Tekniikkakeskustelut > Valaistus
Ledit
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 4.02.2011 kello on 21:43 ---^
Siksi että pärjää pitempään vaunun omilla akuilla. Ja jossain määrin myös säästää sähköä, kun ainakin mulla vaunu on käytössä myös kotipihalla ja mökillä, jossa sähköstä maksetaan kulutuksen mukaan.
Toisaalta hyvä kommentti siksi, että jossain menee kannattavuuden raja. Nuo Ossin linkkaamat kustantaa 11,50 kpl, mutta ne on ihan eri tasoa kuin DX:n romut tai vaikkapa Jyväscaravanissa 14 eurolla myynnissä olleet (jotka vaikutti minusta varsin samanlaisilta, hintaero moninkertainen).
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on vaunussa ainoastaan yksi akku, 75Ah, ja kun me liikutaan niin silloin ollaan yleensä tolppasähkön päässä. Joten ei aihetta vaihtaa lamppuja mihinkään.
Yrjö:
Meillä tolppasähkö piuha on paremminkin varalla, että jos nestekaasu vehkeet ottaisi "pekkasen". Niin että ne virtasta säästävät ledit ym. ovat hyvinkin tarpeellisia.
Ossi66:
Ihan periaatteesta tuli mieleen, jos puhutaan ledivaloista ja niiden ominaisuuksista, ketä kiinnostaa se ettei jotakuta kiinnista ledivalot tai siihen liittyvät kokeilut ???
Jos joku aihe ei kiinnosta, ei siihen ole pakko kommentoida joka käänteessä.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 4.02.2011 kello on 23:38 ---Ihan periaatteesta tuli mieleen, jos puhutaan ledivaloista ja niiden ominaisuuksista, ketä kiinnostaa se ettei jotakuta kiinnista ledivalot tai siihen liittyvät kokeilut ???
Jos joku aihe ei kiinnosta, ei siihen ole pakko kommentoida joka käänteessä.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä minua kiinnostaa puolesta ja vastaan kommentoinnit. Tämähän on keskustelupalsta. Itselläni ei ole ainoatakaan lediä, mutta mielelläni luen mielipiteitä. Voin siten harkita paremmin omia ratkaisujani.
Jos otsikko on pelkkä "Ledit", niin puhutaan aika laajasti aiheesta.
58748:
Ite vaihdoin 10kpl 10-15w halogeenit ledeihin ja kulutus tippu radikaalisti. Vielä pitäi vaihtaa loputkin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta