Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Orgin baari
Alan:
Kehuin eilen työkaverille saaneeni Saksasta pari laatikkoa olutta.
No tänään se kysyi, jotta onko mäyräkoira juotu. Tuumasin, että ei ollut mäyräkoira, vaan kunnon hurtta (=24 tlk) ja vielä kaksin kappalein. No tänään korkkasin toisen, eli Warsteiner-laatikon ja kolmatta tölkkiä tässä pelmenejä keitellessäni tissutan.
Pelmenit lisään muuten sinkkiämpärien ja arinakivien lisäksi merkittäväksi venäläiseksi tuotteeksi - Prisman pakastealtaasta saatavat ovat tosin suomalaista alkuperää. Venäjällä en ole niitä syönyt, mutta Riiassa olen! Vanhassa kaupungissa on kaksikin Pelmeni XL -nimistä ruokapaikkaa, joissa hinta-laatu on kohdallaan.
vesako:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 25.01.2011 kello on 20:17 ---Kehuin eilen työkaverille saaneeni Saksasta pari laatikkoa olutta.
No tänään se kysyi, jotta onko mäyräkoira juotu. Tuumasin, että ei ollut mäyräkoira, vaan kunnon hurtta (=24 tlk) ja vielä kaksin kappalein. No tänään korkkasin toisen, eli Warsteiner-laatikon ja kolmatta tölkkiä tässä pelmenejä keitellessäni tissutan.
Pelmenit lisään muuten sinkkiämpärien ja arinakivien lisäksi merkittäväksi venäläiseksi tuotteeksi - Prisman pakastealtaasta saatavat ovat tosin suomalaista alkuperää. Venäjällä en ole niitä syönyt, mutta Riiassa olen! Vanhassa kaupungissa on kaksikin Pelmeni XL -nimistä ruokapaikkaa, joissa hinta-laatu on kohdallaan.
--- Lainaus päättyy ---
Pelmenit???
Pahoittelen tietämättömyyttäni, mutta
mitä ne on.
Alan:
Siperian ravioleja. Kannattaa keittää miedossa lihaliemessä, murskattu valkosipulin kynsi sekaan. Tarjotaan juustoraasteen ja oluen kanssa.
vesako:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 25.01.2011 kello on 20:28 ---Siperian ravioleja. Kannattaa keittää miedossa lihaliemessä, murskattu valkosipulin kynsi sekaan. Tarjotaan juustoraasteen ja oluen kanssa.
--- Lainaus päättyy ---
Kuulostaa herkulliselta.
Laitappa ohje tuonne ruokakomeroon.
Saadaan muutkin herkutella.
Arska:
Olen niitä joskus ostannu Viipurista jossa ne on irtomyynnissä ja pakasteena.Ravintol oissa en niihin ole törmännyt,.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta