rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Suomen kaupungit vaanarin matkakohteina  (Luettu 12462 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:05
  • Häme
Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkakohteina
« Vastaus #15 : 2.02.2011 kello on 14:30 »
Monissa kaupungeissa on vuosien varrella "puskaperkissa" yötä vietetty. Jokusia kaupunkeja on minne mennään joka kesä muutamaksi päiväksi nautiskelemaan kesäkaupungin tunnelmasta. Meille suosituimmaksi tulleita kaupunkeja on Hanko, Kotka, Naantali, Uusikaupunki, Rauma, Lappeenranta ja Savonlinna. Kaikissa on pieni tiivis keskusta ja paljon katseltavaa kävelymatkan päässä toisistaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Matkailuvaunusta vaihto autoon mietityttää
« Vastaus #16 : 2.02.2011 kello on 14:36 »
      Enkä minä mene "enää" Raumalle. Kerran parkkeerasin Nalle-Sisu kulkimeni kaupungilla parkkipaikalle. Ajattelin että nukumme tässä kun on jo myöhä. Sen kun pääsin pitkälleni, koputteli poliisit ikkunaan ja kehoittivat poistumaan, ettei tähän saa leiriytyä. Kerroin etten leiriydy, vaan nukumme tässä sisällä autossa. Ehdotin että minä lähden, kun käytte tarkistamassa samalla alueella olevista kuorma-autoista, ettei siellä sisällä nuku kukaan leiriytymällä. No heidän otsaan alkoi ponnahtelemaan suonia koholle, joten minun oli lähdettävä. Ajelin Poriin päin niin pitkästi että Rauman raja ohitettiin, ja ei kun levikkeelle "leiriytymään".  :'(
      Jos Vanhaa Raumaa ei olisi, niin en sinne päin suunnistaisi, korkeintaan kävisin tekemässä ison pas... poliisi aseman rappusille.  ;)

Taitaa olla sen verran aikaa tuosta kulunut, ettei Rauman laitoksella ole enää yhtään silloista konstaapelia virassa.

Rauman merimuseo on kompakti ja mielenkiintoinen. Kannattaa käydä. Terveisiä kaskisukeltaja Wikholmille.

  • Vieras
  • Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #17 : 2.02.2011 kello on 18:30 »
    Tarkoittanet Rauhalahtea? Toimii ja valittiin juuri vuoden alueeksi? Kai?

    Meni puurot ja vellit sekaisin.

    Olin Kuopiossa mutta muistelin Mikkelin
    lähellä olevaa aluetta.

    Siinä oli muutaman kilometrin päässä lammen
    rannalla pieni leirintä-alue, joskus 30 v sitten.

    Edittiä peliin ???
    Vastasin kyllä tuolla kotimaan matkailuosiossa
    kohdassa suomen kaupunkien jotain... ???

    Lisää edittiä. :D Pitääkin muuttaa myös otsikkoa. :D

    No, Jonain päivänä onnistun kerralla.
    « Viimeksi muokattu: 2.02.2011 kello on 18:47 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #18 : 2.02.2011 kello on 22:05 »
    Meni puurot ja vellit sekaisin.

    Olin Kuopiossa mutta muistelin Mikkelin
    lähellä olevaa aluetta.

    Siinä oli muutaman kilometrin päässä lammen
    rannalla pieni leirintä-alue, joskus 30 v sitten.


    Edittiä peliin ???
    Vastasin kyllä tuolla kotimaan matkailuosiossa
    kohdassa suomen kaupunkien jotain... ???

    Lisää edittiä. :D Pitääkin muuttaa myös otsikkoa. :D

    No, Jonain päivänä onnistun kerralla.

    Olikohan sen nimi Urpola, tjsp. Minäkin siellä olen yöpynyt. Se oli sellaista aikaa, että työmatkalla piti itse maksaa päivärahasta asuminen. No, kesällä oltiin tietenkin leirintäalueilla teltassa. Niin että joitakin alueita on tullut sitäkin kautta tutuiksi.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
    Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #19 : 4.02.2011 kello on 20:14 »
    Kesällä 1983 olin Mikkelissä ...leirintäalueella kaupungista katsoen lahden takana.  lähellä kaupunkia, olisikohan ollut Rauhaniemi?

  • Vieras
  • Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #20 : 4.02.2011 kello on 20:36 »
    Olikohan sen nimi Urpola, tjsp. Minäkin siellä olen yöpynyt. Se oli sellaista aikaa, että työmatkalla piti itse maksaa päivärahasta asuminen. No, kesällä oltiin tietenkin leirintäalueilla teltassa. Niin että joitakin alueita on tullut sitäkin kautta tutuiksi.

    Katselin tuossa karttoja kyllä siellä
    Urpolanlampi on. Siellä oltiin semmoisessa
    pienessä mökissä.

    Päivällä käytiin torilla ja muutenkin tutustuttiin
    kaupunkiin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #21 : 4.02.2011 kello on 21:05 »
    Katselin tuossa karttoja kyllä siellä
    Urpolanlampi on. Siellä oltiin semmoisessa
    pienessä mökissä.

    Päivällä käytiin torilla ja muutenkin tutustuttiin
    kaupunkiin.
    :D  :D

  • Vieras
  • Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #22 : 4.02.2011 kello on 23:09 »
    Kesällä 1983 olin Mikkelissä ...leirintäalueella kaupungista katsoen lahden takana.  lähellä kaupunkia, olisikohan ollut Rauhaniemi?

    Rauhaniemessä taisi olla hotelli, mistä sitten tuli pakolaiskeskus? On se kait siellä edelleen?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
    Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #23 : 4.02.2011 kello on 23:21 »
    Rauhaniemessä taisi olla hotelli, mistä sitten tuli pakolaiskeskus? On se kait siellä edelleen?
    Joo, siinä tienvarressa leirintäalueelle mennessä taisi olla motelli, tai hotelli, ei kuitenkaan mikään näyttävä hotelli,  mutta leirintäalueen rinteen yläosassa oli entinen tanssilava, siis sellainen 8-kulmainen... tai sentyyppinen rakennus. Taisi olla leirintäalueen huoltotiloja osa siinä yhteydessä. Muistan tuon paikan, kun mein nuorimmainen käveli siellä ensimmäistä kertaa elämässään.  :)

  • Vieras
  • Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #24 : 4.02.2011 kello on 23:28 »
    Joo, siinä tienvarressa leirintäalueelle mennessä taisi olla motelli, tai hotelli, ei kuitenkaan mikään näyttävä hotelli,  mutta leirintäalueen rinteen yläosassa oli entinen tanssilava, siis sellainen 8-kulmainen... tai sentyyppinen rakennus. Taisi olla leirintäalueen huoltotiloja osa siinä yhteydessä. Muistan tuon paikan, kun mein nuorimmainen käveli siellä ensimmäistä kertaa elämässään.  :)
    Ethän vaan sekoita Pistohiekkaan? Siellä oli/on ennen leirialuetta vas. puolella tietä kulmikas tanssilava, monta kertaa tanssittu. Ei löytynyt enää edes netistä sitä Mikkeli- Pistohiekka tien varrella olevaa ex. hotellia hienolla paikalla muutama km Mikkelin jälkeen.
    « Viimeksi muokattu: 4.02.2011 kello on 23:34 »

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
    Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkakohteina
    « Vastaus #25 : 4.02.2011 kello on 23:33 »
    Eikös Helsinki kiinnosta ketään lomakaupunkina.  Metrolla Rastilasta parilla eurolla keskustaan. Ja nähtävää riittää.
     Itse täällä ikäni asuneena löydän joka kesä täältä jotain uutta, mitä ei ole tullut nähtyä.

    Ja helsinkiläiset on mukavia. Tervetuloa.

  • Vieras
  • Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkakohteina
    « Vastaus #26 : 4.02.2011 kello on 23:39 »
    Eikös Helsinki kiinnosta ketään lomakaupunkina.  Metrolla Rastilasta parilla eurolla keskustaan. Ja nähtävää riittää.
     Itse täällä ikäni asuneena löydän joka kesä täältä jotain uutta, mitä ei ole tullut nähtyä.

    Ja helsinkiläiset on mukavia. Tervetuloa.
    Kyllä Helsinki lienee edelleen Suomen ykkönen vierailijoiden määrässä, joten kyllä kiinnostaa. Ei tosin minua kun olen joutunut siellä joskus n. 6 v asumaan. Oli v- mäiset syys-talvituulet mereltä ja muutenkin paikka ilman omaa identiteettiä. Kertoo enemmän minusta kuin Hgistä. Kun muutimme sieltä Tampereelle, niin oli kuin "kotiin olisi tullut". Manseen kaipaan vieläkin yli 30 v jälkeen ja siellä tulee vierailtua 2-3 krt/v.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:52
    Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #27 : 4.02.2011 kello on 23:52 »
    Ethän vaan sekoita Pistohiekkaan? Siellä oli/on ennen leirialuetta vas. puolella tietä kulmikas tanssilava, monta kertaa tanssittu. Ei löytynyt enää edes netistä sitä Mikkeli- Pistohiekka tien varrella olevaa ex. hotellia hienolla paikalla muutama km Mikkelin jälkeen.

    Enpä usko, Puumalan Pistohiekan kyllä tiedän. ...ja muistelen että tällä Mikkelissä olevalla alueella oli uskonnollisuuteen viittaava nimi, siis kuten Rauhaniemi voisi olla... -70 luvulla oli leirintäalueita joille ei laillisesti vihkimättömillä (syntisillä!!!) avoparilla ollut asiaa... ;)

  • Vieras
  • Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #28 : 5.02.2011 kello on 00:05 »

    Enpä usko, Puumalan Pistohiekan kyllä tiedän. ...ja muistelen että tällä Mikkelissä olevalla alueella oli uskonnollisuuteen viittaava nimi, siis kuten Rauhaniemi voisi olla... -70 luvulla oli leirintäalueita joille ei laillisesti vihkimättömillä (syntisillä!!!) avoparilla ollut asiaa... ;)
    Taitaa olla kyseessä tuo Rauhalahti, 5km Mikkelistä pistohiekalle päin. Lavaa vielä etsitään, vai mennäänkö nukkumaan?

    http://www.mikkelintyottomat.fi/blogi/2010/04/14/11

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:05
    • Häme
    Vs: Suomen kaupungit vaanarin matkailukohteina
    « Vastaus #29 : 5.02.2011 kello on 00:43 »
    Taitaa olla kyseessä tuo Rauhalahti, 5km Mikkelistä pistohiekalle päin. Lavaa vielä etsitään, vai mennäänkö nukkumaan?

    http://www.mikkelintyottomat.fi/blogi/2010/04/14/11

    Mikkelin työttömät menivät Kylpylähotelli Rauhalahteen Kuopioon.
    http://www.rauhalahti.fi/fi/rauhalahti/ota-yhteytta-1/yhteystiedot-2/ajo-ohje