissä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:28
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Ledit
« Vastaus #228 : 29.07.2013 kello on 12:13 »
Nou hätä. Itsellä on yksi samanlainen olkkarissa ja tuolle kyllä kelpaa about mikä tahansa 12V DC-muhentaja sitä syöttämään. Itselläkin kun se nauhan mukana tullut napsahti about heti kättelyssä, niin laitoin uuden n. 10x tehokkaamman ja sillä on menty. Eli jos et uutta muuntajaa tuohon hommaa, niin ihan huoletta voit sen vaikka autoonkin nakata Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Ledit
« Vastaus #229 : 29.07.2013 kello on 12:16 »
Mulla olisi tuollainen joutavana kun ostin niitä talvella keittiöön kaksi .
Nyt kun ukkonen särkin toisesta muuntajan se joutaisi autoon mutta kestääkö nämä auton jänniteheittelyt .
Enkä ole vielä keksinyty mistään näihin liittimiä kun sitä joutuis autossa katkomaan .
Tosi hienon tunnelmavalaistukse n näillä ainakin keittiöön saa kun on niin paljon vaihtoehtoja väreissä ja sävyissä.

Minulla on tuommoista nauhaa vedettynä markiisin alle ja on pelannut jo toista vuotta moitteettomasti..vä rit vaihdetaan tunnelman mukaan mm. jouluna punaiset..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ledit
« Vastaus #230 : 29.07.2013 kello on 13:50 »
tässä nauhassa on neljä napaa katkaisukohdassaan
millä olette tehneet liitoksia ja jatkoja ku pitäisi kaappien kohdalla katkoa lednauhaa

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:28
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Ledit
« Vastaus #231 : 29.07.2013 kello on 14:03 »
No just siitä katkasukohdasta nauha katki ja pätkät ohkasta johtoa tilalle. Tässä tapauksessa siis 4 pätkää tai 4-napaista johtoa. Esim. lattakaapeli on ihan toimivaa tavaraa 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:51
Vs: Ledit
« Vastaus #232 : 29.07.2013 kello on 15:01 »
Minulla on tuommoista nauhaa vedettynä markiisin alle ja on pelannut jo toista vuotta moitteettomasti..vä rit vaihdetaan tunnelman mukaan mm. jouluna punaiset..
Täällä ja 3m valkoista nauhaa kaukosäädin/himmentimen kera..

Ja nyt on Thule apinoinu idean  :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 18:25
Vs: Ledit
« Vastaus #233 : 21.08.2013 kello on 19:22 »
On ihan pakko kirjoittaa tänne, vaikka ei ehkä kuuluisi tähän.
Laitoin eilen vaunun ulkovalaisimeen ledit, kun huomasin, että polttimot olivat rikki. Kävin paikallisessa autotarvikeliikkees sä ostamassa. Innostuin niin, että rupesin katsomaan, mitä maksaisivat ledlamput meidän kylpyhuoneeseen (6x20W halogeenit). Samaisessa liikkeessä n. 15€/kpl, jää ostamatta.
OK, eBaystä tilasin suurinpiirtein vastaavat, ja tulevat itäisestä naapuri-naapuri-maasta yht 6 kpl 12,70€, sisältäen postikulut.
Ei ole kummallista, jos ei kauppa Suomessa käy. Jos tavara tulee 10 välikäden kautta ja jokainen laittaa prosentin (= 2x ostohinta) myyntihinnaksi, niin tottakai loppuasiakas joutuu pulittamaan korkean hinnan.
Toinen juttu. Olin tilaamassa pienen osan vaunuun, olisi maksanut 39€, mutta kauppias halusi toimituskulut vielä 15€, joten ei tullut kauppoja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Ledit
« Vastaus #234 : 22.08.2013 kello on 08:17 »
Nii, sen toimituskulun kyllä määrää posti, matkahuolto ,kuriiripalvelu jne. Ei 39€:n osassa voi olla niin iso kate kenelläkään että lähetyksen voi antaa kaupanpäälle.....
Kun katselee eri osien hintoja eri paikoissa ne on  aika liki toisiaan (suomessa ainakin) . Tuossa erästä 45-50€:n arvoista vaunutarviketta katselin, maksoi saksassa, englannissa ja suomessa aika samat, postikuluja otti jokainen tietenkin. Kävin ostamassa sen osan www.helsinkicaravan .fi , hinta oli samoissa ympyröissä , postikulut vältin kun hain itse ja tuin samalla kotimaista työvoimaa ja liikettä. Se tulee pää vetävän käteen kun kaikki tilaa DX:stä kiinasta 100 samanlaista esinettä saadakseen 10 ehjää  ???. Kohta ei täällä ole kellään töitä eikä yhtään palvelevaa kauppaa  :(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.09.2016 kello on 18:24
Vs: Ledit
« Vastaus #235 : 22.08.2013 kello on 08:32 »
Kohta ei täällä ole kellään töitä eikä yhtään palvelevaa kauppaa  :(

