Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Cabby
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 31.10.2012 kello on 08:18 ---Kitkavetopää Sehän on suurin apu yxakselisissa , toinen oikea aisapaino ja auton perän korkeus jotta vaunu on suorassa , tällöin kulkee nätisti. Vaunun keulan aerodynamiikka antaa loppusilauksen ja helpottaa polttoainelaskua.
--- Lainaus päättyy ---
Muinaisten muistojen perusteella sanoisin, että kaikki riippuu kaikesta! Huonosti 'vedettävä' waunu voi toisen veturin perässä kulkea kuin ajatus. Hyvähän se voi olla, kitkavetopää, tuntuu vain, että kasvatetaan sudelle häntää... ;D
K.E.V:
TVH:n taukotupa malliltaan käyttäytyy huonommin kuin aerodynaaminen ???
Kummasti kitkavetopäät tulleet jopa vakiovarusteiksi.
Olen yli 200.000km kiskonut niin jotenkin tuttua. 10.000 jo tänä vuonna ;D
Beedro:
Kyllä ainakin tuo minun Cabbyni on tullut kyllä erittäin tasaisesti perässä. Itse en ole koskaan vetänyt yksiakselistavaunua, eli vertauskuvaa ei ole kuin telivaunuista. Tuli tuossa mieleen, että mitenhän tuo Cabbyn ATC-järjestelmä todellisuudessa toimii jos vaunu lähtisi esim. sivuluisuun?
Stara:
--- Lainaus käyttäjältä: Beedro - 31.10.2012 kello on 11:55 ---Kyllä ainakin tuo minun Cabbyni on tullut kyllä erittäin tasaisesti perässä. Itse en ole koskaan vetänyt yksiakselistavaunua, eli vertauskuvaa ei ole kuin telivaunuista. Tuli tuossa mieleen, että mitenhän tuo Cabbyn ATC-järjestelmä todellisuudessa toimii jos vaunu lähtisi esim. sivuluisuun?
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Jokos Suomen tieliikennelainsääd äntö sallii lisäkaukovaloja kolmen yksikön verran?
Edit; tietysti edellyttäen, että kuvan vetoauto on rekisteröity Suomeen.
Weicco:
Jotain videon pätkää löytyy youtubesta siitä atc stä. Ihmettelin sitä eilen kun pistokkeen kytkin ja alkoi rutina kuulumaan, muistin sitten että se järjestelmä testaa itsensä
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta