Tekniikkakeskustelut > Valaistus
Ledit
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 4.02.2011 kello on 13:17 ---DX:n kanssa on pakko ottaa riski. vaan miten on, onko mulla vaunussa "stabilized 12V tr
ansformer" , kuten tuossa linkkaamasi ledin ostaja-arvionnissa on mainittu? Asiasta kun en hevonkukkua ymmärrä. ???
--- Lainaus päättyy ---
On.
tu dxn kommentti koskee tapausta missä 230v muuntajan takana oleva halogeeni on korvatta LEDillä (muuntaja kun antaa vaihtojännitettä tai sykkiväätasajännite ttä nlihin halogeeneihin).
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 4.02.2011 kello on 13:17 ---DX:n kanssa on pakko ottaa riski. vaan miten on, onko mulla vaunussa "stabilized 12V transformer" , kuten tuossa linkkaamasi ledin ostaja-arvionnissa on mainittu? Asiasta kun en hevonkukkua ymmärrä. ???
--- Lainaus päättyy ---
Onko?
Omassa m-autossa luulen leditikkujen polttajaksi auton/laturin jännitettä. Ja, että nuo "Home"-tuotteet siedä/sietäneet ~14V jännitettä..
Toisissa SMD-ledeissä on driver (kait?), jollon käyttöjänniteenä lukee, esim. 12-16 DC V
Esim (kallis); http://www.ultraleds.co.uk/warm-white-bulb-26w23w-p-1879.html
Jos vaunussa on "se Dometicin muhennin", niin se kait osaa normiasumiskäytössä ajaa 12 V:lla ja laturina 13.8..14.4 V riippuen akusta, sen varaustilasta jne.. Mutta jos normiakkulaturi tai esim. 20A Mascot virtalähteenä, niin mikä mahtaa olla lampun kantajännite, jos se lataa samalla akkua?
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 4.02.2011 kello on 13:58 ---Onko?
--- Lainaus päättyy ---
Siis pakko ostaa DX:stä? No ei. Mutta kama on niin halpaa että voisihan tuota kokeilla.
Voipi olla, että aloitan pienemmällä määrällä; keittiön ja vessan valot ei ole paljoa käytössä, mutta pesualtaan ja etenkin ruokailuryhmän ovat.
Niin, ja vaunun laturi-muuntajan merkkiä en muista, ongelmia kun sen kanssa ei ole ollut. Liekö ollut kumpikaan mainitsemistanne.
JPVäisänen:
Kannattaa harkita niitten jotka aikovat laittaa/vaihtaa auton (miksei myös vaunun) valot LEDeiksi että sinne akulta lähtevään 12V syöttöjohtoon hommaatte kunnon regulaattorin tai muun jännitevalvontaan tarkoitetun laitteen ettei vain siellä piirissä olevat LEDit (tai muut 12V laitteet) kärähdä,siis tämä silloin mahdollista kun akkuja ladataan ja/tai kun akut ovat täynnä (jännite saattaa ylittää LEDien/laitteiden sietämän jännitteen).Toinen vaihtoehto on reguloida jännite kunkin valaisimen ja laitteen syöttöön erikseen.
Itse sain omasta autostani 7" näytön takaa rikki kun regulointi puuttui ja akkulaturi pääsi puskemaan sinne reippahasti yli 12V jännitettä (arviolta yli 14V).Tuon jälkeen regulaattori ilmestyi pikaisesti sähköpiiriin. Tosin ei vielä kata kuin vain näytön ja digiboksin mutta korjaan asian kesällä.
ose:
Vaunussa ledit ja kun akku täyttyy niin valot alkavat välkkyä. Miten tuo regulaattori kytketään ja mistä sellaisen saa? En oo sähkömies..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta