Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Pää pystyyn eläkelläiset.

<< < (12/19) > >>

jorma:
Joopa joo. Tahtopa sitä tai ei,näin tässä vaan on käynyt, että vaimon kanssa tuli yhtäjaksoista työtä yhteensä 84vuotta plus useat kesätyö jaksot päälle.Olen maksanut kahdelle työntekijälle palkkaa, he olivat palkkansa ansainneet, kuin ilmeisesti kaikki muutkin maksut olivat tarpeellisia, kerta hyvinvointivaltioss a eletään.Se että jakaantuu nämä seurannaismaksut oikein voidaan kai olla montaakin mieltä.Eniten kuitenkin olen työstä nauttinut, kun olen saanut tehdä hikipäässä toiselle työtä.Se että on saanut olla suht koht terveenä tuon työuran ajan voi olla enempi kuin kiitollinen, koska se ei ole ollut kaikkien etuoikeus.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: moon -  4.02.2011     kello on 21:06 ---Sepä... eläke alkoi kertyä 23vuotiaana.

--- Lainaus päättyy ---

Joo, tuo on hiukkasen ärsyttävää. Tai tarkemmin se, että joutui maksamaan pienestä palkasta eläkemaksuja vaikka eläkettä ei kertynyt >:(

nm. 14 vuotiaana eka (viikonloppu+kesä)duunipaikka Elannon leipätehtaalla.

mjo33400:
Viimeiset 28 vuotta tein töitä, jossa ei ollut koskaan ollut kiire kotiin, mutta aamulla aina kiiire töihin. Ei siis mitään tressiä. Oli kutsumusammatti. Tiedän, että tällä foorumilla on yksi joka tekee samaa työtä, mutta en tiedä onko se hänelle samanmoinen tunne.

joo o:

--- Lainaus käyttäjältä: JEE -  4.02.2011     kello on 21:52 --- ,mukana on sirukortti  joka annetaan lääkärille  joka laittaa sen koneeseensa ja  heti  näytölle ilmestyy epikriisi ,eli kaikki siihenastiset  potilastiedot. Tämän jälkeen potilas tutkitaan ja jos lääkäri määrää lääkettä  hän kirjoittaa kaiken koneelleen saman tien ja tallettaa tiedon kortille. Jos potilas ohjattava jatkotutkimuksiin erikoislääkärille ,hän tekee siinä samassa ajanvarauksen ja potilas  menee kortin kanssa edelleen kunnes asia selviää ja kortti on aina mukana ,mistä seuraava porras näkee  mitä edellä on tehty.
Myös apteekkiin mennään kortin kanssa jossa kortti työnnetään jälleen koneeseen ja henkilölkunta antaa potilaalle maksuttomat lääkkeet.
 Tämä oli jotain ennenkuulumatonta. Näinhän se pitäisi täälläkin olla ,eikös vaan ;D ;D ;D  

--- Lainaus päättyy ---
Suomessa saa kyllä ihmetellä kun ei edes tietokoneella vielä kulje potilastiedot (2009) esim. terveyskeskuksen ja sairaalan välillä. Ei edes samassa hoitopiirissä? Jos minulla ei olisi ollut sairauskertomuksian i paperilla (noin tuuman nippu kansiossa) mukana niin lääkäri minkä vastaanotolla olin, (vielä samassa kaupungissa) käyntini olisi ollut täysin turha.
Siitä hän sitten kopiokoneella otti itselleen, muiden lääkärien lausuntoja. Näi Suomessa.

perho-ukko:
  Kun aikoinaan oli ne yritys-ryppäät,kun pojat lähti töistä,homma jatkui aamuyölle,auto täyteen tavaraa, ja liikenteeseen jakamaan tuotteita maailmalle!!  Olin kerran niin väsynyt,että ajaessa heräsin omituiseen ääneen,pakettiauto ryysti sillan kaiteeseen!! Sen jälkeen en enää uskaltanut yöllä ajella tavaraa maailmalle,palkkasin kuskin !!! Että mitenkä se " Matti Esko lauloi,""moni saa puuronsa vähemmällä "" !!   ;) ;) ;D ;D 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View