Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa

Minne talvella ?

(1/10) > >>

JJJ:
Aloitetaanpas tälläinen aihe kun ei kertakaikkiaan keksi mihin tuota jäistä koteloa lähtisi hinaamaan..

Tää karavaanariura ei ole oikein alkanut vieläkään. Reissut tekemättä ja vaunu makaa pihassa. Mietin vaan, että mihin sitä talvella voisi mennä reissaamaan. Leirintäalueet suurimmaksi osaksi kiinni. Puskaparkitkaan eivät oikein kiinnosta kun ei ole mitään touhuttavaa, ja lumitilannekin sellainen ettei taida tulla sienestämisestäkään mitään. Laskettelukeskukset eivät kiinnosta. En edes tiedä miten päin ne sukset jalkaan tungetaan. Murtsikkaintokin tapettiin jo 30 vuotta sitten yli-innokkaan liikuntaopettajan toimesta. Suksille, satoi tai paistoi.
Keskisen ostoshelvettiäkään ei kannata ehdottaa. Kirjallinen sopimus vaimokkeen kanssa ettei mun tartte mihinkään kauppaan mennä, paitsi auto-/moottoripyörä- tai rautakauppa.
Olen kuitenkin jonkin mittapuun mukaan luontoihminen ja pidän/pidämme luonnossa liikkumisesta, mutta täältä pk-seudulta ei oikein viikonlopun aikana ehdi mihinkään.

Mihinkäs te muut raahaatte vaunujanne/autojanne keskellä talvea ?

Alan:
^

Ansiokkaasti listasit syyt, miksi mulla seisoo vaunu talvet.

Tuohon voin lisätä nelivetoisen vetoauton puutteen sekä sen, että mökille mulla ei ole toivoakaan siitä syystä saada vaunua talvella.

Vaan kevväämmällä tiet sulaa ja paikat aukeaa. Sitten on hyvä.

ose:
Olemme käyneet milloin missäkin, Paljakassa kaverien luona, pikkujouluissa jne. Käytössä on ollut vain etuvetoinen vetoauto ja hyvin on päästy. Kun on kunnon nastat alla voi ajaa melkoisikakin mäkiä  ylös ja alas malttia vain kaasunkäyttöön ja tarvittaessa hieman vauhtia edellisestä mäestä. Vaunussa on hyvin tarennut. Vasta tultiin alueelta, vaunu oli pari tuntia lämpeämässä kun oltiin ostoksilla ja syömässä lähistöllä, 20 oli lämmintä kun tultiin vaunulle takaisin. Laskettelukeskuksis sa ei ole laskettelupakkoa...

Alan:
^

Sinä kun asut täällä tasasella (millä kulmilla minä olen nyt uutta vuotta viettämässä).

Kotipuolessa pääsisin 150 metriä pihasta kun tyssäisi melkoisella varmuudella risteyksen jälkeiseen ylämäkeen.

ose:
Kyllä tuolla yläkainuussa oli melkoisia mäkiä. Ainut missä olen jäänyt kiinni on tasainen kotipiha keväällä ja melkein tasainen leirialue jossa oli paljon lunta, siitääkin lähti peruuttamalla ensin vähän ylämäkeen ja antoi mennä sitten melkein tyhjäkäynnillä. Ketjut on kontissa, niillä varmaan pääsee jyrkempiäkin mäkiä. Vaunu on tällä hetkellä kausipaikalla Raahessa, helmikuussa on tarkoitu käydä tienpäällä sen kanssa etelä-suomessa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View