rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ledit  (Luettu 66493 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Ledit
« Vastaus #15 : 4.02.2011 kello on 18:30 »
Kiinnostusta löytyy täältäkin ja en minäkään ole sähkömies :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Ledit
« Vastaus #16 : 4.02.2011 kello on 21:35 »
Jos ylijännitteen vaikutus pelottaa, kannattaa ostaa semmonen malli jossa on sisäänrakennettu led driver - niissä ledi toimii samalla tavalla riippumatta onko jännite 9V vai 16V.
G4-kantasta leddriver -malli löytyy esim Nadenexin verkkokaupasta 3000-3300K värilämmöllä. Ei oo halapa, mutta on varmasti hyvä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: Ledit
« Vastaus #17 : 4.02.2011 kello on 21:39 »
Mulla on vaunussa kaikki vielä hehkulamppuina tai loisteputkina. Miksi ne pitäisi vaihtaa? ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Ledit
« Vastaus #18 : 4.02.2011 kello on 21:43 »
^

Siksi että pärjää pitempään vaunun omilla akuilla. Ja jossain määrin myös säästää sähköä, kun ainakin mulla vaunu on käytössä myös kotipihalla ja mökillä, jossa sähköstä maksetaan kulutuksen mukaan.

Toisaalta hyvä kommentti siksi, että jossain menee kannattavuuden raja. Nuo Ossin linkkaamat kustantaa 11,50 kpl, mutta ne on ihan eri tasoa kuin DX:n romut tai vaikkapa Jyväscaravanissa 14 eurolla myynnissä olleet (jotka vaikutti minusta varsin samanlaisilta, hintaero moninkertainen).

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Ledit
« Vastaus #19 : 4.02.2011 kello on 21:54 »
Mulla on vaunussa kaikki vielä hehkulamppuina tai loisteputkina. Miksi ne pitäisi vaihtaa? ::)
  Niin on minullakin,kun ei nuo Ledin valot oikeen kiinnosta,kokeillut olen,kun teen perhoja reissussa ollessa,kurjen kaula lamppu on parempi,säilyttää värit luonnollisina,ja se on sidonnassa tärkeätä,kehukoot toiset Lediä,mutta !! ei kiitos !!!!   ;) ;) ;) 

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: Ledit
« Vastaus #20 : 4.02.2011 kello on 21:57 »
^

Siksi että pärjää pitempään vaunun omilla akuilla. Ja jossain määrin myös säästää sähköä, kun ainakin mulla vaunu on käytössä myös kotipihalla ja mökillä, jossa sähköstä maksetaan kulutuksen mukaan.

Toisaalta hyvä kommentti siksi, että jossain menee kannattavuuden raja. Nuo Ossin linkkaamat kustantaa 11,50 kpl, mutta ne on ihan eri tasoa kuin DX:n romut tai vaikkapa Jyväscaravanissa 14 eurolla myynnissä olleet (jotka vaikutti minusta varsin samanlaisilta, hintaero moninkertainen).

Mulla on vaunussa ainoastaan yksi akku, 75Ah, ja kun me liikutaan niin silloin ollaan yleensä tolppasähkön päässä. Joten ei aihetta vaihtaa lamppuja mihinkään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Ledit
« Vastaus #21 : 4.02.2011 kello on 22:08 »
  Meillä tolppasähkö piuha on paremminkin varalla, että jos nestekaasu vehkeet ottaisi "pekkasen". Niin että ne virtasta säästävät ledit ym. ovat hyvinkin tarpeellisia.
« Viimeksi muokattu: 5.02.2011 kello on 11:13 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Ledit
« Vastaus #22 : 4.02.2011 kello on 23:38 »
Ihan periaatteesta tuli mieleen, jos puhutaan ledivaloista ja niiden ominaisuuksista, ketä kiinnostaa se ettei jotakuta kiinnista ledivalot tai siihen liittyvät kokeilut ???

Jos joku aihe ei kiinnosta, ei siihen ole pakko kommentoida joka käänteessä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Ledit
« Vastaus #23 : 5.02.2011 kello on 09:49 »
Ihan periaatteesta tuli mieleen, jos puhutaan ledivaloista ja niiden ominaisuuksista, ketä kiinnostaa se ettei jotakuta kiinnista ledivalot tai siihen liittyvät kokeilut ???

Jos joku aihe ei kiinnosta, ei siihen ole pakko kommentoida joka käänteessä.
Kyllä minua kiinnostaa puolesta ja vastaan kommentoinnit. Tämähän on keskustelupalsta. Itselläni ei ole ainoatakaan lediä, mutta mielelläni luen mielipiteitä. Voin siten harkita paremmin omia ratkaisujani.
Jos otsikko on pelkkä "Ledit", niin puhutaan aika laajasti aiheesta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.06.2011 kello on 14:44
Vs: Ledit
« Vastaus #24 : 5.02.2011 kello on 10:05 »
Ite vaihdoin 10kpl 10-15w halogeenit ledeihin ja kulutus tippu radikaalisti. Vielä pitäi vaihtaa loputkin.

  • Vieras
  • Vs: Ledit
    « Vastaus #25 : 5.02.2011 kello on 10:09 »
    Sama täällä eli kiinnostaa ledit vaikken niitä hankikaan ennenkuin entiset pimenevät. Eniten odotan hinnan alenemista ja käyttökokemuksia kestosta.

    Kuten Aakku totesi, hiljaako täällä pitäisi olla ?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
    Vs: Ledit
    « Vastaus #26 : 5.02.2011 kello on 10:26 »
    Jätin kokeeksi yhteen valaisimeen toiseksi lampuksi halogeenin ja laitoin toiseksi ledin, valotehossa ei juuri eroa. Nyt molemmat on sitten ledejä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
    Vs: Ledit
    « Vastaus #27 : 5.02.2011 kello on 11:34 »
    Justiinsa Halpahallin hyllystä bongasin tommoset.
    Värilämpö 2900K ja 120 astetta. Piikit pohjassa.
    Ei ole led-driveriä, mutta ei niitä saa tuohon hintatasoon.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    Vs: Ledit
    « Vastaus #28 : 5.02.2011 kello on 12:58 »
    Vaunua tai autoa rakenteleville tiedoksi, semmosta ledinauhaa on melko kohtuulliseen hintaan tarjolla jo aika monessa paikassa. Värisävyksi suosittelen lämmintä valkoista.

    Ledinauha toimii suoraan 12 voltilla ja siitä voi tehdä valmista valonlähdettä pituusluokassa n. 5 cm-10 metriä. Viiden metrin pätkä ledinauhaa haukkaa 24 wattia.

    Ledinauhassa on valmiina liimapinta ja sen lisäksi sitä voi asentaa todennäköisesti samassa paikassa myytävään muoviprofiilin sisään.

    Suurin haaste tee-se-itse-rakentajalle on johtojen kolvaaminen ledinauhaan.

    Tuote on melko uusi. Minulla on sitä työauton tavaratilan katossa ainoana valona ollut n. puoli vuotta. Valoon ei vaikuta millään lailla se, onko auto käynnissä vai ei.

    Mainoshan tästä tuli, mutta minulla ei ole minkäänlaisia taloudellisia intressejä ledinauhaa maahantuoviin tai vähittäismyyjiin.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    Vs: Ledit
    « Vastaus #29 : 5.02.2011 kello on 15:34 »
    Mie oon vaihtanut ulkovaloa myöden asunto-osan valot ledeiksi ja tyytyväisiä ollaan oltu. Keittiössä oli semmoinen sormenpään kokoinen halogeeni bulppi joka ei edes valaissut mitään, ostin Ikeasta loisteputken viereen tuommoisen ledilistan ja nyt valoa riittää. Ohjaamon valaisimeen ostin RobinHoodista sellaisia ledilätkiä 3 kpl (tarkoitettu kait kotiin keittiön kaappien alusten alle työtasovalaisimiksi kera muuntajan) joissa piuhat valmiina, valoa tuli reilusti enempi kuin alkuperäisestä putkipolttimosta.
    « Viimeksi muokattu: 7.02.2011 kello on 15:34 »