Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Orgin baari

<< < (9/1903) > >>

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  9.01.2011     kello on 19:21 --- Tässä olutta lipitellessä olen etsiskellyt karttaplotteria veneeseen, hiton kalliita vaan ovat. Kunnollisesta, jossa on vain 5 tuuman näyttö, joutuu karttoineen maksamaan äkkiä 800-900 euroa. Ei haluaisi laittaa niin paljoa. Mulla vaan on veneen kojelauta niin ahdas ja säältä suojaamaton, että miniläppäri ei ole hyvä ratkaisu yhtään.

--- Lainaus päättyy ---

Kerro jos löydät hyvän. Olen kokeillut läppärillä, mutta ei tahdo näytössä riittää kirkkaus, ainakaan vanhemmissa minkä viitsisi viedä vesille kärsimään.
Garminilla on hienoja vehkeitä, niissä on jokin taustaheijastustekn iikka, joka käyttää auringonvaloa hyväksi näytössä. Mutta ne hinnat.
Oletko tútkaillut noita Dealextreme tyyppisiä kauppoja?

Alan:
^

En uskalla sortua halpatavaraan tässä kohtaa.

Mutta luotettavat Eu-alueen kaupat pitää kattella läpi. Jos hintaero on olennainen pitää tilata sellaisesta. Kartat nyt yleensä joutuu hommaamaan Suomesta, muttei välttämättä, niissäkin kirjo on melkoinen. Jossakin kuuluu jopa hintaan, kuten Raymarinessa. Garminiin taas saisi aika huikeita karttoja...

Uuteen teknologiaan kannattaa aina suhtautua ennakkoluulottomast i (eikä ainakaan kannata tyrmätä ilman kokemusta...). Mulla suurempi haaste on oppia mereltä järvelle ja hitaasta veneestä nopeaan, mutta eiköhän tuo onnistu, varsinkin tuo ensimmäinen noin päin.

Kare:
Terve!

Tekniikka on kivaa, ja kuka haluaapi, saa sitä käyttää  :D.

Ittellä on aina veneillessä paperikartta auki oikeasta kohdasta ja oikein päin, kotivesilläkin.

Pimeässä veneily on oikeastaan aika hauskaakin ja haastavaa, sitä tuli aikoinaan paljonkin harrastettua, ei pimeässä ole mörköjä ;D

Edit: l lisätty

Weicco:
http://www.youtube.com/watch?v=dm2r9NJie0c

Alan:
Hitto, kun tämä lainaus ei toimi... no toki on mullakin paperikartat hankittuna ja mukana.

Vaan niitä ei mun veneessä pysty niin helposti seuraamaan kuin plotteria, ei sovi karttapöytää tuollaiseen pikkukiuluun.

Pimeessä tuli liikuttua kajakilla viime kesänä monesti, eipä unohdu koskaan, kun monena iltana oli vielä puolen yön jälkeen +25 C. Alkuun ei ollut valoa mukana, jolloin piti aika huolella kattoa, missä kohtaa lähtee ylittämään vilkasliikenteistä lahtea kotirantaan päästäkseen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View