Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Ystävällisesti koiran ulkoiluttajille
Ossi66:
Mitä väliä sillä on, kuinka leveä se pyörätie on - pyörät kuuluu kuitenkin pääsääntöisesti pyörätielle ja esim tuo 30km/h pitäisi olla täysin turvallinen. Ei tarttee olla "ruudinkeksijä", jotta ymmärtää ettei pyörätiellä saa antaa koiran kulkea eripuolta kuin itse kulkee. Toivottavasti koiranulkoiluttajal la oli vakuutukset kunnossa, jotta syytön osapuoli saa kunnon hoidot ja korvaukset vammoistaan.
nimim. Entinen ja tuleva koiranulkoiluttaja
LMC-99:
Ihan samaa mieltä aloittajan kanssa että vastuu olla pitää koiran ulkoiluttajalla, mutta myös sillä joka tulee takaa äänettömästi kuin salama..eikös tuolla pyöräilijällä ole sitä varten varoitus kelloa siinä tangossa josta ilmoittaa kanssa kulkijoille että VAROKAA.
Järjen käyttö on sallittua siellä missä kulkee muitakin kuin.. mina itse.
MatsOnni:
Juups, puhun nyt tietysti vain omasta puolestani. Itse käytän kilikelloa jos tilanne näyttää ahtaalta, mutta tuossa(kin) tilanteessa ongelma oli se että tilaa kyllä näytti olevan ihan hyvin. Yllätys tuli sieltä ojan pientareelta. Minä en olisi tuossa tilanteessa kilistellyt kun näytti ettei mitään varoitettavaa ole.
Lisään nyt vielä että otin tämän esille ihan vaan muistuksena, en siksi että haluasin rajata kenenkään liikkumista, enkä yritä heristellä sormi pystyssä kenellekään. Aina vain ei tule kaikkea huomioineeksi, ei kait niitä onnettomuuksia tapahtuisikaan jos kaikki aina menis kuin Strömsössä.
hartsakoski:
Juuri tuon takia en anna koirani mennä eri puolella väylää kuin missä itse olen.Joskus pyoräilijät onneksi älyävät kellolla antaa merkin että tulevat takaa,ja tietää olla varuillaan.Tuollais essa törmäyksessä voi tulla pahaa jälkeä kummallekin osapuolelle.Myöskää n meidän koiran jätöksiä ei yleisten väylien varrelta löydy,ne korjataan pois.Metsäreitit on asia erikseen,siellä varvukoissa saa mun puolesta olla lannotteena.
kimi:
Kävelijänä, pyöräilijänä, koiran kusettajana on vaan pakko todeta, ettei pyöräilijä useinkaan anna merkkiä itsestään. Itse olen oppinut jo kaukaa varoittamaan soittokellolla, että täältä tullaan jos joku liikkuu koiran kanssa edessäni näkemättä minua kun pyöräilen.
Valitettavasti tuo kellon käyttäminen usein saa ihmiset pysähtymään ja kääntymään kohti katsomaan mikä sieltä tulee. Itse arvostan jos lähestyvä pyöräilijä tekee saman kun takaa tulee ja olettaa, etten ole häntä huomannut.
Ikävä tapaus kuitenkin, ja tietysti vastuu on koiran omistajalla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta