Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Ekaa autoa ostamassa... saisko jeesiä??
PapaRobber:
Tervehdys.
Eka auto on nyt suunnitteilla ja tässä surffaillessani olen saanut sellasen mielikuvan että että meille kahdelle olis varmaankin paras vaihtoehto tuo puoli-integroitu. Joskus saattaa olla tarvetta muutamalle lisäpetille, mutta kesäaikana sekin hoituu teltalla. Sitten mua mietityttää noi eri mallit.. on Rimoria, Adriaa, Soliferia yms. yms. Onko noissa kabiineissa suuria laatueroja? Meidän käyttö on sellasta viikonloppuajelua, eikä töiden puolesta varmaan lähiaikoina ole tulossa euroopan kiertoa. Kylläkin talvellakin liikutaan. Lueskelen mielellään kokemuksia sekä hyvästä ja huonosta.. Budjetti on sellanen 30 000 euroa about. Kiitos etukäteen ja täälä foorumilla näkyy olevankin jo selvästi asiallisempaa keskukstelua kuin tuolla suomi24:ssa... ai niin ja jos jossain on näitä samoja asoita jo puitu niin linkkejä vaan kehään. Vasta oon muutaman päivän näitä foorumeita tosissani surfannu. Thumb Thumb
Weicco:
Tervetuloa foorumille. Eiköhän nuo automiehet vinkkiä kohta anna. Vaihtoehtoja varmaan tuolla budjetilla löytyy hyvin.
Alan:
Laatu- ja lämpimyyseroja on, suuriakin. Niistä saatetaan olla eri mieltä, koska täällä ovat jokseenkin kaikki autotyypit, alustavalmistajat ja valmistusmaat omistajiensa välityksin edustettuna.
Jos on talvikäyttöä niin vesikeskuslämmitys (Alde) on suuremman osan talvikäyttäjistä mielestä parempi kuin ilmalämmitys eli käytännössä Trumatic.
Puoli-integroidun lisäksi harkitsisin pientä (lue lyhyttä) integroitua autoa, esimerkiksi Hymer B Klassea, mutta sanon tämän vain siksi, että mulla on Hymer ja olen sellaiseen päätynyt juurikin sen laadukkaan rakenteen suhteessa hintaan vuoksi. Kolmellakympillä löytyy suhteellisen vähän ajettuja tuollaisia kymmenisen vuotta vanhoina; jos on taito hakea Saksasta, niin onnistumisen mahdollisuus kaupoissa on suuri.
vesako:
Sanompa oman mielipiteeni.
Vaimon kanssa nykyään kahdestaan liikutaan
mitä nyt lapsen lapsi mukana useinkin, (juu, liikutaan vaunulla)
Mutta olipa pari vuotta autokin ja silloin annoimme arvoa
säilytystilojen määrään ja tietenkin parisänkyyn takana
jota ei tarvinnut purkaa päiväksi.
Myös pöytäryhmä vastakkaisine penkkeineen
ilman ohjaamon penkkien kääntöä oli plussaa.
No se oli alkovi mallinen ja pelkkää hyvää siinä
oli mahdollisuus kuskata ja säilyttää tavaroita
ylhäällä. Silloin kun se pikku riiviö ei ollut mukana. ;)
Auto oli vanha ja heikolla lämmitysjärjestelmä llä
varustettu joten vain kolmen kauden käyttöön.
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 16.07.2012 kello on 18:03 ---Myös pöytäryhmä vastakkaisine penkkeineen
ilman ohjaamon penkkien kääntöä oli plussaa.
--- Lainaus päättyy ---
En ymmärrä... ::)
Onko se miellyttävämpää nousta kuskin paikalta erilliseen, usein vielä huonompaan istuimeen kuin vaihtoehtona olisi vain penkin kääntäminen ja nauttia ruoasta/kahvista käsinojallisesta istuimesta käsin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta