Kirjoittaja
Aihe: Electrolux hiiteen, tilalle kompressori kaappi mutta mistä edullisesti (Luettu 150070 kertaa)
« Vastaus #31 : 27.01.2013 kello on 15:28 »
Oiskos tälläinen sit kuiteski yksi vaihtoehto jos haluaa sen kaasutoiminnon kuiteskin pitää???
http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/jaakaapit/RF60/dometic-rf60-kaasujaakaappi
Kyllähän varmasti paras on, että on jääkaappi joka toimii kaikilla mahdollisilla konsteilla. Mutta jos kaapin hommaa niin on siinä oltava myös tilaa. 60 ltr aika pieni. Kyllä se yli 100 ltr olisi oltava, että sillä on oikeasti käyttöä. Sitten se hinta jo kipuaakiin lähelle tonnia. Siksi minulla toiseksi kaapiksi valinta kohdistui tuon kompurakaappiin. Vaunussa on kuitenkin jo toimiva kaasukaappi
« Vastaus #32 : 27.01.2013 kello on 15:52 »
« Vastaus #33 : 27.01.2013 kello on 16:08 »
Kaasulla ei voi koskaan käyttää kompurakaappia. Ja nythän on kysymys kompurakaapista.
Lueppas vastaus no 18 jossa aiheen aloittaja funtsii olisko sittenkin kaasu etc-kappi paras....en kuvitellutkaan kaasulla toimivaa kompurakaappia. Täytyykö aina olla se rautalankarulla näissä vastauksissa mukana että jokainen ymmärtää???
« Vastaus #34 : 27.01.2013 kello on 16:23 »
« Vastaus #35 : 27.01.2013 kello on 16:29 »
Onneksi jääkaapin kaasun kulutus on niin pieni, ettei sen takia tarvii kaappia vaihtaa.  Jokkainen tyylillään. Mutta 230V:n kaappi invertterillä on jo hölmöyttä. 
« Vastaus #36 : 27.01.2013 kello on 16:37 »
https://www.netrauta.fi/portal/keittio/kylmalaitteet/jaakaapit/kaasujaakaapit/kaasujaakaappi_sw_100__100l__valkoinenTossa perho hieman halvempi. Luin noista kompukan käynnistyksen tarviimasta tehopiikistä ja eräs käyttäjä sanoi oman 15 vuoden käyttökokemuksien pohjalta suosittelevan ainoastaan nestekaasukaappia sen huokeuden vuoksi. Ei tarvii kalliiden akkujen ja latauksien ja invertterien kaa tapella,mutta ymmärän hyvin jos kaasusta haluaa vanhan kaapin vuoksi päästä eroon myös turvallisuuden vuoksi. Itsekkin hieman epäillen katselen nuita vanhoja kaasukaappeja josko polttavat koko vaunun/auton.... Jos tolppasähköön pääsee niin vanha kotirosenlew kyytiin jos vetoautona on paku  As autoon ei mahu.
« Vastaus #37 : 27.01.2013 kello on 16:38 »
Onneksi jääkaapin kaasun kulutus on niin pieni, ettei sen takia tarvii kaappia vaihtaa. 
Jokkainen tyylillään. Mutta 230V:n kaappi invertterillä on jo hölmöyttä. 
Taas puhuu""Insinööri""!!
« Vastaus #38 : 27.01.2013 kello on 16:41 »
« Vastaus #39 : 27.01.2013 kello on 16:45 »
Taas puhuu""Insinööri""!!
Kaksi kaasukaappia mökillä ja yksi kulkimessa. Kulkimessa käytetään yleensä kaasulla, ja tolpalla heti nuljautetaan sähkölle.  He kehukoon 230V:n kompurakaappia jos sellainen on kulkimessa. 
« Vastaus #40 : 27.01.2013 kello on 16:54 »
Minä nyt kerron syyn,miksi vaihdan kompura kaappiin : Olen kyllästynyt siihen,että ajon aikana kaappi sammuu,toinen syy,aina etsimässä kaasua,teho huono!! Kun kerran asentaa kompura kaapin , täysin huoleton,teho riittää jopa pakastukseen,(tosin minulla on jo pakastin),virta kyllä riittää,kennot huolehtii latauksesta,ja jos ei riitä,auto käyntiin,ja ostosmatkalle kauppaan,taas on poveria,(140A laturi),!!!
« Vastaus #41 : 27.01.2013 kello on 16:59 »
Ja vielä otsikon mukaan: Pitää sijoittaa jonkun verran hankintaan,käyttökulut sitten nolla !!
« Vastaus #42 : 27.01.2013 kello on 17:13 »
Minä nyt kerron syyn,miksi vaihdan kompura kaappiin : Olen kyllästynyt siihen,että ajon aikana kaappi sammuu,toinen syy,aina etsimässä kaasua,teho huono!! Kun kerran asentaa kompura kaapin , täysin huoleton,teho riittää jopa pakastukseen,(tosin minulla on jo pakastin),virta kyllä riittää,kennot huolehtii latauksesta,ja jos ei riitä,auto käyntiin,ja ostosmatkalle kauppaan,taas on poveria,(140A laturi),!!!
Niin, en ole vielä tavannut karavaanaria jolla on jatkuvassa käytössä 230V:n jääkaappi.  Jokkainen tyylillään. Mutta en lähde hommaamaan aurinkokennoja kulkimeen jääkaapin takia, sitten jos ja kun aurinko ei paista, pyörittäisin kulkimen moottoria leirissä. Siinä ei laturin tehot auta, kun vajaat akut ei pysty ottamaan virtaa itseensä nopeammin, joten autoa on käytettävä muutama tunti. Yhäkkin jokkainen tyylillään. Eihän kukaan laita ratkaisujaan kulkimeensa jos ne ei toimi. Mutta tuskin ne yleis käyttöön on sopivia. Joku joka on vähemmän näitä pelejä pelannut, voi lukea näitä sivuja ja heittää kaasukaapin mäkeen ja hommaa verkkovirta kompurakaapin. Sen jälkeen joutuu hommaamaan paljon muutakin. Minulla kompurakaappi voisi jotenkin toimiakkin, kun akkukapasiteetti on suuri, enkä viihdy yhdessä paikassa ajamatta, paria yön seutua pitempään. 
« Vastaus #43 : 27.01.2013 kello on 17:43 »
Minulla kompurakaappi voisi jotenkin toimiakkin, kun akkukapasiteetti on suuri, enkä viihdy yhdessä paikassa ajamatta, paria yön seutua pitempään. 
Jos noihin esitteisiin on uskomista, niin n. 100 litran 12V kompurakaappi vie keskimäärin 36Ah/vrk Siitä voi sitten laskeskella latauksen ja akkujen tarvetta.
« Vastaus #44 : 27.01.2013 kello on 17:56 »
12V:n kompura kaapista jää invertterri välistä pois, joten sen kulutus ei ole niin suuri. 
|