Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Electrolux hiiteen, tilalle kompressori kaappi mutta mistä edullisesti
pamaus:
Kaikki on toki suhteellista ja riippuu niin käyttötarkoituksest a.
Minä tarvitsin toisen jääkaapin ja lisää kylmätilaa. Ja noin 300 € sain uuden reilun 100 litran kompura jääkaappin ja uuden invertterin. Siinä se ja toimii hyvin.
Sähköä kaappi kuluttaa 30w ja normaalilla akulla tämä yhdistelmä toimi reilut 2 vrk. Yleensä aina mennään tolposta tolppaan, joten siirtymät mennään tuolla invertterillä.
Yli puolta halvempi ratkaisu kuin mitä täällä tähän mennessä on esitetty. Ja kaiken lisäksi todella varma. Ja asennus oli yksinkertainen.
perho-ukko:
Näin se menee!! Minullakin autossa kiinteä 230V,ilman tolppaa,pakastin hyrisee akuston ja kennojen myötä,en ole riippuvainen ulkoisesta sähköstä,(pari kuukautta puskissa),!!
Fenix:
Mielenkiinnolla seuraan tätä keskustelua, kun on itsellä harkinnassa jääkaapin vaihto. Sen verran heikossa hapessa tuo kohta 30v vanha Upo:n kolmetoiminen, että liekkö sitä kannattaa korjailla kovin paljoa. Akkua kun on tarjolla 200Ah ja invertterejä on useampikin tarjolla. Toisaalta 230v kompurakaapilla saa sitten tienpäällä unohtaa minkään muun laitteen käytön invertterillä.
migel:
Mullakin Hobbyyn mahtuis ihan hyvin normi jääkaappi siihen keittiön vastapäätä olevaan kahden istuttavan "ruokaryhmän" pöydän tilalle ja se toimisi samalla laskutilana se päällinen.Siihen paksu leikkuulauta päälle ja keittiö muuttuis toimivammaksi!
Tosin haen tosta Kemiön kodinkonekauppiaalt a siistin vaihtokoneen siinä tapauksessa ilmaiseksi.Täytyyki n alkaa mittaoilemaan,,,hmm ei hullumpi idea,,,itse asiassa vois olla hauskakin, täytyy oikein fundeerata!
Se on kyllä totta että kylmätilaa on hyvä olla kesäkuumalla
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 27.01.2013 kello on 18:16 ---ei ne suinkaan ole 12 voltin moottorilla.. niis vaa on sisäinen invertteri mikä kelpuuttaa kaikki alle kolkyt volttii ja yli 10 voltin...
--- Lainaus päättyy ---
En tiedä kuinka 12V:n jääkaapit on rakennettu. Jos niissä on invertteri, miksi ostaa näennäesesti 12V:n kaappia, kun 230V:n kaappi on halpa. Minulla on 2500W:n invertteri mökillä ja kulkimessa 1900W:n. Ei tule kuuloonkaan että asim. TV:tä katselisin invertterin kautta, niin mökillä kuin kulkimessakin, puhumattakaan 230V:n jääkaapista. Kulutus on kova. Nyt kumpaisessakin on 12V:n TV:t. Ehkä se on minun ymmärtämättömyyttän i, mutta kulutus on pudonnut oleellisesti. :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta