rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Rengas rikko.  (Luettu 40550 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:44
Vs: Rengas rikko.
« Vastaus #75 : 26.08.2016 kello on 20:41 »
nämä kaikki ovat kuluvia osia joiden arvo on käytännössä nolla, käyttö arvoa niillä on ehjänä. ottaisitko harri1 itse jotkut käytetyt tilalle vakuutusyhtiön piikkiin vai laitatko omaan piikkiin uudet?

  • Vieras
  • Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #76 : 26.08.2016 kello on 21:55 »
    nämä kaikki ovat kuluvia osia joiden arvo on käytännössä nolla, käyttö arvoa niillä on ehjänä. ottaisitko harri1 itse jotkut käytetyt tilalle vakuutusyhtiön piikkiin vai laitatko omaan piikkiin uudet?

    Niin, mielestäni kyseisessä tapauksessa vaikka osat ovat käytettyjä, auto on kuitenkin tieliikennelain mukaisessa kunnossa. Kyllä toimivien osien, vaikkakin käytettyjen arvo on enemmän kuin nolla. Näin ajattelen tästä asiasta.
    Käytettyjähän ovat myös vastaavalla tavalla myös ne jotka vakuutusyhtiön on luvannut korvata, näin ymmärrän..... :-\

    Vastaus lysymykseesi: Maksaisin käytettyjen osien "päivän arvon" ja uusien osien rahallisen erotuksen. Tällaiseen ratkaisuun minä pyrkisin vakuutusyhtiön kanssa, jos vain mahdollista. Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:44
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #77 : 26.08.2016 kello on 22:49 »
    mikä on päivän arvo? esim 5v vanhalle kaasuiskunvaimentim elle? uusi maksaa noin 40e? se on hyvä että kyseenalaistetaan vakuutusyhtiöiden toiminta korvaus perusteissa, mutta ei se ole hyvä että jokainen korvaus peruste kyseenalaistetaan.

  • Vieras
  • Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #78 : 26.08.2016 kello on 23:16 »
    mikä on päivän arvo? esim 5v vanhalle kaasuiskunvaimentim elle? uusi maksaa noin 40e? se on hyvä että kyseenalaistetaan vakuutusyhtiöiden toiminta korvaus perusteissa, mutta ei se ole hyvä että jokainen korvaus peruste kyseenalaistetaan.

    Niinpä. Jokainen yksilö meistä on erilainen. Henkilökohtainen mielipiteeni on se että jokainen asia on tarvittaessa lisäselvitettävä. Näin toimien ei jälkeen päin tarvitse jossitella / ajatella asiaa kummankaan osapuolen, vaan asialle voi laittaa pisteen. Kyseessä ei siis ole jokaisen asian kyseenalaistaminen kuten kannanotossasi ilmaiset.

    Näitä tietämättömyys asioita on media muutoinkin "pullollaan." On ihmisiä jotka eivät kyseenlaista mitään. Jälkeen päin "itketään / harmitellaan" kuinka ollaan tietämättömiä. Kun katsoo peiliin, selviää pääsääntöisesti aina syy tietämättömyyteen.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #79 : 27.08.2016 kello on 08:59 »
    Tulee mieleen hyttysen nussiminen. Anteeksi....

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #80 : 27.08.2016 kello on 09:10 »
    Onneksi selvisi materiaalivahingoin . Toivottavasti kasko korvaa vahingot.

    Se on kamala tunne kun rengas vaunusta räjähtää. Yksiakselisella on tekeminen vähissä, minullakin kerran yhden soliferin rengas räjähti ja samantien vaunu oli menossa poikittain maantielle. Silloin selvisi pienin vammoin, ainoastaa lokasuojan koristelista tippui.
    Korvasiko kasko vahinkoa? Kiinnostaa. Tai toisaalta minun osakasko ei taida korvata  Thumbd

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #81 : 27.08.2016 kello on 09:13 »
    Tämä ei liity renkan rikkoutumiseen, mutta vakuutukseen.

    Mulla kun särkyi tuntemattomasta syystä ajovalon umpio ja ajattelin kaskon (lasivakuutus, vain tuulilasi) korvaavan sen. Vakuutusyhtiöstä kerrottiin, että jos se on itsestään hajonnut, niin ei korvausta. Mutta mahdollisen kiven iskemä korvataan törmäysvakuutuksest a. Ja tämän korvauksen olisin saanut sen enempää tutkimatta syytä.
    Siis ritsa kouraan ja... ;)

  • Vieras
  • Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #82 : 27.08.2016 kello on 09:57 »
    Korvasiko kasko vahinkoa? Kiinnostaa. Tai toisaalta minun osakasko ei taida korvata  Thumbd

    Päätös tuli. Korvataan kaikki paitsi iskunvaimenninta, rengasta ja käsijarrun vaijeria. On todella iso savotta edessä, pitänee lähtee neuvottelemaan korjausaikataulusta .