[offtopic]

Tässähän ei kellään muulla kuin kauppiailla ole peiliinkatsomisen paikka. Jos saman saa ulkomailta halvemmalla, niin tottakai se sieltä hankitaan.

[/offtopic]

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Ledit
« Vastaus #236 : 22.08.2013 kello on 08:39 »
Se on ihan jokaisen oma valinta  :P

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
Vs: Ledit
« Vastaus #237 : 22.08.2013 kello on 09:08 »
Kohta ei täällä ole kellään töitä eikä yhtään palvelevaa kauppaa  :(
[offtopic vuodatus]
Palvelevakauppa on jotenkin minulle nykyään vieras käsite, alipalkatut olenvaantöissätääll ä myyjät tietävät tuotteista sen mitä paketinkyljessä lukee riittävän isolla tekstillä. Jostain syystä olen myös niin vaikea asiakas, että usein tuote menee tilaukseen ja asuinpaikan ollessa kauempana kaupunkikeskittymis tä, tilaaminen tarkottaa siis sitä, että tilaan tuotteen itse vähemmillä väliportailla suoraan kotiovelle. Liian usein kauppaan tilaamisella on jääny tuote peräti saamati tai aiheuttanut muuta päänvaivaa, kun on pitäny sopimuksista huolimati soitella perään että joko. Puhumattakaan ajokilometreistä, tiedän kyllä että kaikki varastot pidetään minimissä nykyään, mutta joku tolkku pitäisi olla toimitusajoissa ja siinä mitä on sovittu. Eikä siitä niin kauaa ole kun tietyissä kaupoissa olit yksityisasiakkaana B ryhmää, ei kiinnosta ketään, vaikka ostit tuotteet ilman firmojen alennuksia. Kyllä siinä yksi jos toinenkin jaloillaan äänestää ja turha on perään huudella. Valitettavasti en enää muista sitä tutkimusta missä suoraan kerrottiin montako asiakasta kauppa menettää yhdellä pettyneellä asiakkaalla, noh jokatapauksessa nykyään kun google kertoo "kaiken",  luku on varmasti paljon suurempi. Toki positiivisessa mielessä myös postitiiviset kokemukset menee toki eteenpän nekin. Pitkälti kauppiaat on kaivanu ihan itse omaa kuoppaansa.
 [/offtopic vuodatus]

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:28
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Ledit
« Vastaus #238 : 22.08.2013 kello on 09:38 »
No ehkä äärimmillään tuo kauppa on mennyt siihen että esim. prätkän ajovermeet käydään sovittamassa liikkeessä ja lopulta tavara kuitenkin tilataan netistä = se paikallinen palvelu kyllä kelpaa, mutta ei siitä olla valmiita mitään maksamaan >:D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vs: Ledit
« Vastaus #239 : 22.08.2013 kello on 10:23 »
No ehkä äärimmillään tuo kauppa on mennyt siihen että esim. prätkän ajovermeet käydään sovittamassa liikkeessä ja lopulta tavara kuitenkin tilataan netistä = se paikallinen palvelu kyllä kelpaa, mutta ei siitä olla valmiita mitään maksamaan >:D

Sama tilanne on muissakin erikoisvaateliikkei ssä. Esim nuoriso käy sovittamassa vanhojentanssipukuj a paikallisessa liikkeessä ja kun koko on selvillä, tilaavat samanlaisen nettikaupasta - saattaapi kohta olla ongelmaa, missä sovittaa ja sovittamatta tilattuun tarttee melko varmasti muutoksia ennenkuin on sopiva. Thumbd

No jokainen voi itse valita millaista palvelua haluaa ja mitä siitä maksaa - itse haen tarvitsemani ledit Vipelediltä ihan kivijalkakaupasta ja saan sitä mitä haluan - ja palvelu on erinomaista Thumb