Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Electrolux hiiteen, tilalle kompressori kaappi mutta mistä edullisesti

<< < (51/77) > >>

Rölli:
onko joku nähnyt sitt muunlaisia"12"voltin jääkaapin kompuroita, aina mitä minä oon nähnyt niin niissä on "elektroniikkapoksi" kyljessä

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 10.02.2013     kello on 15:02 ---onko joku nähnyt sitt muunlaisia"12"voltin jääkaapin kompuroita, aina mitä minä oon nähnyt niin niissä on "elektroniikkapoksi" kyljessä

--- Lainaus päättyy ---
  Näin on,jollakin se tasavirta pitää "pätkiä" !!

putkimies:
Danfossin sivuilta kuva vastaavasta sähköboksista. Siihen liitetään termari ja puhallin sekä sisävalo, tai mikä tuo ledi olisi? Se minkälaista jännitettä moottorille lähtee, kiinnostaisi kovasti, mutta ei se minulle selviä?

Turhan Höpöttäjä:
Oma lisä kompurakaappi on nyt paikallaan ja termari katkoo suoraan invertteriä. Keinukytkin vielä virtakaapeliin.  :D

Opa:

--- Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen -  8.02.2013     kello on 18:08 ---Ei helkutti..nyt kun toin kaapin testiin sisälle ihmettelen samaa itsekkin.Siis uusi pakasta vedetty kaappi keittiön apupöydällä
pöhisee ensin 1-2 min. on sitten saman verran hiljaa ja taas alkaa hurina...kaappi on 12V akun päässä jossa virtaa kyllä riittää ja jännite ei ole lähelläkään katkaisujännitettä.
Mun kaapissa on onneksi takuu vielä ja lähetinkin jo myyjälle ja valmistajalle kyselyä oudosta käyttäytymisestä.

--- Lainaus päättyy ---

Mielestäni tuo on ihan normaalia käytöstä silloin kun tavara kaapin sisällä on lämpöisempää kuin mitä aseteltu kaapin tavoitelämpötila on. Kunhan lämpötila vakiintuu, niin eiköhän se kompuran hiljaisena olo aika pitene. Ymmärsin että sinulla on vettä joka on tarkoitus jäädyttää, jäädyttäminen vaatii energiaa todella paljon.

Mutta eipä se ole pahasta vaikka valmistajalta vähän kysäisee toimintafilosofiaa, saahan sillä mielen rauhalliseksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View