rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Electrolux hiiteen, tilalle kompressori kaappi mutta mistä edullisesti  (Luettu 149859 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
    • Omat kotisivut
Noniin..eka minireissu tehty ja jääkaappi (muunmuassa) toimi suht hienosti koko matkan eväät sisällä. Se vaan että kun alkoi nämä helteet niin piti pyöräyttää kaapin termostaatti 6:lle (asteikko 0-8) että pysyi n. 5-7 asteessa. Tämä on pikkasen outoa koska kun toissaviikolla oli vielä alle 20 astetta niin termari sai olla 3:lla että toi sama kylmyysaste oli kaapin sisällä. Mun käsityksen mukaan termostaatin asennolla ja ulkolämpötilalla ei pitäis olla mitään tekemistä keskenään  mutta ilmeisesti tässä tappauksessa on tai sitten mulla on edelleen viallinen kaappi????

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Noniin..eka minireissu tehty ja jääkaappi (muunmuassa) toimi suht hienosti koko matkan eväät sisällä. Se vaan että kun alkoi nämä helteet niin piti pyöräyttää kaapin termostaatti 6:lle (asteikko 0-8) että pysyi n. 5-7 asteessa. Tämä on pikkasen outoa koska kun toissaviikolla oli vielä alle 20 astetta niin termari sai olla 3:lla että toi sama kylmyysaste oli kaapin sisällä. Mun käsityksen mukaan termostaatin asennolla ja ulkolämpötilalla ei pitäis olla mitään tekemistä keskenään  mutta ilmeisesti tässä tappauksessa on tai sitten mulla on edelleen viallinen kaappi????
Ei välttämättä.Minulla kin tuo kompura pakastin helteellä vaatii pykälää suuremman säädön,koska kompuran käyntiaika on rajattu termostaatilla,säädin kylmemmälle,niin kompura käy pitempään !

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
  • RAV 4
Vieppä kaappi 20 asteen pakkaseen ni säädön tuskin tarvii olla 2:kosta suuremmalla! Kyllä ulkoinen lämpötila vaikuttaa aivan varmasti kaapin tehon tarpeeseen. Tai siis lämpötila ero kaapin sisä ja ulko puolella.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Tehon tarve ei siihen vaikuta, vaan käyntijaksojen pituus.  :)

Totta kai ulkolämpö vaikuttaa, koska termostaatin kapilaari on enempi tai vähempi kaapin tai pakastelokeron puolella.  :)

• Kaikkien kaveri Sr.
Sama asiahan tuo on kotipakastimessa,meillä ulkoeteisessä,talvella kävi harvoin,nyt helteellä vähän väliä,toki siihen vaikuttaa myös kuorien eristeet,mutta samahan se kaasukaapissakin,helteellä liekki porottaa polttimossa täysillä !!

• Kaikkien kaveri Sr.
Sitten on huomioitava autokäytössä kompura kaapin tuottaman lämmön poisto,tuuletus,mutta olen huomannut tuossa pakastimessa hyvänkin puolen,monesti syksymyöhällä yöllä on jo viileää,pakastimen tuottama hukkalämpö riittää hyvin,ainakin tuossa Severissä,lauhdittimet on kyljissä,ja vapaassa tilassa !

• Kalustoon kuuluva
Minulla on ollut nyt kompura kaappi ihan oikeassa käytössä. Puskassa ollessa 300Ah:n akut on aamulla hyvin vajaat. Joten huomasin että leiriydyttässä ilman ulkopuolista virtalähdettä, invertteri pois käytöstä. Sitten taipaaleelle lähtiessä invertteri päälle. Mielestäni ei ainona jääkaappina kompurakaappi ole oikea ratkaisu. Juomakaappina on minulla. Elikkä sama minulle jos aamulla on juomat pari astetta lämminneet. Nyt juuri, kun ollaan piuhassa, invertterin jäähdytyspuhallin pyörii silloin tällöin. Jääkaappi on A-luokkaa. ::)

• Kaikkien kaveri Sr.
Minulla on ollut nyt kompura kaappi ihan oikeassa käytössä. Puskassa ollessa 300Ah:n akut on aamulla hyvin vajaat. Joten huomasin että leiriydyttässä ilman ulkopuolista virtalähdettä, invertteri pois käytöstä. Sitten taipaaleelle lähtiessä invertteri päälle. Mielestäni ei ainona jääkaappina kompurakaappi ole oikea ratkaisu. Juomakaappina on minulla. Elikkä sama minulle jos aamulla on juomat pari astetta lämminneet. Nyt juuri, kun ollaan piuhassa, invertterin jäähdytyspuhallin pyörii silloin tällöin. Jääkaappi on A-luokkaa. ::)
En kommentoi!

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:02
Minkä tehoinen kaappi? Kyllähän tuollaisella akustolla pitäisi yön selvitä jos akut ovat kunnossa.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • Omat kotisivut
Eli sulla on 220VAC kaappi,ei "aito" 12VDC kaappi?
Mulla pörräs (kuten tässä ketjussa tuli ilmi) 100Ah vanhalla starttiakulla sisätiloissa 12V kompressorikaappi 3-4 vrk ilman akun latausta.

• Kalustoon kuuluva
Minkä tehoinen kaappi? Kyllähän tuollaisella akustolla pitäisi yön selvitä jos akut ovat kunnossa.

Testasin akut eilen, ovat kunnossa. Jääkaappi on pieni 230V. Se on täynnä tavaraa, ja sitä käytetään. Vaihdan vielä latausreleen, jos se katkoo latausta ajon aikana. Mutta jos rele on rikki, siitä huolimatta akut oli ilman latausta vain vuorokauden.  ::)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
    • Omat kotisivut
Täytyy todeta nyt muutaman päivän reissun (ja pikku säätöjen) jälkeen että en kovinmontaa kertaa ole eläissäni sijottanu kaappiin mennyttä euromäärä yhtä järkevästi. Ostakaa nyt hyvät ihmiset 12v kompressorikaappi kulkineisiinne ja investoikaa pariin hupiakkuun (joita esim. auton laturi latailee ajon aikana) nii ei tarvi ennää märehtiä jääkaappiongelmien kans. KJON.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 22:48
torilla olis edullisesti 12v kompura jääkaappi kaupan.
jos olis itellä tarve niin ostasin pois  ;)
minusta hinta ainakin kohillaan ??

vinkkinä ja linkkinä jollekkin  ;D

http://www.tori.fi/pirkanmaa/Matkailuaton_jaakaappi_7051980.htm?ca=2&w=3

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Mitä sillä kompura kaapilla tekee,kun  nykynenkin toimii hyvin,taas näitä puska juttuja :o

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 22:48
Mitä sillä kompura kaapilla tekee,kun  nykynenkin toimii hyvin,taas näitä puska juttuja :o

Ripola66 iskee jälleen jäätävällä kommentillaan  ;D ;D ;D vitsi vitsi   :laugh: :laugh:

no esimerkiksi jos on kaasukaappi menny rikki  ;D tai haluaa juuri nuita puska juttuja harrastaa ;D