rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Cabby  (Luettu 26810 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:37
Vs: Cabby
« Vastaus #30 : 31.10.2012 kello on 09:29 »
Kitkavetopää Sehän on suurin apu yxakselisissa , toinen oikea aisapaino ja auton perän korkeus jotta vaunu on suorassa , tällöin kulkee nätisti. Vaunun keulan aerodynamiikka antaa loppusilauksen ja helpottaa polttoainelaskua.

Muinaisten muistojen perusteella sanoisin, että kaikki riippuu kaikesta!  Huonosti 'vedettävä' waunu voi toisen veturin perässä kulkea kuin ajatus.  Hyvähän se voi olla, kitkavetopää, tuntuu vain, että kasvatetaan sudelle häntää...  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Cabby
« Vastaus #31 : 31.10.2012 kello on 11:17 »
TVH:n taukotupa malliltaan käyttäytyy huonommin kuin aerodynaaminen  ???
Kummasti kitkavetopäät tulleet jopa vakiovarusteiksi.
Olen yli 200.000km kiskonut niin jotenkin tuttua. 10.000 jo tänä vuonna  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2024 kello on 13:36
Vs: Cabby
« Vastaus #32 : 31.10.2012 kello on 11:55 »
Kyllä ainakin tuo minun Cabbyni on tullut kyllä erittäin tasaisesti perässä. Itse en ole koskaan vetänyt yksiakselistavaunua, eli vertauskuvaa ei ole kuin telivaunuista. Tuli tuossa mieleen, että mitenhän tuo Cabbyn ATC-järjestelmä todellisuudessa toimii jos vaunu lähtisi esim. sivuluisuun?


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:47
Vs: Cabby
« Vastaus #33 : 31.10.2012 kello on 12:14 »
Kyllä ainakin tuo minun Cabbyni on tullut kyllä erittäin tasaisesti perässä. Itse en ole koskaan vetänyt yksiakselistavaunua, eli vertauskuvaa ei ole kuin telivaunuista. Tuli tuossa mieleen, että mitenhän tuo Cabbyn ATC-järjestelmä todellisuudessa toimii jos vaunu lähtisi esim. sivuluisuun?

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Jokos Suomen tieliikennelainsääd äntö sallii lisäkaukovaloja kolmen yksikön verran?

Edit; tietysti edellyttäen, että kuvan vetoauto on rekisteröity Suomeen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Cabby
« Vastaus #34 : 31.10.2012 kello on 12:50 »
Jotain videon pätkää löytyy youtubesta siitä atc stä. Ihmettelin sitä eilen kun pistokkeen kytkin ja alkoi rutina kuulumaan, muistin sitten että se järjestelmä testaa itsensä

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2024 kello on 13:36
Vs: Cabby
« Vastaus #35 : 31.10.2012 kello on 12:59 »
Joo pistokkeen laittamisen jälkeen kuuluu rominaa ja vetokytkimen viereen syttyy vihreä valoa. Käytännössähän tuossa täytyy olla jotkin sähkömoottorit jarrujen päässä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Cabby
« Vastaus #36 : 31.10.2012 kello on 13:15 »
Kyllä ainakin tuo minun Cabbyni on tullut kyllä erittäin tasaisesti perässä. Itse en ole koskaan vetänyt yksiakselistavaunua, eli vertauskuvaa ei ole kuin telivaunuista. Tuli tuossa mieleen, että mitenhän tuo Cabbyn ATC-järjestelmä todellisuudessa toimii jos vaunu lähtisi esim. sivuluisuun?
Varmaanni tulee hyvin perässä. ATC:stä tai vastaavista ei ole mitään kokemuksia. ps Ajeleekos sulla "hallitus" aina tuota yhdistelmää ? Ja sinä prätkää kuten siellä lapissakin missä näimme.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2024 kello on 13:36
Vs: Cabby
« Vastaus #37 : 31.10.2012 kello on 13:33 »
Varmaanni tulee hyvin perässä. ATC:stä tai vastaavista ei ole mitään kokemuksia. ps Ajeleekos sulla "hallitus" aina tuota yhdistelmää ? Ja sinä prätkää kuten siellä lapissakin missä näimme.