    Korjattu virheellinen lainaus, jossa väärä kirjoitusajankohta. Käytetään foorumin lainaus-toimintoa.
    - Alan
    « Viimeksi muokattu: 7.10.2016 kello on 15:13 »

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #83 : 27.08.2016 kello on 12:03 »
    ^
    Niin,ymmärsin pamauksella käyneen rengasrikon ja muuta tuhoa. Siksi kysyin.Mutta kiitos  Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
    • Seisonta-aika
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #84 : 27.08.2016 kello on 14:37 »
    Jees. Kyllä minä ymmärrän ettei iskarille, vaijerille lasketa paljoa arvoa. Onhan ne tullu mukana jo vuodesta 99. Täytyy neuvotella kun repivät kaasulaitteet irti että tekee kunnon huollon samalla, siitäkin voin vähän maksaa jo.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #85 : 27.08.2016 kello on 16:38 »
    Mulle tuli kesällä auto pakun kylkeen...

    Arvioitiin siinä, jotta mikä on lunastusraja. Sen mukaan kaikki korjattiin. Kyllä siinä 10 vuotiaaseen autoon tuli uusi alatukivarsi iskari, laakeri, pyörän napa ja tietty peltityöt ja maalaus. Ei siinä mitään ikävähennyksistä puhuttu. Autohan pitää saada kuntoon, enkä syyttömänä halunnut maksaa senttiäkään.
    Vanteista tuli surkuhupaisa kysely. Olisivat maksaneet vain yhden aluvanteen, koska muut oli ehjät. Mistäköhän luulivat minun löytävän samanlaisen vanteen, kuin 3 muuta 10 vuotta vanhaa. Kustansivat sitten uudet alut.

  • Vieras
  • Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #86 : 28.08.2016 kello on 10:49 »
    Mulle tuli kesällä auto pakun kylkeen...

    Arvioitiin siinä, jotta mikä on lunastusraja. Sen mukaan kaikki korjattiin. Kyllä siinä 10 vuotiaaseen autoon tuli uusi alatukivarsi iskari, laakeri, pyörän napa ja tietty peltityöt ja maalaus. Ei siinä mitään ikävähennyksistä puhuttu. Autohan pitää saada kuntoon, enkä syyttömänä halunnut maksaa senttiäkään.
    Vanteista tuli surkuhupaisa kysely. Olisivat maksaneet vain yhden aluvanteen, koska muut oli ehjät. Mistäköhän luulivat minun löytävän samanlaisen vanteen, kuin 3 muuta 10 vuotta vanhaa. Kustansivat sitten uudet alut.

     Noin vakuutusyhtiö yrittää. Hyvä kun pidit puolesi.

    Aikoinaan 80-luvulla ajoin Renault 10 metsään, lunastuskuntoon. Vakuutusyhtiön edustaja kävi aikanaan arvioissa ( Kuopiosta) auton ja lähetti tiedon paljonko saan autosta käteistä.
    En tyytynyt tarjoukseen, soitin kyseiselle edustajalle. Hän perusteli hintaa mm, että autossa oli vanhat renkaat. Surkuhupaisaa tässä perustelussa oli se etä olin juuri ostanut autoon uudet renkaat.
    Samoin kertoi että autossa on ruostetta. ;D
    Totesin että haluan pyytämäni hinnan tai vakuutusyhtiö "etsii" täysin vastaavanlaisen auton ruosteineen ja uusilla renkailla. No, edustaja sanoi vakuutusyhtiön maksavan pyytämäni hinnan.Piste.  Thumb Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:24
    • Savo
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #87 : 6.10.2016 kello on 21:23 »



    Räjähti kaverilla rengas tänään kun oli vaunua kausipaikalle Vuokattiin viemässä..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #88 : 6.10.2016 kello on 21:27 »
    Hajosiko enempää?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:24
    • Savo
    Vs: Rengas rikko.
    « Vastaus #89 : 6.10.2016 kello on 22:13 »
    Hajosiko enempää?
    En vielä tiedä.. olivat matkalla vasta.