Kyllähän se tahtoo olla, että minä joudun päästeleen autolla ja vaunulla siirtymät. Vaimolla ei kortti riitä yhdistelmään  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Cabby
« Vastaus #38 : 31.10.2012 kello on 15:53 »
Ja vaimo pärränselkään , eipähän tartte sotia matkalla  ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Cabby
« Vastaus #39 : 28.12.2012 kello on 10:51 »
Eilen kun ajeltiin tänne keskiselle tulimme Tambereelta Kurun kautta Alavudelle ja jne. Tie oli melko liukas kun oli päivällä mennyt + asteille. Hyvin tuli vaunu perässä. Muutamassa kohtaan löin liinat kiinni testatakseni yhdistelmän käyttäytymistä äkkijarrutuksessa 80km/h vauhdista. Vaunu ei ainakaan lähtenyt jarrutuksessa heitteleen, liekkö sen ATC n vaikutusta, en tiedä. Muutamassa risteyksessä kokeilin saada vaunun irtoamaan sivuluisuun, sekään ei oikein onnistunut. Tuurin parkkialueen takaosassa ei ollut ketään lähistöllä niin kokeilin siinä vielä saada vaunua luisuun reippaassa vauhdissa eikä sekään onnistunut. Vetäjässä ja vaunussa kitkat alla. Tällä pienellä testauksella uskon sen ATC n vakauttavan vaunua melkoisesti ja näin ollen ihan toimiva turvallisuuteen vaikuttava keksintö.

Aikaisemmat vaunut on lähtenyt helposti luisuun/ heitteleen kun on tullut kokeiltua.



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Cabby
« Vastaus #40 : 16.08.2014 kello on 15:51 »
Onko kellään kokemuksia 90-luvun 610 mallin Cabbyista?  Onko ne kuinka herkkiä kostamaan?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 12:36
Vs: Cabby
« Vastaus #41 : 16.08.2014 kello on 21:26 »
Onko kellään kokemuksia 90-luvun 610 mallin Cabbyista?  Onko ne kuinka herkkiä kostamaan?
Kaikenlaisia koppeja olen vedellyt. Cabby tulee perässä ku muutkin.
Tärkeintä on oikea lastaus akselin päälle ja autoon.
m

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Cabby
« Vastaus #42 : 17.08.2014 kello on 12:24 »
Onko noissa malleissa jo uretaanista tehdyt seinät?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 12:36
Vs: Cabby
« Vastaus #43 : 17.08.2014 kello on 15:35 »
Onko noissa malleissa jo uretaanista tehdyt seinät?

Ihan Uberhyvä niinku sanotaan  ;)
http://www.cabby.se/suomi/Matkailuvaunun-ostaminen/Cabby-Comfort-Concept/Cabby-menetelma/
Yksi parhaista perusteluista Cabbyn valintaan on sen tarjoama ainutlaatuinen asuinmukavuus.

Cabby-menetelmä tarkoittaa jo pitkään kaikissa vaunuissamme käytettyä tekniikkaa, joka perustuu polyuretaanin erinomaiseen eristyskykyyn ja saumojen määrän minimointiin vaunun seinissä ja katossa. Tämän rakenne sulkee liiallisen kylmyyden ja kuumuuden vaunun ulkopuolelle. Lisäksi rakenne tekee vaunusta erittäin vakaan ja turvallisen liikenteessä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Cabby
« Vastaus #44 : 17.08.2014 kello on 16:38 »
Tämmönen eristys mun vaunussa 37mm katossa ja seinissä ja lattiassa 44mm..
http://www.eps-eriste.fi/